Maat KEP Italia?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Man_Li

Maat KEP Italia?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-14 20:43

Hi, ik overweeg een KEP Italia te kopen. In de winkel heb ik maat 57 en maat 58 geprobeerd. Maat 58 zat best lekker maar ik kon hem op mijn hoofd bewegen. Maat 57 zat erg strak, vond ik.

Het scheelt natuurlijk maar één centimeter. Ik zit nu te twijfelen:
- gewoon van afzien (heb nu een verstelbare uvex die lekker zit, maar die ik eigenlijk te hoog op het hoofd vind zitten);
- maat 58 en dan de vulling wellicht met een reepje stof nog een beetje bijvullen
- maat 57 indien die nog een beetje 'uitloopt'.

De ervaring met mijn vorige caps (HH) is dat ze op den duur wel wat uitlopen en een te losse cap vind ik met name bij buitenritten erg vervelend.

Kan iemand me vertellen of de KEP voeringen uitlopen bij het dragen?

Kenjiro

Re: Maat KEP Italia?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 20:49

Ik zou de 57 nemen, de voering gaat zich vrij stel vormen naar je hoofd en hij zal naar een minuut of 10 al een stuk lekkerder zitten. Ik dacht de eerste keer dat ik hem op had ook dat hij te klein was maar naar een paar minuten zat hij perfect.

MariJanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 20:49

ik heb zelf voor 56 gekozen ipv comfortabele 57... Ik ga er vanuit dat 'ie wat "uitloopt" en anders koop ik met zo'n 25% kortingssticker van Divoza wel een keer een 57 ;) Kortom ik zou voor "strak" kiezen.. je hebt al het voordeel van de verwisselbare binnenkant

MariJanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 20:50

silber_k schreef:
Ik zou de 57 nemen, de voering gaat zich vrij stel vormen naar je hoofd en hij zal naar een minuut of 10 al een stuk lekkerder zitten. Ik dacht de eerste keer dat ik hem op had ook dat hij te klein was maar naar een paar minuten zat hij perfect.

Nou je het zegt.. verrek dat klopt! (maar heb hem pas 5 keer op gehad ofzo dus zal nog wel uitlopen lijkt me)

KellyLytsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 21:00

Ik had eerst een GPA in maat 59. Daarna nog een KEP gekocht in een maat kleiner, de 58. Ik moet zeggen dat hij echt wel wat is "uitgelopen". Hij zit me echt lekker nu :)

Man_Li

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-14 21:18

Mooi, veel dank voor de tips!! Nu nog de kleur uitzoeken :-)

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 17:22

Je kan ook gewoon een extra binnenvoering kopen, kost niet veel en dan kan je bijvoorbeeld op erg warme dagen de iets grotere erin doen.

Erin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 17:28

Mallootje schreef:
Je kan ook gewoon een extra binnenvoering kopen, kost niet veel en dan kan je bijvoorbeeld op erg warme dagen de iets grotere erin doen.

Ja, dat heb ik ook een keer gedaan, erg handig

SanneFK

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 17:33

ik zelf heb altijd dat als ik inspan mijn hoofd ietsjes uitzet :P ik heb maat 57 maar na 10 minuutjes zit hij perfect! ik heb geen KEP Italia maar wel hetzelfde probleem zeg maar

Man_Li

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-14 22:34

Ja dat komt mij ook wel bekend voor. Daarom vind ik eigenlijk die verstelbare Uvex heel fijn. Alleen zit die achter niet laag genoeg naar m'n zin.

SanneFK

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 11:41

Man_Li schreef:
Ja dat komt mij ook wel bekend voor. Daarom vind ik eigenlijk die verstelbare Uvex heel fijn. Alleen zit die achter niet laag genoeg naar m'n zin.

dat vind ik ook ik vind dat uvex te hoog zit! ze valt nooit precies bovenop je hoofd maar altijd aan de achterkant of zijkanten!