Ik heb nu bijna 7 weken een eigen pony, maar het gaat niet zoals ik had gehoopt.
Het is een Welsh van 5 en dus erg in de pubertijd. Ze heeft al heel wat streken uitgehaald, maar nu weet ik echt niet meer wat ik moet doen. Eerst mocht ik alles bij haar doen, hoeven uitkrabben zo het zadel erop leggen etc. maar sinds een tijdje als ik alleen maar aan de hoeven zit trapt ze. Op een gegeven moment was dat weer over, ik ging de hoeven doen toen ik had gereden zodat ze wat rustiger was en ik het minder spannend vond, dat ging super goed! Ik ben het toen ook weer voor het rijden gaan doen, en toen ging dat ook goed! Totdat ze een wondje kreeg.. telkens als ik die moest schoonmaken trapte en beet ze me. Ze loopt nu ook weer enorm te klieren met het zadel (trappen) terwijl het rijden super gaat! Ze heeft me een keer 2cm onder me knieschijf getrapt.. daar ben ik best wel van geschrokken. We hebben de dierenarts en al verschillende mensen om hulp gevraagd en langs laten komen, maar eigenlijk helpt het allemaal niet... Hebben jullie misschien nog tips voor mij? Ook voor hoe ik haar het beste kan corrigeren?
Groetjessss!

) toch braaf gehoorzamen. Dit omdat ze dit van nature mee krijgen ( het geeft grotere overlevingskansen om een goede leider te gehoorzamen)