BE rijbewijs via vakantieveilingen.nl?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Pumpkins

BE rijbewijs via vakantieveilingen.nl?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-14 10:15

Hoi,

Ik wil graag binnenkort mijn E rijbewijs halen. Nu staan er iedere dag B+E rijbewijs dagcursussen op vakantieveilingen.nl, maar vraag ik mij af hoe verstandig het is om hierop te bieden. Vaak doen bedrijven aan dit soort veilingen mee als het niet zo goed gaat met het bedrijf en is de kans dus aanwezig dat het bedrijf failliet gaat.
Zijn er bokkers die ervaring hebben met het behalen van hun B+E rijbewijs via vakantieveilingen? Gaan deze rijbewijzen nu echt goedkoper over de toonbank dan wanneer je het zonder vakantieveilingen regelt? Ben benieuwd naar jullie ervaringen en mening.

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 10:29

ja ik heb idd mijn rijbewijs op deze manier gehaald en ja dat was idd heel veel goedkoper. Klein risico is het wel maar bij mij gelukkig goed gegaan. Raad je wel aan te letten op de lestijd erbij, die verschilt nogal. En even een lesje vantevoren boeken om te kijken of je aan deze lestijd genoeg gaat hebben.

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 10:32

Ik heb 1,5 jaar terug ook mijn BE gehaald via vakantieveilingen. Ik was totaal geloof ik, incl eigen verklaring, 235 euro kwijt voor 3 uur les, 3 uur meerijden met les (van degene met wie ik ging, dus totaal 6 uur in de auto) en aansluitend examen. We kregen ook lunch enzo, was echt goed geregeld.
Ben ook in één dag geslaagd toen, zou het zo weer doen!

*edit: ik heb hem toen bij Kemp Rijopleidingen gedaan, wel stukje rijden maar was prima!
Laatst bijgewerkt door Ilsiie op 07-07-14 10:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Desty

Re: BE rijbewijs via vakantieveilingen.nl?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 10:35

De vriendin van mijn vader heeft zo haar motorrijbewijs gekocht maar zijn inderdaad halverwege failliet gegaan! Ik zou het niet riskeren

Femzjje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 10:37

Ik heb m'n BE ook via vakantieveilingen gehaald. Een dagopleiding (zes uur les en examen)voor 200 euro. Was echt heel erg goed geregeld allemaal, inclusief een lekkere lunch. Ik raad het ook iedereen aan!!

Priscilla_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 10:38

Hier was ik ook benieuwd naar dus ga dit even volgen.
Maar heb je ook wel echt genoeg aan bv 6 uur als je helemaal geen ervaring heb met trailer rijden ?

Pumpkins

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-14 10:38

oke, wisselende ervaringen dus. Desty, de vader van je vriendin was zeker zijn geld kwijt?

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 10:41

Priscilla_90 schreef:
Maar heb je ook wel echt genoeg aan bv 6 uur als je helemaal geen ervaring heb met trailer rijden ?

Dat is dus persoonsafhankelijk, daarom even een lesje van tevoren, dan kun je beter inschatten.

Pumpkins

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-14 10:43

Femzjje en Ilsiie, er staat bij dat je binnen drie maand van de cursus gebruik kan maken, hadden jullie veel keuze nog in dagen? Opzich maakt het voor mij niet zo veel uit, ben van plan een dagje vrij te nemen van mijn werk en gelukkig zijn we op het moment niet erg druk :D

Pumpkins

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-14 10:44

mystery1980 schreef:
Priscilla_90 schreef:

Dat is dus persoonsafhankelijk, daarom even een lesje van tevoren, dan kun je beter inschatten.

Goeie tip! Rijd wel vaker met een aanhanger, maar geen trailer.

Priscilla_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 10:52

Oke ja maar dat is denk ik net als je B halen . Ene keer gaat beter als andere keer en hun schatten altijd ruim in natuurlijk want verdienen ze meer aan dus hoe betrouwbaar is dat ?

Femzjje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 10:57

Ik kon geloof ik kiezen uit 2 dagen in de week, maar het was toen heel rustig. Ik heb hem ook bij Kemp gehaald trouwens!
Ik vond het heel goed te doen, in 1 dag. Ik had 2x eerder met een trailer gereden, dus ook niet echt veel.

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 10:58

Priscilla_90 schreef:
Oke ja maar dat is denk ik net als je B halen . Ene keer gaat beter als andere keer en hun schatten altijd ruim in natuurlijk want verdienen ze meer aan dus hoe betrouwbaar is dat ?

Je voelt toch zelf ook wel of het lekker gaat of niet.

JustLizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 10:59

Ik heb het ook gedaan en helaas gezakt.
Ik weet ook niet of ik het nog een keer zou doen. Ik ben iets van 250 euro kwijt geweest incl. examen en eigen verklaring. Was ook een duo-opleiding.
Qua rijtijd is het me erg tegen gevallen. Wij begonnen rond 9 uur te rijden en ik had om 14:00 al examen. Deze tijd moest je dan ook nog samen delen en we zijn ook best een tijd bezig geweest met aan/afkoppelen en de theorie (met kentekenpapieren enzo).
In totaal heb ik dus ongeveer maar 1,5 - 2 uur kunnen rijden en dan moet je het examen in.. Was nog een beetje te hoog gegrepen ;).

Het rijden zelf ging allemaal erg goed en op mn gemak de bochtjes door en bijzondere verrichtingen gingen eigenlijk ook wel goed, maar nog te langzaam om het examen te halen.

Heb ook in Utrecht een opleiding gezien die niet eens zoveel duurder is waarbij je dan in je eentje circa 5 uur les hebt en je vooraf nog een gratis proefles kunt krijgen. Daar zou mijn voorkeur, na deze ervaring, meer naar uitgaan.

Pumpkins

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-14 11:02

JustLizz schreef:
Heb ook in Utrecht een opleiding gezien die niet eens zoveel duurder is waarbij je dan in je eentje circa 5 uur les hebt en je vooraf nog een gratis proefles kunt krijgen. Daar zou mijn voorkeur, na deze ervaring, meer naar uitgaan.

Wil je delen welke opleiding dit is JustLizz? Ben benieuwd :)

Priscilla_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 11:05

Kan je beetje vergelijken met proefjes rijden lijktme mystery als voor je gevoel super gaat kan je nog wel drastische lage punten krijgen enz :)

JustLizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 11:17

Ja hoor, tuurlijk wil ik het delen.
Ik was de naam even kwijt dus moest weer even zoeken:

Aansturen Rijopleidingen in Utrecht. Een pakket met 5 uur rijles (dus 5 uur les in je eentje ipv samen), eigen verklaring en praktijkexamen is € 395.

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 11:19

Ik heb ook weleens wat bij vakantieveilingen gekocht/gewonnen wat failliet ging toen heeft vakantieveilingen zelf iets anders geregeld.

Wel inderdaad goed kleine lettertjes lezen wat er allemaal bij zit en hoe lang je daadwerkelijk rijd. Zoals hierboven word gezegd 1,5 is echt te kort. Voor het gewone rijden niet maar de bijzondere verrichtingen moet je even gevoel bij krijgen. Ik heb zelf 6 uurtjes les gehad tot aal en daarna examen gedaan, maar ik heb geen dagcursus gedaan. Gewoon bij mij in de buurt losse lessen van 2 uur.

Pumpkins

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-14 11:36

JustLizz schreef:
Ja hoor, tuurlijk wil ik het delen.
Ik was de naam even kwijt dus moest weer even zoeken:

Aansturen Rijopleidingen in Utrecht. Een pakket met 5 uur rijles (dus 5 uur les in je eentje ipv samen), eigen verklaring en praktijkexamen is € 395.

Dat is zeker goedkoop! De goedkoopste die ik bij mij in de buurt kon vinden was 509.- voor een dagcusus.

Femzjje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 11:59

Ik had ook in m'n eentje les :). Als je zelf wat kunt oefenen met een aanhanger of trailer dan is het in 1 dag wel te doen hoor.
Je moet gewoon even goed overleggen met de rijopleiding!

Naaoommii

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 12:05

Ik volg ook even! Ik wil na de vakantie eigenlijk sparen voor de BE alleen aan de mensen die een dag cursus hebben gehad hoe ervaren jullie die? En hebben jullie van te voren al geoefend met een kleine aanhang wagen?

Ik ben bang dat ik het niet in 1 dag haal. Zou iemand mij daar over kunnen pben? :)

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 12:08

Ik heb anderhalf jaar geleden ook overwogen mijn BE te halen via een aanbieder op vakantieveilingen. Ik heb in mijn eigen omgeving rondgevraagd hoe mensen aan hun BE waren gekomen (losse lessen, dagcursus) en hoe dat was bevallen. Omdat ik nog nooit zelf met een aanhanger had gereden heb ik uiteindelijk het idee laten vallen om een dagcursus via vakantieveilingen te doen. Ik heb uiteindelijk een tweedaagse cursus gedaan, waarbij ik aan het einde van de tweede dag examen had. Ik had in m'n eentje les en ik had de tijd ook wel nodig om een beetje handig te worden.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 12:13

Ik heb ook een dagcursus gedaan via vakantieveilingen. 5 uur in duo in de auto en daarna examen.
Ervaring had ik niet, dus ik ben van tevoren wel even gaan oefenen met een kleine aanhanger.
Volgens de instructeur zakken heel veel mensen die geen ervaring hebben en is dit alleen aan te raden als je al ervaring hebt met rijden met een aanhanger óf er een heel goed gevoel voor hebt.
Achteraf bleek ik gelukkig het laatste te hebben en ben ik met hakken over de sloot geslaagd. Maar het was wel nét geslaagdd en enorm intensief zo'n dag. Ik zou het niet nog een keer doen denk ik. Ik ben daarna meteen een paar keer met een lege trailer gaan rijden, om meer gevoel te krijgen.

Het was wel een stuk goedkoper. Zelfs met 1 of 2 losse lessen ervoor zou het goedkoper zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 12:16

Ik heb er geen ervaring mee maar zit er wel aan te denken dit te doen. Kwa rijuren zou het voldoende moeten zijn. Mijn trailer mag op B rijbewijs ook, dus ik rij altijd zelf al met de trailer naar les, wedstrijden etc.

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 12:18

Ik heb van tevoren één keer met een aanhanger gereden (daarna ging het enorm sneeuwen en werd het glad), dit was een enkel-asser maar wel hoog (dus had niks aan m'n binnenspiegel - behalve om te kijken of ie nog achter me aan kwam :P )
Het achteruitrijden, bochtjes etc. zijn trucjes die je kunt leren. Moet je doorkrijgen en de een kan dat sneller dan de ander.
En als je je BE hebt, tsja net als met gewoon autorijden, je moet ervaring opdoen. Soms moet ik nog beetje nadenken hoor, maar nu ik m'n eigen trailer heb gaat het steeds makkelijker, ook om hem achteruit in één keer weg te zetten enzo :)

Ik had wel keuze uit verschillende dagen toen, weet even niet meer hoeveel maar was in elk geval prima!