Allereerst echt ^&^(* voor je.... dit is echt wel een hele aanslag op je dagelijkse bezigheden!
Bij de paarden zou ik naast een goede cap (vervangen na een val!) inderdaad een BP gaan dragen. Gezien je helemaal geen invloed meer op jezelf hebt zodra je valt, zou ik voor een airvest gaan, dus eentje die zichzelf opblaast als je valt. Deze ondersteunen namelijk ook je nek, en breken je val imo beter als een gewone BP.
Dit is echter wel echt voor het rijden, je maakt hem namelijk aan je zadel vast, en daar is de werking ook van afhankelijk.
Als je voor een gewone BP wilt gaan: kies er eentje die je bijna niet voelt zitten en waar je je zo fijn mogelijk in kunt bewegen. Dat is een kwestie van passen. Zelf ben ik destijds naar divoza gegaan, en degene gepast die in budget waren. Daar de fijnste van uitgekozen, en daar ook mee in een zadel gaan zitten (om er zeker van te zijn dat je er dan ook geen last van hebt).
Daarbij nog als tip voor jezelf: vertel het zoveel mogelijk mensen in je omgeving. Een vriendin van mij kon een aantal jaren geleden ook uit het niets ineens in elkaar zakken. Iedereen wist dat, en dat is fijn, mensen raken dan namelijk minder snel in paniek, en proberen je gewoon wakker te maken en een veilige situatie te creeëren ipv dat ze denken dat je dood gaat.