,Ik heb nu sinds 4 maanden een eigen pony (
). Het is een ontzettend lief beest, wil alles voor je doen! als ze er maar eten voor krijgt... Als we vrijheidsdressuur willen doen, zonder brokjes of stukjes brood wil ze echt helemaal niks. Ook is ze erg dominant als ik de brokken in haar bak wil doen (ze staat buiten en we hebben haar voerbak aan onze hooiruif hangen) ze gaat dan met de oren in de nek achter je aan, en dan zit ze echt met haar neus in je nek. Heb haar al vaak laten wachten voordat ze haar brokken krijgt, dan stuur ik haar steeds weg, als ze dan rustig wordt mag ze haar brokken opeten. Aan de andere kant van de hooiruif hangt de voerbak van de shetlander. Ik geef mijn pony als eerste brokken, en dan pas de shetlander, want anders eet mijn pony het voer van de shetlander op. De shetlander eet erg langzaam (onderbeet) waardoor mijn pony eerder klaar is. We moeten er dus altijd bij blijven staan, anders eet mijn pony de brokken van de shetlander op! Dit vind ik erg vervelend... Het is ook geen optie om de shetlander in een andere wei te zetten zodat ze haar brokken op kan eten, want ze eet niet als ze niet dicht bij mijn pony is...Ook wandelen is niet erg prettig met mijn pony... Het eerste wat ze doet is naar beneden duiken om gras te eten.. Ze wordt dan ook erg sterk, ik hou haar dan bijna niet...
We zijn ook begonnen met grondwerk. Ze kan al stil blijven staan op commando, maar niet als ze eten ziet. Ook longeer ik haar nu meer, en doen we veel aan vd. Dit vind ze erg leuk, zolang ze dus maar eten krijgt...
dus, om het verhaal kort te maken, mijn pony is een ontzettende vreetzak, maar hoe kan ik dit afleren?