Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
demo_love schreef:Hoe lang heb je dit paard al? Je zegt al dat het paard 5x van eigenaar is gewisseld, dus volgens mij is de kans erg groot dat daar een 'niet zo leuke' tussen heeft gezeten.
In eerste instantie denk ik bij zo'n verhaal echt aan een (groot) gedragsprobleem en niet aan een medische oorzaak. Ik zou er iemand bijhalen die probleempaarden traint, want dit is echt ontzettend moeilijk zelf op te lossen.
iana schreef:Ik kan hem heel moeilijk lezen, het vertrouwen is er niet langs beide kanten.
Als hij naar me toe komt is dat niet met zijn hoofdje naar beneden maar hij maakt zich groot...hoofd in de lucht en komt recht op zijn doel af, hierdoor bescherm ik mezelf en steek op tijd mijn handen omhoog om hem te blokken.
Ook moet ik hem constant uit mijn ruimte zetten, hij doet dit wel maar het wordt een constante bezigheid...hij blijft dichterbij komen en als hij de kans ziet gaat hij mij bijten.
Tijdens het grondwerk kan hij heel heftig reageren en komt het vluchtgedrag steeds naar boven, niks gebeurt op een rustige manier...steeds weer met veel geweld.
Hij vertrekt in galop en ik moet hem blokken om hem gestopt te krijgen, dan laat ik hem staan en bij de minste beweging schiet hij er weer vandoor.
Hoe kan ik deze vicieuze cirkel doorbreken???
aeolusnr1 schreef:Het lijkt me een uitdaging om met zo'n paardje even te kunnen mogen werken.
Zo via kleine tekst is het bijna onmogelijk er zicht op te krijgen hoe het paard in het echt is, maar ik ga er toch van uit dat dit zeer zeker mogelijk moet zijn om met dit paard op een goede manier en vlot vorderingen te kunnen maken.
Wil het zeer graag proberen.
en als jij mij kan helpen, sta ik er zeker voor open