Equirodi plaatst advertentie zonder toestemming?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

wondertje

Equirodi plaatst advertentie zonder toestemming?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-14 09:58

Een paar weken geleden had ik een leuke appaloosa te koop. Hij was vrij snel verkocht en ik heb meteen de advertentie van marktplaats af gehaald. Tot mijn verbazing werd ik gister gebeld of ik de appaloosa nog had, want er stond een advertentie op Equirodi. Heel vreemd, ik heb nog nooit van die hele site gehoord.
Verder niet meer aan gedacht, maar vanmorgen wilde ik het toch eens nakijken. En ja hoor, er staat inderdaad een advertentie...
MET mijn telefoonnummer en al erbij. Wat mij nog het meest verbaasd is dat de advertentietekst zelfs is aangepast.
Uiteraard heb ik meteen een mail gestuurd dat ik wil dat de advertentie per direct verwijderd wordt.
Zijn er meer mensen die dit hebben meegemaakt en wat kan ik hier nog meer tegen doen? Ik vind dit echt een belachelijke manier om bezoekers en adverteerders te trekken.

Dit is een lijst met alle advertenties die zij zelf op hun site hebben geplaatst.
http://www.equirodi.nl/lid/equirodi-nl

Anoli

Re: Equirodi plaatst advertentie zonder toestemming?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 10:04

Nog nooit van gehoord. Maar wel raar inderdaad. Hopelijk krijgje snel aantwoord hoe zoiets kan en wordt de advertentie verwijderd.

Ik zelf alleen een keer mijn foto ongevraagd voorbij zien komen in een advertentie.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Re: Equirodi plaatst advertentie zonder toestemming?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 11:18

Volgens mij is de advertentie verwijderd nu?
Maar heel raar, vooral omdat het een betaalde site is. Je moet eerst een abonnement afsluiten voordat je advertenties mag plaatsen.

Equirodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 12:45

Hallo,

Ik heb de topic schrijfster inmiddels ook een e-mail gezonden maar zag een groot aantal bezoekers via Bokt komen en kwam zodoende op dit bericht uit. Het is natuurlijk vervelend wat er gebeurd is en er lijkt inderdaad iets niet goed gegaan te zijn.

Equirodi is één van de grootste ruitersport marktplaatsen van Frankrijk. Naast Frankrijk zijn wij ook succesvol actief in Spanje, Italië, België en Zwitserland. Sinds begin dit jaar is daar Equirodi Nederland bij gekomen waar men Gratis binnen Nederland kan adverteren en tegen betaling Internationaal kan adverteren per advertentie of op een abonnement basis.

Wij hebben echter ook een affiliate programma lopen waarbij mensen die dat leuk vinden opzoek kunnen gaan naar potentiële adverteerders in de landen waar we actief zijn. Dit kan door het plaatsen van banners of berichten op eigen websites, blog's etc of door middel van direct contact zoeken met de adverteerder.

Het is daarbij wel de bedoeling dat deze adverteerders zelf advertenties plaatsen of met TOESTEMMING een advertentie voor hun laten plaatsen. De affiliates krijgen op basis van commissie een vergoeding / geld voor het aanbrengen van deze nieuwe adverteerder of advertentie.

Helaas blijkt dat de topic plaatser geen toestemming heeft gegeven en dat is dus ook niet de bedoeling. Dit zal dan ook intern zeker besproken worden om dit in de toekomst te voorkomen.

Met vriendelijke groet,

Robert
International account manager
Equirodi
http://www.equirodi.nl

Equirodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 12:52

Anoli schreef:
Nog nooit van gehoord. Maar wel raar inderdaad. Hopelijk krijgje snel aantwoord hoe zoiets kan en wordt de advertentie verwijderd.

Ik zelf alleen een keer mijn foto ongevraagd voorbij zien komen in een advertentie.

Beste Anoli,

Ik natuurlijk reageren wij zo snel mogelijk op berichten die ons gestuurd worden en als ik het zo zie was de e-mail binnen 7 minuten na het topic op bokt verzonden en hopen wij met het andere antwoord hier al meer duidelijkheid te hebben gegeven.

Gezien jou reactie zou ik graag willen weten of die foto bij ons op de website stond / staat en zo ja welke dat zou zijn. Misschien bedoel je onze website niet maar het is voor de zekerheid.

Met vriendelijke groet,
Robert
Equirodi
Laatst bijgewerkt door Equirodi op 26-06-14 13:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Equirodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 13:04

Neonlight schreef:
Volgens mij is de advertentie verwijderd nu?
Maar heel raar, vooral omdat het een betaalde site is. Je moet eerst een abonnement afsluiten voordat je advertenties mag plaatsen.

Beste Neonlight,

Het klopt de advertentie is verwijderd. Wij proberen altijd zo snel mogelijk eventuele problemen te verhelpen en halen advertenties weg of zetten ze tijdelijk onzichtbaar tot we een reactie van de betreffende adverteerder hebben. Juist actueel en accuraat aanbod is iets wat ook wij graag zien en vandaar dat men als adverteerder met een eigen account ook volledige controle heeft over het wel of niet laten staan van een advertentie.

M.b.t de abonnementen is die weergave niet geheel juist. Binnen Equirodi is het voor geïnteresseerde is het altijd mogelijk om gratis een advertentie te plaatsen. Er zijn ook mogelijkheden om tegen betaling meer opties te kopen zoals het vermelden van een eigen website met link, meer dan 6 foto's of 2 video's te plaatsen en bijvoorbeeld potentiële kopers te vinden in het buitenland door plaatsing op onze Engelse, Belgische, Franse en andere websites.

De abonnementen die we aanbieden zijn vooral geschikt voor adverteerders die professioneel actief zijn in de paardensport. Het simpelste abonnement geeft deze adverteerders de mogelijkheid om ongelimiteerd advertenties te plaatsen in alle categorieën binnen de Nederlandse website en vermelding in een ander land. Dit inclusief website vermelding, bedrijfspagina, toplijst vermelding en met enige regelmaat uitgelichte advertenties op socialmedia etc.

Met vriendelijke groet,
Robert
Equirodi