Ik heb een ruin op de weide staan een oldenburger Shakespeare van 5 jaar. En raad eens hij heeft nog nooit naar een piste kunnen gaan om in te rijden terwijl hij al 1,5 jaar zadelmak is.
Ik heb er al een expert bij gehaald die 40 jaar paarden heeft opgeleid in de cavalerie. Wij hebben maanden grondwerk gedaan voor zadelmak te maken en voor voorbereiding voor de trailer te gaan. Maar voor de trailer was dit zonder succes.
Ik heb alles al geprobeerd maar hij wil gewoon niet. Het heeft mij al 3 maand gekost om hem 1 voet op de laadbak te zetten. Momenteel ben ik nu op een punt beland waar ik niet meer voorruit ga. Hij stapt volledig op de trailer maar hij zet juist 1 van zijn achter benen op de laadbak zodat we de stang er niet achter krijgen. Ik spreek dan tegen hem terwijl er ondertussen iemand de stang probeert achter te krijgen maar zodra hij iemand achter hem hoort ook al spreekt deze persoon tegen hem stapt hij direct achteruit. Voor we met de stang begonnen zijn hebben we dit eerst gedaan met een koord zodat hij druk voelt achter hem maar als hij echt weg wou dat hij dit nog altijd kon. We hebben in het begin hem er een paar keer in gekregen omdat ik soms een wortel vanvoor in de trailer gooi en dan rekt hij hem om het te pakken(maar hij is zeer slim en heeft dit nu ook al door) en dan kon men de stang er achter steken. Tijdens het rijden met de trailer bleef ik bij hem om hem gerust te stellen, maar hij vindt precies zijn evenwicht niet in de trailer. In een bocht valt hij ofwel volledig naar links ofwel volledig naar rechts. Wij maakten een toertje van 5 min. Als we terug thuis waren deden we de laadbak naar beneden maar de stang bleef er nog in zodat hij eerst even kon bekomen. Daarna als hij niet meer duwde tegen de stang deed iemand hem eruit en liet ik er hem rustig af. Daarna liepen we enkele toertjes zodat hij weer tot rust kwam en dan zetten we er hem opnieuw op zonder dat we de stang er achter steken. Daarna mag hij als beloning op de weide ernaast waar veel gras op staat.
Maar nu ben ik weer 2 weken bezig om hem er nog eens op te krijgen maar nu wil hij zelfs niet meer in de trailer gaan. Na 1 jaar is dit wil heel frustrerend. Ik heb er echt al mijn energie in gestoken en ook veel geld voor de expert maar waar sta ik nu? Ik sta terug beneden aan de laadbak waar het allemaal begonnen is
En dan hebben we nog niet naar de piste geweest. Ik ken mijn paard en ik ben zeker moest hij ooit goed op de trailer gaan en ik kom op een vreemde plek en daarna terug naar huis dat hij de volgende keer weer niet ga opgaan.
Mijn ouders kunnen het ook niet meer aanzien en ze hebben gezegd dat als hij op het einde van de zomer nog steeds niet op de trailer gaat dat hij verkocht wordt. En dit wil ik niet!!
Ik hoop dat iemand nog tips of dergelijke heeft wat misschien kan helpen?