route en slaapplaats onderweg naar Italië

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Gilbey

route en slaapplaats onderweg naar Italië

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-14 13:35

Dit jaar gaan wij weer met een team namens Nederland naar het EK TREC dat dit jaar gehouden word in Scandiano, Italië.

Nu zijn wij aan het uitzoeken hoe we het beste kunnen reizen en waar we een overnachting kunnen plannen.

Via vrachtwagen chauffeurs had ik al gehoord dat we het beste over Oostenrijk kunnen gaan en dat we het beste via Munchen kunnen rijden omdat die route constanter rijd.
Dan via de brennerautobahn door naar Italië.
Heeft iemand hier ervaring mee?

Verder zoeken we een plaats voor een overnachting met de paarden op ca 600km van Nederland.
Ik gok dat dat ongeveer rond Munchen zal zijn.
We hebben iets eenvoudigs nodig.
Boeren camping waar we paddockjes mogen neer zetten is voldoende.
Of iets van een pleisterplaats voor mensen die met hun paard op trektocht zijn zou natuurlijk ook super zijn.
Weet hier iemand zo'n plaats in die omgeving die niet te ver van de snelweg af ligt?

Verder zoeken we vlak bij de wedstrijd locatie ook zo'n plek zodat we vroeger daar naar toe kunnen.
We kunnen pas vanaf donderdag op het wedstrijd terrein terecht maar willen graag daar begin van de week al aankomen zodat de paarden echt kunnen bij komen van de reis ernaartoe.

Wie heeft er ideeën en kan ons helpen?

MarliesV

Re: route en slaapplaats onderweg naar Italië

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 13:38

Ik denk dat je met een netwerk van andere ruiters het verst komt op locatie. Dus de organisatie aanschrijven of kijken of er ruiters zijn die daar vandaan komen en daar contact mee opnemen.

Voor Munchen, de plaatselijke VVV eens aanschrijven of bellen? Misschien dat die tips hebben voor je.

Gilbey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-14 13:42

Ik dacht ook aan het netwerk genaamd bokt hihi
Maar ik ben ook met de Duitsers aan het praten wat en hoe zij het gaan doen, dat klopt
Met de wedstrijd organisatie kom je niet veel verder omdat die dan het hotel waar zij gebruik van maken aankomen maar dat komt echt heel duur als we daar gebruik van willen maken, maar die optie is er wel

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 13:45

München ligt op dik 700 km van Nederland (afhankelijk van waar in Nederland, vanaf Eindhoven ongeveer 720 km). Je zult dus al voor München een slaapplaats moeten zoeken, en dan is de vraag via welke route je naar München rijdt, voor stabiliteit neem ik aan Würzburg/Nürnberg via de 3 en de 6 en niet over de 8.

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 13:53

Hoi.

benader eens de dressuurruiters of pony eventing ruiters die vorig jaar in Italie hebben gereden. Deze zij via Munchen gereden. En ook een overnachting gehad etc.

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 14:01

Ik ga overmorgen met 5 paarden van Maastricht naar Rome! we hebben onderweg ook een stop.

Ik zal het je laten weten (of als ik het vergeet, stuur me gerust een PB'tje!)

Gilbey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-14 14:55

aaahhh super bedankt alvast voor de tips die nu al komen.
en Kehdra, ik ga je zeker contacten als je er niet zelf aan denk!

Gilbey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-14 14:59

Neonlight schreef:
München ligt op dik 700 km van Nederland (afhankelijk van waar in Nederland, vanaf Eindhoven ongeveer 720 km). Je zult dus al voor München een slaapplaats moeten zoeken, en dan is de vraag via welke route je naar München rijdt, voor stabiliteit neem ik aan Würzburg/Nürnberg via de 3 en de 6 en niet over de 8.

We proberen te verzamelen bij Eersel, daar woont 1 van de ruiters en daar de nVWA keuring te laten doen.
Dus dan moeten we duidelijk voor Munchel al stoppen idd.

Hoe we daarnaar toe zouden rijden over welke route was dus nog niet bekend, daarom ook de ervarings vraag die ik stelde.
Er zullen vast mensen zijn die weten hoe het beste te rijden dus laat ik daar maar braaf naar luisteren :D

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 21:13

Oke, dat is dus 720 km, want ik woon naast Eersel, hemelsbreed 2 km van PCK aF. :+

Dan zul je tussen Nürnberg en Ingolstadt een slaapplaats moeten hebben.

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 22:03

Je zou misschien contact op kunnen nemen met de VFD, de Duitse recreatieruiters.

jumerenik

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 22:07

de ponyruiters van het ek vorrig jaar even vragen?? of enkele eventingponyruiters die een paar weken geleden nog in italie waren??

Gilbey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-14 22:19

Neonlight schreef:
Oke, dat is dus 720 km, want ik woon naast Eersel, hemelsbreed 2 km van PCK aF. :+

Dan zul je tussen Nürnberg en Ingolstadt een slaapplaats moeten hebben.

Dat maakt het zoek gebied meteen duidelijker. Dank je!
We verzamelen idd op PCK.

Die VFD werd ook door een vriendin genoemd en was vanmiddag ook al vanalles aan het natrekken terwijl ik verder braaf zat te werken.

Gilbey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-14 14:18

Zijn er inmiddels nog meer tips of ervaringen?

Het team staat inmiddels officieel ingeschreven en nu is de planning echt van start gegaan.
er gaat iig samengewerkt worden met het Duitse team met het zoeken van een overnachtingsplaats in Italie.
iets van een boeren camping ofzo.

Weet iemand daar iets over in de buurt van scandiano?

Angelkisssss

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 14:23

Ik zou even de ruiters die net terug zijn uit Italië en berichtje sturen. Zijn denk allemaal wel via fb op te zoeken. Succes iig!

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 22:38

Er zijn nu ook ruiters in Italie.
beetje banketstaaf om die nu te stalken :p
maar succes!