water

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

roosie0123

water

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-14 21:25

hallo bokkers,
Ik zit met een probleempje,
Mijn paardje is bang voor water ik kan haar niet eens afsponzen of afspoelen want dan gaat ze hangen en steigeren waardoor ze haar halster kapot trekt en ze wondjes op haar hoofd krijgt met dit warme weer vind ik het wel belangrijk dat ze verkoeling krijgt hoe moet ik dit oplossen en hebben meer mensen dit probleem met hun paardje? Wel moet ik erbij zeggen dat ze pas 3 is
Groetjes Rosalie en een hoefje van Era

Weidemaatje

Re: water

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 21:26

Ik volg!

Ariannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 21:34

Ik heb ook dat probleem gehad met MN verzorgpaard was ong 2 jaar, wij hebben het eerst met een emmer water gedaan met een spons, dat lukte totaal niet, toen hebben we het met de tuinslang gedaan met een hele kleine en zachte straal laten zien en ruiken en dan heel voorzichtig op de huid! En natuurlijk blijven belonen en praten!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 21:38

Vivat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 22:22

Mijn paardje vond het ook helemaal niks, tot we eens lauwwarm water probeerden dat ging al stukken beter. Als het erg warm weer is zoals vandaag vind ze koud water wel fijn maar met kouder weer overduidelijk niet :+ Verder heb ik haar 'halt' aangeleerd, als ik zeg 'halt' staat ze stil en krijgt ze een beloning en dit steeds verder uitgebouwd en veel herhaald en geoefend. Goed belonen en consequent blijven, zet ze een pasje naar voren zet haar weer terug, zonder boos te worden! Eigenlijk hadden wij het in een paar weken voor elkaar.

Ik zou wel proberen iemand te vragen je te helpen haar vast te houden zodat ze niet iedere keer gaat hangen, als ze meer aan het afspoelen en afsponzen is gewend zou ik proberen of het lukt als ze vaststaat

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 22:30

Als ze gaat hangen, zou je sowieso eens kunnen proberen om het touw niet vast te knopen. Ze voelen dan geen druk waardoor het hangen of steigeren niet echt nodig is en je kan je paard snel veilig vasthouden.

Mijn paard was zich eigenlijk gewoon aan het aanstellen en laat zich nu zonder problemen afspuiten, gewoon doorzetten en steeds opnieuw proberen. Als het goed gaat, is het een beloning als ze dan ook klaar zijn, dus ga niet te lang door. Wat slokjes laten drinken vinden ze soms ook wel heel lekker en dan raken ze ook meer gewend aan de slang. Eventueel een ander paard erbij die het allemaal geen probleem vindt erbij zetten kan ook wel helpen in het begin.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 22:52

VSW -> OPG

roosie0123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-14 09:08

Ze staan normaal nooit vast maar ik peobeerde dit omdat als ik alleen de slang al pak gaat ze al wegrennen en ze gaat heel makkelijk steigeren