aanraders knooppunten rondom epe

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

tinker_sally

aanraders knooppunten rondom epe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-14 21:32

In oktober ga ik met 2 stalgenootjes en onze paarden een midweek naar camping Livonia.
Nu heb ik hier thuis een kaart liggen met de ruiterknooppunten liggen, en wil voor die tijd de routes online maken.
Maar zijn er nog paden die we absoluut niet willen nemen?
En welke paden zijn nou echte aanraders? Ik heb gelezen in topics van de eper4daagse dat er ergens heuvels moeten zitten. En dat is iets wat we toch wel graag willen meepakken, kan iemand mij vertellen waar ik die kan vinden?

Ook willen we één dag de Veluwe Trail route Dagtocht Epe rijden. Is die makkelijk via de bordjes te volgen?

Caro1964

Re: aanraders knooppunten rondom epe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 21:39

tinker_sally

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-14 22:54

Die site ken ik. Maar daar staat niet op welke paden nu echt de moeite zijn of je niet moet pakken. En heuvels worden er ook niet vermeld.
Ik weet dat er op bokt mensen szitten die in deze omgeving wonen of vaak rijden. Hun ervaringen zou ik graag horen. Dan hoor je het uit de eerste hand :-)

Just_Natural

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 09:39

wij zijn een paar weken geleden daar in de omgeving op vakantie geweest (in Vaassen),
we hebben ook veel gereden met de knooppunten kaart.
Het gebied van knooppunt 2 t/m 11 vonden wij erg mooi (net ten zuiden van Epe).Stukjes heide afgewisseld met stukjes bos, mooie paden............

Noordelijk van Epe zijn we nu niet geweest, wel vorig jaar de 4-daagse gereden, dus ga nog even voor je nadenken waar de heuveltjes zaten.

Om op je vraag over de trail terug te komen, wij hebben rondje Vaassen gereden, maar was niet een erg groot succes, paaltjes en kaarten komen niet overeen en bovendien klopt het aantal km's ook niet.
Als ik jou was zou ik de veluwe trail kaart naast de knooppunten kaart leggen en dan eens goed kijken.
Ik denk namelijk dat je precies dezelfde route via de knooppunten kunt rijden, dat zijn vaak dezelfde paden en de knooppunten route staat veel beter aangegeven.

marjolein__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 11:13

ik ben vorig jaar in Emst geweest en heb daar een paar routes via het knooppuntensysteem gereden. Er was 1 deel wat wij niet 'goed' vonden. Dat was in/bij het Kroondomein (weet niet meer de exacte naam). het was heel veel over de weg en in het Kroondomein zelf was de weg moeilijk te volgen.

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 11:22

Ik het gebied aan de Heerder kant (knpt 30 t/m 40) zitten een paar leuke heuveltjes :D
En ook op het (ruiter/men) pad tussen knpt 3 & 4 (langs de rand van de Gortelse Heide, buiten de wildhekken) zitten 2 heuvels om in galop op te roetsjen :))

En tussen knpt 9 en 10 ook een aardige helling (Tepelbergweg)

tinker_sally

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-14 12:00

Bedankt voor de reacties.
Hier kan ik wat mee :-)
Meer tips zijn altijd welkom.

Volgens mij zijn er geen eettentjes waar je je paard vast kan zetten Daar in de omgeving toch?
Heb er één gevonden bij een schaapskooi maar dat is niet ver van ons logeeradres vandaan.

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 12:02

Bij de Ossenstal zijn een paar plekken om je paard vast te zetten terwijl je daar eet.