Ik ben inmiddels alweer meer dan 11 (elf!) jaar naar hem opzoek, en eigenlijk loopt het steeds weer op dood spoor. Even wat informatie:
Naam: Morgan
Geboortedatum: 30 - 6 - 1998
Geslacht: Ruin
Naam v/d vader: Boogie
Naam v/d moeder: Levi
Stokmaat: Destijds rond de 1.66
Aftekeningen: Kegelvormige sneb en bles, wit stipje op zijn linker flank.
Laatst gezien in: Roosendaal, medio december 2003
chipnummer: 528210000158267
Ik heb Morgan op 29 november 2002 aangekocht bij een kennis genaamd Frits Zwartepoorte. Al snel na aankoop bleek het niet zo te klikken tussen ons, waarop ik een jaar later besloot om Morgan te verkopen.
Op 24 november 2003 kwamen de 1e potentiële kopers bij Morgan kijken; Een vrouw van midden 30, haar zus en haar moeder. Ik weet nog dat zij Nicole heette, en in Roosendaal woonachtig was.
Ze waren laaiend enthousiast en besloten Morgen direct aan te kopen, op voorwaarde van klinische keuring. En zo werd Morgan 2 dagen later klinisch goedgekeurd met één bemerking op zijn achterbenen (ruw botoppervlak dat mogelijk wees op spat). Om dit laatste uit te sluiten waren foto's noodzakelijk;
Ik besloot het keuringsrapport naar Nicole door te sturen per fax, en ging er eigenlijk al vanuit dat ik een dag later naar de kliniek zou moeten rijden om de benodigde foto's te laten maken. Echter kreeg ik geheel onverwachts een telefoontje waarin ze zei dat die bemerkingen haar niet uitmaakte en dat ze hem kosten van kost wilde hebben. Met als gevolg dat ik hem 29 november 2003 zelf bij haar heb afgeleverd.
Op dat moment ontstond er onenigheid over de betaling, want nu bleek ze hem ineens wel te willen laten keuren (de maandag daarop) alvorens ze wilde betalen. Mijn keus aan haar was duidelijk 'of je betaald nu, of ik neem hem weer mee, want dit is niet als afgesproken'. Haar vader besloot de afgesproken 3000 euro voor te schieten, en zo nam ik voor de laatste keer afscheid van dit paard. Ik heb hem achtergelaten met zijn lichtblauwe halster.
De maandag daarna liet zij hem keuren, waarin volgens haar dierenkliniek ineens naar voren kwam dat dit paard acute spat zou hebben en binnen nú en 2 jaar afgemaakt zou moeten worden. Iets wat volgens mijn veearts (dierenkliniek Bodegraven) maar een erg vreemd verhaal was. Ze wilde dat ik het paard terug zou nemen... Wat ik graag had gedaan als ik stallen vrij had gehad (wat dus niet het geval was) en dus besloten we 500 euro aan hun terug te geven met de afspraak dat ik hem binnenkort misschien alsnog op kwam halen (tegen de tijd dat er een stalletje vrij was). Een week later werd er gedreigd MORGAN naar een handelaar te brengen, waar ik als 14 jarig meisje als vanzelfsprekend van in paniek raakte omdat ik slechts machteloos toe kon kijken.
Mijn moeder besloot een week later even bij hem te gaan kijken in de hoop verkerend hem daar aan te treffen, maar de stal was leeg. Ze heeft even staan praten met de staleigenaar die haar voor van alles uit heeft staan maken. Nadat ze vertelt had dat ik enorm verdrietig was om het feit dat het allemaal zo gelopen was, kregen ze eindelijk te horen naar welke handelaar hij was gebracht. Handelaar Jan Bakx uit Schijf? Echter had hij hem binnen een halve dag alweer doorverkocht en wilde niet vertellen aan wie.
Na lang zoeken en verschillende GEZOCHT BERICHTEN op o.a. MARKTPLAATS kwam ik in contact met enkele mensen die mijn Morgan mogelijk gezien hadden, waaronder iemand die zich profileerde onder het pseudoniem Lampje Noordereind. Ik geloof ook dat zij degene is geweest die mij vertelde dat ene Carina van een jaar of 16 hem van de slacht zou hebben gered. Maar ook zei zou hem na 2 weken alweer doorverkocht hebben... Maar waarheen?
Inmiddels is het 11 jaar later, en heb ik Morgan nog steeds niet kunnen traceren. Zijn chipnummer staat nog altijd geregistreerd op mijn naam en adres, wat mij doet vermoeden dat hij naar het buitenland is gebracht.
Wie herkent hem of weet meer?