Handschoenen op wedstrijd

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

rickx96

Handschoenen op wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-14 12:05

Hallo allemaal,

Nog een vraagje.. Ik ga vanavond op concours maar nu is gisteren een reclame bord langs me hand gegaan en me witte handschoenen zitten precies met een scherpe rand op de wond.. Nu heb ik gehoord dat je op wedstrijd ook je zwarte handschoenen mag dragen, want die zitten nu wel fijn. Klopt dit ook? Heb snel in het reglement gekeken maar kon dat zo gauw niet vinden en ik dacht jullie weten dat ook vast wel :D alvast bedankt :)

Toothless

Re: Handschoenen op wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 12:07

Je kan zwarte handschoenen dragen, alleen krijg je dan minder punten op verzorging. Heb ik ook gehad

Es_ther

Ja hoor :). Volgens mij mag dat gewoon.
Past het ook verder bij je outfit? Of heb je andere kleuren? Het gaat nu even om fijn zitten, maar als je alles bruin hebt kan zwart er een beetje raar uitzien.

Fenny

Waarom minder punten? Je mag toch ook met alle kleuren dekjes e.d. rijden?

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 12:11

Ja hoor je mag tegenwoordig ook zonder handschoenen rijden.

rickx96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-14 12:18

Oke dankjewel allemaal. Het past bij me outfit. Helemaal zwart wit :) ik heb weleens geschreven bij een jury en die zei ook dat het gewoon mocht maar dacht vraag het toch nog even na. Volgens mij heeft iedere jury gewoon zijn / haar standaard punt voor verzorging maar dankjewel in ieder geval! :)

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 12:19

Ik vind zwart net zo netjes als wit :).
Sterkte met je hand en succes!

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 12:20

Ja klopt, handschoenen zijn niet meer verplicht. Ik rij al jaren met zwarte of bruine handschoenen overigens. Vind ik mooier dan wit/creme. Het is wat rustiger en de focus ligt dan niet alleen meer op je handen.

Iruss94

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 12:23

Ik ken ook iemand die altijd met zwarte handschoenen op concours gaat omdat ze dr handen gewoon niet stil kan houden en zo valt het niet op.... :n

rickx96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-14 12:25

Dankjewel! Ess_Ramona word de vuurdoop vanavond haha

En dankjewel. Klop ook idd dat er dan minder focus op de handen ligt vertelde een jury ook ooit eens een keer.

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 12:29

Iruss94 schreef:
Ik ken ook iemand die altijd met zwarte handschoenen op concours gaat omdat ze dr handen gewoon niet stil kan houden en zo valt het niet op.... :n

De jury is niet achterlijk hé :+ het 'stoort' gewoon minder, dat wel. Maar ze zien absoluut wel of jij jouw handen wel of niet stilhoudt. Ze zitten op luttele meters afstand. Laat ik het anders zeggen, ik zie het meteen en dan maakt het niet uit welke kleur handschoenen de combinatie heeft. Maar het is wel zo dat kleine onrust wat wegvalt, zeker achterin de baan.

Maar persoonlijk vind ik het ook gewoon mooier :D edit: bij mijn outfit

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 12:29

Ik let juist extra op de handen als er een andere kleur dan witte handschoenen gebruikt worden. Juist omdat het vaak wordt gebruikt om onrustige handen te verdoezelen.

Je krijgt er niet minder punten voor op de verzorging, want het is gewoon toegestaan om zonder handschoenen of met handschoenen met een andere kleur te rijden. Juryleden mogen hun eigen persoonlijke voorkeur hierin niet laten meespelen.

Iruss94

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 12:36

Suelza schreef:
Iruss94 schreef:

De jury is niet achterlijk hé :+ het 'stoort' gewoon minder, dat wel. Maar ze zien absoluut wel of jij jouw handen wel of niet stilhoudt. Ze zitten op luttele meters afstand. Laat ik het anders zeggen, ik zie het meteen en dan maakt het niet uit welke kleur handschoenen de combinatie heeft. Maar het is wel zo dat kleine onrust wat wegvalt, zeker achterin de baan.

Maar persoonlijk vind ik het ook gewoon mooier :D edit: bij mijn outfit

Toch zal het hier en daar vast wel een puntje schelen. Vooral bij oude juryleden

Fenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 12:50

maj0 schreef:
Ja hoor je mag tegenwoordig ook zonder handschoenen rijden.

Voor het mennen in ieder geval niet, kun je zelfs punten aftrek krijgen als de groom geen handschoenen draagt.

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 19:01

Dit is een reglementsvraag en kun je dus zelf gemakkelijk opzoeken in de reglementen, zie www.knhs.nl
Daarom hier een slotje.