Opladen problemen !

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

YlseKelders

Opladen problemen !

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-14 21:06

Mijn pony wil niet in de trailer wat kan ik het beste doen ik heb biks al geprobeerd??

Xrachelle

Re: Opladen problemen !

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 21:07

Longeertouw aan beide kanten heb ik ook gedaan met brugje naar de weide toe en dan een koekje en veel aanmoedigen dan lukt het vanzelf

YlseKelders

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-14 21:12

Werkt niet heb ik ook al is geprobeerd

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 22:49

TAO -> OPG

swaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 23:01

Kun je vertellen wat ze doet, of vooral niet doet? Tot hoever gaat ze en als ze stopt wat doet ze dan, wat doe jij, waar sta jij, ben je alleen, als er iemand bij is waar staat deze persoon en wat doet deze persoon...

Allemaal van belang :)

Mystic_Dawn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 15:17

Omdat ik niet weet wat je pony doet kan ik alleen ee algemene tip geven; blijf herhalen en als je pony eenmaal op de trailer staat niet 2 uur gaan rijden, maar rustig opbouwen zodat hij/zij de trailer niet als een vervelende plaats ziet.

linda_arnold

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 15:20

Vertrouwen is het sleutelwoord :-)

Je kunt ze met longeertouwen en zwepen de trailer in trekken, maar zodra ze door hebben dat daar ook uit wegen in zijn ben je verder van huis.

Grondwerken, zeiltjes lopen, volgen, vertouwen en vooral niet overmoedig worden of het snel willen doen.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 15:22

Waar woon je? Er zijn best veel mensen die les geven in trailerladen

marindeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 19:51

Wat hierboven al is gezegd: vertrouwen is ontzettend belangrijk. Als je je paard gaat dwingen word het alleen maar erger. Je moet het proberen op te bouwen. Eerst heel even erin laten staan en het steeds verder opbouwen, ook met het rijden met de trailer.
Het is belangrijk dat elke keer als je stopt, je stopt met een goede ervaring voor je paard. Hierdoor ziet ie het niet meer als eng.

YlseKelders

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-14 20:13

bedankt allemaal

YlseKelders

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-14 20:13

ik zal kijken als het morgen luktt

YlseKelders

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-14 20:23

[quote="YlseKelders"De pony van mijn vriendin wil niet in de trailer wat kan zij het beste doen ze heeft biks al geprobeerd??[/quote]

linny__93

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 21:04

Die van mij gaat er ook nie makkelijk op ze is er absoluut niet bang van montey halster en al die vertrouwens dinges geprobeerd maar ze neemt je gwn id maling gaat er met voorbenen op en dan dr kont omdraaien heel de tijd. Mijn oplossing trailer id gang en dan er in vegen met een besem en ze loopt er zo in.

swaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 22:55

Je moet inderdaad goed de signalen van je paard kunnen lezen. Is het dier gespannen en angstig: rustig aanpakken alles wat je doet kort, rustig en alles vanuit positiviteit doen, dus niet corrigeren of straffen maar belonen wat wel goed gaat ( positief eindigen ook).

Staat je paard met zn oortjes wat opzij, loopt hij de plank op maar gaat hij op een gegeven moment wat staan 'piepelen' dan even een tandje aanpakken. Hoeft niet met zweep of lijnen, kijk eerst of je met twee man op zn billen een hand en een keer "hop, vooruit" iets bereikt. Heb twee weken terug nog een vriendin geholpen waar we ook een half uur bij hebben staan tuttelen :)
Ik vroeg haar alleen het zweepje te pakken, verder niks ermee te doen... hoppa, meneer liep wat morrend de trailerklep op...

Belangrijkste is dat je goed kijkt naar wat je paard laat zien aan gedrag en wat het nodig heeft ( effe dat duwtje, of juist vertrouwen en het eeuwige engelen geduld...)

Succes!

YlseKelders

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-14 09:50

Het lukt wel beter mijn vriendin is er al geweest en het geprobeerd

BrenKaCaNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 00:10

Er zijn inderdaad een hoop mensen die je kunnen helpen.
Schaf anders de e-cursus aan bij e-quine.com
Ikzelf volg daar de opleiding en het is hele nuttige informatie in die e-cursussen.
Zo leer je daarin de do's en don'ts.
Over het algemeen is lijnen achter billen doen een don't. Lijnen achter de billen kunnen een paard banger maken en tegen de druk in laten gaan.

Nog vragen of hulp nodig, let me know

Lady24

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 14:26

Bij ons is een paard met "klepvrees" (zodra hij op de trailer staat is alles gelijk in orde), en die doen wij een jas over zijn hoofd zodat hij de klep niet kan zien (en ook zorgen dat hij die van tevoren ook niet gezien heeft), en dit werkt eigenlijk prima. Alleen wel doen als je paard je ook echt vertrouwd.
Dit paard ging ook echt op geen enkele manier de trailer in en dit werkt echt heel goed. :)