Wedstrijdkledij VLP België

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ChocooPrins

Wedstrijdkledij VLP België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-14 10:48

Ik zal binnenkort waarschijnlijk weer kunnen starten *\o/*
Dus moet hoognodig weer eens wedstrijdkledij pimpen. En ben dus niet meer van plan om voor basic zwart te gaan :-)
Maar raak niet echt wijs aan de regelmentering.
Er staat:
''1. Wedstrijdkledij voor burgers
- Zwarte, donkerblauwe maar ook andere kleuren mogen gebruikt worden voor zover deze
inbegrepen zijn in de internationale HSV kleurengamma.
De kleuren met een V-waarde kleiner dan 32% in het model HSV kunnen goedgekeurd
worden mits de toestemming van de nationale dressuurcommissie''

Dus volgens mij heel algemeen. Ook verder staat er nog dat voor regionale proeven de rijrok verboden is.
Enkel weet ik niet wat een V-waarde is. Ook na wat google-werk raak ik er niet wijs uit.

Ik heb dus nu bruine laarzen. Is geen cognac maar ook niet donkerbruin. Maar valt dus wel op.
Momenteel nog een zwart zadel. Er is een donkerbruin besteld.
En ik zou een donkerbruin vestje willen bestellen. Donkerbruin hoofdstel heb ik al.
Nu zou ik ook graag een vestje hebben die vooraan korter is. Dus zoals een rijrok maar dan niet zo lang. Gewoon op lengte van een gewoon vestje
Iemand een idee als dit toegelaten is?
Ik blijf maar steeds andere dingen horen.

SETEFURII

Re: Wedstrijdkledij VLP België

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 10:55

Dit is allemaal toegestaan. Kennis van mij heeft ook een 'rijrokachtig' jasje. ik stuur je een foto via pb. :) En bruin mag ook, zolang het donkerbruin is en niet heel licht. die 32% HSV waarde wil zeggen dat het naar de donkere (zwarte) kant moet neigen en niet naar zeer licht. :)

ChocooPrins

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-14 11:06

Setefurii. Ik denk inderdaad dat de foto die je mij hebt gestuurd een kort jasje is.
Oke dan zal alles wat ik wil, toegelaten zijn !! Super bedankt!

De Lrv is inderdaad strenger. omdat je met je kleuren van je 'team' moet rekening houden.
Wel is de vlp strengen wat betreft zomerkledij. Simpel mag niet tijdens de proef ook niet bij 30 graden.
(ik antwoord dit op een bericht die er stond, maar nu is verdwenen, raar)

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 21:36

Een rijrok-achtig jasje mag inderdaad, maar de 'splitten' van je jas mogen dus niet naast je zadel hangen zeg maar.

Ik denk zolang alles maar 1kleurig en donker genoeg is dat het wel zal mogen.
Dus niet zwart jasje met bruine biesjes, zwart-bruine helm, ....
Hoewel 't al heel wat losser is dan vroeger, blijven de Belgische ruiters best braaf.

Wel opletten:
als je dan toch in zomertenue zou mogen starten, zorg ervoor dat je bloesje volledig wit is.
Als je bloesje bvb lichtblauw is met een wit kraagje mag dit wel onder je jasje maar niet als zomertenue.
Nuja, laatste keer dat ik in zomertenue heb mogen starten was 2010 :=

Oh en altijd goed navragen aan bvb paddockmeester of je in/ rond piste mag en of bij regen een regenjasje is toegestaan!

Nog even over HSV-waarde:
"Value of Brightness (Nederlands: intensiteit): staat voor de lichtheid van de kleur.
Wordt uitgedrukt in procenten, en loopt van 0% (zwart) naar 100% (wit)."
uit: http://nl.wikipedia.org/wiki/HSV_(kleurruimte)

Welke provinciale ga je starten? :)

Hermesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 21:59

Ja das toegelaten :D ik rij daar altijd mee ;) :D (ik rij ook in VLP België)

Hier is een foto waar je het redelijk kan zien ;) let maar niet op mijn gezicht XD

Afbeelding

ChocooPrins

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-14 08:47

Lees nu pas jullie berichten.

Optiwolk: ga WVUR starten. Zal niet meer deze zomer zijn. Maar deze winter de kleine wedstrijden even meepikken en dan hoop ik echt van start te gaan :-)
Hermesje: leuk jasje. Heb dan uiteindelijk toch een klassieker model van jasje gekozen. Donkerbruin met parelrand en witte bies. Van Juuls. Kan niet wachten tot ik hem heb ontvangen! :D

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 17:33

Hé misschien tot dan, ik start ook WVUR ;)