Pony wil bij paard blijven

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Gucci_

Pony wil bij paard blijven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-14 14:36

Ik heb hier een pony en paard staan. Als ik op de pony rij in de bak, snijd ze telkens de hoeken af om zo dicht mogelijk bij het paard te blijven die in een stukje weide staat naast de bak. (Ze wil telkens op de grote volte rijden aan de kant van de weide waar het paard dus staat).
Nu wil ik in de grote weide rijden aan de andere kant van de sloot, paard staat dan een heel eind van haar vandaan.
Ik heb het donderdag ook gedaan en ze wilde heel slecht luisteren, ook mijn paard was daar aan het galopperen en mijn pony was naar mijn idee helemaal niet naar mij aan het luisteren. Aandacht compleet gericht op het paard. In galop als een kip zonder kop rende ze met mij door de weide, ze was totaal stuurloos... hoe goed ik mijn best ook deed.
Over een kleine 3 weken heb ik en wedstrijd, hoe krijg ik haar rustig en gehoorzaam?
En is het juist goed om het paard op stal te zetten zodat ze elkaar niet meer zien of worden ze dan alleen maar gekker?

Evelijn

Re: Pony wil bij paard blijven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 14:40

Vaak is het uit het oog uit het hart... dus ze zijn stuk rustiger als ze elkaar niet kunnen zien of horen.
Op wedstrijdterrein zal je dus waarschijnlijk geen problemen hebben. Als paard wat achter blijft echt te gek doet kan je wel proberen of die op stal rustiger is.

Daarnaast zelf rustig en duidelijk blijven... want leuk dat ze vriendjes zijn maar er moet toch door de pony wel naar jou geluisterd worden.

Manou_xxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 14:42

Indd. Als je die andere paarden op stal zet kunnen ze ook niet meer communiceren. Dit werkt waarschijnlijk beter..

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-14 14:49

Dan zal ik dat eens proberen, hoop dat dat helpt. Vorig jaar is het paard een paar weken weggeweest om te beleren, maar toen was de pony wel heel rustig dat ze helemaal geen zin had in rijden en was heel traag, dat moet nou ook weer niet...

En misschien ligt het ook wel een beetje aan mijzelf, ik ben vaak nerveus en valt niet mee om rustig te blijven.

alice0cullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 00:18

Als het je nog eens gebeurd adem dan eens diep in met de veronderstelling ik wil dit dus we gaan het gewoon doen. Ik rij in een bak met rondom weilanden en vraag van mijn paarden altijd aandacht om mij en niet op wat de andere in de wei aan het doen zijn.

Dit is consuqent aan pakken en stug doorgaan net zolang hij het wel rustig doet. Makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk. Als je zelf echt te nerveus bent misschien iemand anders het laten proberen of het andere paardje gewoon op stal.

Ik weet niet of het mogelijk is maar wij halen paarden die erg aan elkaar hangen altijd uit elkaar voor minstens een paar weken.