Ik ben namelijk erg tenger gebouwd, heb een dressuurzadel met een diepe zit en hoog opgooiend paard waarin je bijna niet anders kan dan op je doos zitten (tenzij je gaat liggen op je paard
) ... Als je dan nog is niet mooi anatomisch gebouwd bent en de buitenste 'je weet wel' niet groot genoeg zijn vergeleken met de binnenste (sorry voor de details
) zit je echt letterlijk op je edele delen en met warm weer is het nog erger. Het zadel ligt goed op het paard (ze duwt het tijdens het rijden lichtjes naar rechts maar er wordt heel hard gewerkt aan de rechtgerichtheid van het paard , het zadel zelf ligt echt goed) en een ander zadel is geen optie qua financiele kwestie . Een bontje heb ik ook al geprobeerd maar hielp niet afdoende.. Ik gebruik broeken met kunstlederen zit van Pikeur omdat die mij het beste zitten en een fietsonderbroek met gel in combinatie met een lange naadloze onderboek. Ik stel de vraag omdat het de laatste tijd echt verergerd is en er buiten het warme weer niets veranderd is... graag hoor ik van je of het de moeite waard is om voor dit probleem een dure gel seatsaver aan te schaffen want een lamswollen bontje helpt niet echt ..
huisarts en gynaecoloog konden me niet helpen , het licht aan mijn lichaamsbouw zoals hierboven beschreven
Bedankt alvast!
Groetjes
Ilona
Dat spulletje heeft ook een "repair"creme. Ik vind het echt als een trein werken
en aan mijn knie , maar van het eerdere probleem hieroven was weinig sprake dus ik vermoed dat het inderdaad heel erg veel te maken heeft met het zadel ... Vanavond nog een zadel proberen ...