The Caravan USA trektocht

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Faline

The Caravan USA trektocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-14 15:14

Ik was benieuwd of mensen op bokt al gehoord hadden van http://www.thecaravan.me en of er mensen mee gaan?

Een georganiseerde trektocht van november tot maart (2014-2015) dwars door zuid Amerika. Je kan de hele tocht mee, maar ook voor een korter stukje. (voor een week, of een maand oid) Je kan zelf met een paard mee rijden of mee op een wagen van een van de inspanningen.

Kort filmpje met de info https://www.youtube.com/watch?v=ZaNVu4OO5MM

Het lijkt mij persoonlijk prachtig om met zoiets mee te kunnen. :j Maar natuurlijk niet zomaar even mogelijk.
Zeker niet als je zelf met een paard mee zou willen rijden. (Want dat zou ik dan willen doen.)

Was benieuwd wat jullie er van vinden, of er al mensen mee bekend waren of zelfs mee gaan.

eilleen333

Re: The Caravan USA trektocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 15:16

Het ziet er wel heel gaaf uit (kan het filmpje niet echt goed bekijken en ik heb ook geen geluid). Ik vind de route alleen jammer, zo dicht langs mexico.
Wel heel gaaf om te doen denk ik, als ze het leuk uitwerken. Vraag me af hoeveel mensen echt die hele tocht doen.

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-14 15:27

Sowieso de mensen die het organiseren (o.a een van oorsprong nederlandse man) zullen de reis compleet doen denk ik. (Als alles meezit natuurlijk)

Ik zit alleen even met de snelheid en met name de afstand die ze schatten te gaan rijden per dag. Het lijkt mij vrij hoog gegrepen, zeker als je bedenkt dat het niet voor 1 dag is, maar dag na dag voor een flinke periode. (Wel incl rustdagen, maar dan nog lijkt het me behoorlijk pittig voor de paarden.)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 09:10

Faline schreef:
Sowieso de mensen die het organiseren (o.a een van oorsprong nederlandse man) zullen de reis compleet doen denk ik. (Als alles meezit natuurlijk)

Ik zit alleen even met de snelheid en met name de afstand die ze schatten te gaan rijden per dag. Het lijkt mij vrij hoog gegrepen, zeker als je bedenkt dat het niet voor 1 dag is, maar dag na dag voor een flinke periode. (Wel incl rustdagen, maar dan nog lijkt het me behoorlijk pittig voor de paarden.)

Dat ligt eraan hoe ze alles organiseren. Het hangt ook sterk af van het terrein; in vlak terrein op een stevige ondergrond en met goed getrainde paarden kun je meer meters maken dan in zwaar zand en/of heuvelachtig terrein.
Daarnaast, moet je alles op en rond je paard zelf doen of is er een staf die de reizigers ondersteund en wat zijn hun taken (bagagevervoer, kampement maken, koken, dat soort dingen)

Wil je graag? Ik zeg: gewoon doen.......

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-14 16:07

Ja ik zou het erg graag willen en ben dus ook druk bezig om te kijken wat mogelijk is en hoe het allemaal geregeld kan worden. :j

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 17:51

Faline schreef:
Ja ik zou het erg graag willen en ben dus ook druk bezig om te kijken wat mogelijk is en hoe het allemaal geregeld kan worden. :j

Kritisch blijven maar geen beren gaan zoeken. Succes, gaat je vast lukken!

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-14 14:43

Het is al een tijdje zo goed als rond, maar vergeten hier te melden. :oo

Ik ga mee, de hele tocht!
27 oktober vertrek ik voor 5 maanden naar de USA *\o/*

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 14:57

Hopelijk ga je de rit in goede gezondheid uitrijden. Goede reis, goede ervaringen en een behouden thuiskomst gewenst :wave:

Nustice

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 15:05

Jeetje, wat stoer zeg! Neem je dan ook je eigen paard mee? :)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 15:09

Faline schreef:

Wat gaaf!! Heel veel plezier en pas goed op jezelf :)

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 15:15

Faline schreef:

Leuk dat je mee gaat doen
Mijn zusje is al sinds half april in Canada om Gerard te helpen met organiseren en trainen voor the caravan.

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 15:22

Oh..wat leuk en wat een onderneming, wens je heel veel plezier en hoop dat je de tocht in goede gezondheid uitrijdt.....

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-14 15:30

Als het zou kunnen, nam ik een eigen paard mee. :D
Maar behalve dat het zo'n 10.000 euro kost om je paard daar te krijgen is het nog veel meer geregel om alles op orde te krijgen voor zo'n tocht. (Onmogelijk om in je eentje allemaal bij te benen)

Ik ga mee in het team van Gerard, een van de organisatoren. Dus sinds jaaaaaren ga ik straks in Amerika (of all places) weer op de rug van Friese paarden zitten. Voel ik me als geboren en getogen fries misschien ook een beetje thuis. :))

Ik ben in ieder geval super benieuwd. Heb er erg veel zin in *\o/* Maar hoe dichter het bij komt soms ook wel kriebels van 'waar ben ik aan begonnen?!' :+

Gaat je zusje ook mee, Lanouska?

Nustice

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 15:39

Faline schreef:
Als het zou kunnen, nam ik een eigen paard mee. :D
Maar behalve dat het zo'n 10.000 euro kost om je paard daar te krijgen is het nog veel meer geregel om alles op orde te krijgen voor zo'n tocht. (Onmogelijk om in je eentje allemaal bij te benen)

Ja, zoiets dacht ik al haha. Maar je weet het nooit. Maar het is ook wel weer enorm spannend om gewoon op Friese paarden de tocht te maken!

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 09:24

Feline wat gaaf dat je dat gaat doen! Ik ben benieuwd hoe je het vindt, de afstanden lijken me wel redelijk ambitieus, maar goed, je zal zien en beleven hoe het gaat!
Eén klein dingetje: Volgens mij is het niet dwars door Zuid-Amerika, maar dwars door het zuiden van de USA ;) .
Veel plezier en het zou mooi zijn als je af en toe een update kan plaatsen!

liedjuh2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 09:30

Gaaf, super veel plezier!!
Ik ben 5 jaar geleden bij Gerard geweest.
Dat ambitieuze van hem ken ik wel. Dat hij veels te veel pland voor 1 dag. Maar het mooie is, hij krijgt het vaak nog voor elkaar ook!

Geef Hans maar een aai! Dat vond ik het leukste paard daar. Maar die zal zeer wrss in het 4-span meelopen.

NYC

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 09:32

Wat gaaf!

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-14 09:55

Ja klopt, dat zei ik ook al, dat de afstanden me wel zwaar leken worden voor de paarden. Inmiddels is het schema ook wat aangepast hoor. Is nu 3 dagen rijden en 1 dag rust. De afstanden zijn hier en daar ook iets ingekort, maar het is vooral afwachten en zien wat de paarden aan gaan geven. Verder is het alleen stap/draf en verwacht hij dat we toch zo'n 6 uur per dag onderweg zijn. Dus het tempo zal al een stuk lager liggen dan bv de gemiddelde 1e klasse endurance wedstrijd. Dat scheelt natuurlijk ook, je bent niet gebonden aan een verplichte minimum snelheid. (Ik had met die afstanden zelf niet eens gerekend op 6 uur per dag, haha. Die afstanden, tussen 20 en 30 km heb je bij de endurance veel sneller gereden.)

En zuiden van de usa klopt ook idd, had er eerst geen erg in :+ maar zuid amerika en het zuiden van de states verschilt nog wel iets :P
De reis gaat van california naar florida :D

Voor zover mogelijk, zal ik zeker updates plaatsen :j

En als ik daar ben zal ik zien of Hans ook mee gaat. Er gaan iig 4 friezen mee, maar heb nog geen namen oid gehoord.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 13:11

Ja, hij heeft het over 25 miles per dag volgens mij, dat is toch wel een stuk meer dan 25 kilometer. 160 km. is 100 miles, dus reken maar uit... Het zal wel lukken hoor en misschien kan hij tussentijds de planning nog aanpassen. Ik zou in elk geval mijn terugreis niet te strak plannen of mag je maar zoveel tijd in de USA verblijven?
Het blijft een gaaf iets, ik weet wel dat Tonkie er ooit mee bezig is geweest om zelf zoiets te doen met haar eigen IJslanders maar volgens mij was dat noordelijker en van oost naar west. Daar staat denk ik nog wel iets van op het enduranceforum ( als je daar ook komt).

Mabotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 13:20

Wat een avontuur zeg! Geweldig als je dat mee kunt maken.
Een 40km per dag moet echt wel te doen zijn.
Is het niet zo dat je in principe maar voor 3mnd een visum krijgt? Hoe doe je dat dan als je 5mnd blijft?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 13:57

Mabotje schreef:
Wat een avontuur zeg! Geweldig als je dat mee kunt maken.
Een 40km per dag moet echt wel te doen zijn.
Is het niet zo dat je in principe maar voor 3mnd een visum krijgt? Hoe doe je dat dan als je 5mnd blijft?

Kwestie van open kaart spelen. Als je aangeeft wat je komt doen, kan er best wat, maar je moet dat wel vanaf het eerste moment duidelijk maken.

25 mijl = 40 km. Pittige afstand, maar als er een stuk externe begeleiding bij is, is het al een stuk simpeler. Bedenk voor jezelf eens hoe je een klasse II endurance zou moeten rijden als externe hulp/groom verboden zou zijn........ Dat wordt knap lastig.

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-14 15:27

Ja, het is allemaal goed geregeld. Er zal iig meer hulp zijn dan dat ik thuis gewend ben :P
Afstanden zullen tussen de 15 en 25 mijl per dag zijn. Verder afhankelijk van wat de paarden aan gaan geven. Als het te zwaar is, zullen we wat moeten minderen.
Ik ben iig heel benieuwd, mijn eerste keuze voor deze taak zouden ook geen Friezen zijn :+ Maar we zullen het allemaal wel zien. Ze zijn in ieder geval stevig getraind van wat ik gezien heb.

Ik heb een visum aangevraagd (en gekregen) voor die 5 maanden. :D Maar idd een flexibele terugreis geboekt, ook in geval ik het zelf om een of andere reden niet zou kunnen volbrengen.
Wbt wel of niet halen van 'deadlines', we hebben vaste punten waar we op vaste data moeten zijn ivm mensen die vanaf die plekken met de caravan meereizen. Mocht het krap worden, dan zullen we ook stukken met de trailer/vrachtwagen doen heb ik begrepen.

Zonder visum reis je met ESTA naar de US en dan mag je maximaal 90 dagen blijven.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 16:15

O, het klinkt wel erg goed doordacht hoor, ook door jezelf! Veel plezier nogmaals!

Andewi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 19:31

Wat leuk dat er een bokt pagina is voor THE caravan...

Ik ben al een tijdje in Canada bij Gerard paagman de organisator van dit avontuur en ben druk bezig met alle voorbereidingen hiervoor...
O.a zorgen dat de paarden op goede conditie zijn.

Leuk om je straks te ontmoeten faline!!

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-14 17:18

Leuk Andewi! Rij je ook de hele tocht mee?