Ik heb gezocht maar kan zo snel niet mijn probleem vinden of de oplossing ervan.
Mijn jonge merrie van net 4 vertoont de laatste tijd wat 'uitprobeer' grapjes. Tuurlijk lach ik daar vaak om maar vandaag was ik het eigenlijk wel een beetje zat omdat ik geen idee heb hoe ik dit moet gaan oplossen.
Het probleem: Ze komt gewoon niet als ze in de wei staat. Nu denk je vast, nou dat geeft toch niet? Nee dat geeft niet, want ik wil best naar haar toe lopen maar dan smeert ze hem
Ergens vind ik het soms wel grappig achteraf, op het moment zelf niet natuurlijk.
Kleine schets: We hebben een hele sterke band, ik kan me geen voorbeeldiger paard bedenken dan zij. Staat altijd netjes stil, laat alles toe en is een gigantische knuffelkont. In de bak loopt ze los achter me aan en ik doe veel aan afwisseling. We rijden buiten, maken zo heel af en toe eens een sprongetje (vind haar te jong om dat vaak te doen, maar wil het nu wel ietsjes vaker gaan doen, gewoon laag en op techniek) en we rijden dressuur. Soms gaan we ook gewoon over het weiland achter rijden en lekker verstand op 0.
Ze wordt maximaal 4 keer per week aan het werk gezet en meestal is dat maar 2 tot 3 keer (ben erg zuinig op haar)
Ook haal ik haar wel eens van de wei om gewoon te poetsen en te wandelen, leuke dingen doen zoals wassen en noem het maar op.
Nou, nu dat duidelijk is ben ik op het punt dat ik gewoon geen flauw idee meer heb hoe ik dit moet aanpakken.
Vandaag ben ik een half uur bezig geweest, eerst op de grond gaan 'zitten' en toen kwam ze maar toen ik haar wilde aaien ging ze er toch vandoor. Oja, niet te vergeten, ik heb áltijd iets lekkers bij me maar ze is er niet mee om te kopen. Opper eigenwijs
Alle paarden uit de wei komen naar me toe, behalve zij
Als ze dan toch komt beloon ik haar uitbundig natuurlijk maar ook dat maakt haar helemaal niks uit, volgende keer is het gewoon weer hetzelfde liedje. Vandaag heb ik uit pure noodzaak alle paarden maar naar binnen gehaald omdat ze echt niet van plan was om te komen. Dat is natuurlijk niet leuk en zeker niet als ik dat elke dag moet gaan doen. 's middags willen ze sowieso nooit naar binnen dus dan zit ik daar weer mee, had nu geluk dat het avond was en ze dan wel willen.
Dus... Help, hoe los ik dit op?
Grondwerk heb ik zeker aan gedacht en wil ik zeker gaan doen, maar waar begin ik en welke stap moet je ondernemen zodat je paard in de wei ook naar je toe komt.. In de bak is dit dus geen probleem.