Op vakantie paarden huren

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Johnie

Op vakantie paarden huren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-14 17:32

Ik ben opzoek naar een leuke vakantieplek waar je ook kan paardrijden.
Omgeving Nederland, Duitsland en België.
Het liefst een plekje waar je paarden kan huren en zonder begeleiding mag rijden. We hebben dit nu een aantal keer gedaan op o.a. Vakantiepark zonnetij. Dit beviel ons zeer goed dus we zijn opzoek naar iets soortgelijks.

We zoeken een huisje/bungalow/stacaravan enz voor 4 personen en een hond. Het liefst dichtbij het bos. Van de 4 personen zijn er 2 die willen paardrijden dus het zou leuk zijn als er wat te doen/bezichtigen is in de omgeving.

Ik ben benieuwd naar jullie ideeën en ervaringen!

Johnie

Re: Op vakantie paarden huren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-14 14:20

Niemand een idee?

Elmira30

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 14:31

Ik weet dat toendertijd , paar jaar geleden, je bij Terpstra (op Terschelling) paard kon rijden zonder begeleiding. Terschelling is heerlijk om vakantie te vieren. Nog fheerlijker om paard te rijden <3
Veder in Putten en Nunspeet(Gelderland) heb je van Bijnen en manege Belvèdere, daar kan je ook paarden zonder begeleiding mee krijgen. De meningen zijn er erg over verdeeld, je moet het maar eens opzoeken.
Maar beide plaatsen liggen bij de Veluwe, kan je heeerlijk paardrijden. Verder in Nl/ België en Duitsland weet ik het niet.

Johnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-14 14:27

Bedankt voor je reactie.
Heb je toevallig zelf ook ervaring met één van deze stallen?

Elmira30

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 14:07

Ik heb zelf bij van Bijnen eens een paard gehuurd met een stel vriendinnen. Ik vond het wel leuk maar mijn vriendinnen wat minder. Paarden waren wat sterk maar verder wel braaf. mooie omgeving.
Manege Belvedere vond ik zelf wat minder. Brave paarden maar helaas wisten ze wanneer we richting stal gingen en toen kregen we ze geen andere kant meer op. Liepen te etteren enzo. Tuig viel ook nog net niet uit elkaar en paarden liepen met drukplekken. (dit was mij pas de 2e en tevens laatste keer dat ik er kwam, opgevallen) Mooie omgeving verder.

Puur Terschelling is echt gewoon gaaf! Mooie en goed verzorgde paarden! Aardige begeleiding. Veiligheid staat hoog op hun lijstje en dat is te merken aan o.a. het tuig. Brave paarden en ook doen ze geen race wedstrijden op het strand. Ideaal dus ook voor beginners. prachtige omgeving.
Als je de keus hebt, zou ik voor laatst genoemde gaan. Puur ook omdat ze goed met hun paarden omgaan, ze echt aardig zijn en ook veiligheid belangrijk vinden. Paarden zijn ook goed afgericht. Daarnaast is terschelling echt een leuk eiland maar dat is mijn persoonlijke mening hihi

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 14:10

Ondanks dat Frankrijk niet op je lijstje staat plaats ik toch deze link in je topic. Per ongeluk kwam ik dit adres tegen toen ik aan het googlen was voor iets anders maar vond het leuk genoeg klinken om er een bladwijzer van te maken. Wellicht een leuk idee voor jullie want dan heb je voor de prijs van een huisje ook gelijk "eigen" paarden erbij. http://www.hirondelle.info/paarden.html

NishwiKiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 15:11

Stal van Bijnen ook gehad.
Was zeker leuk, alleen de zadels zijn echt verschrikkelijk haha. Nog nooit zo een pijn aan mijn billen gehad.

Johnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-14 16:24

Bedankt voor jullie reacties!

@elmira30
Ik heb veel verschillende dingen over stal van Bijnen gelezen maar wil er toch wel een keer heengaan. Dus als we daar een leuk huisje in de buurt kunnen vinden is dat zeker een optie.
Stal belvedère valt dan af, het is wel zo veilig als de paarden goed verzorgd tuig hebben haha.
Terschelling is ook zeker een kanshebber. Hoor er veel positieve dingen over, en paardrijden op het strand is natuurlijk geweldig!

@pien_2010
Ik wil zelf ook graag naar Frankrijk toe, maar helaas heb ik zelf m'n rijbewijs nog niet dus hangt het af van de chauffeur. Adressen bovenin Frankrijk zijn welkom, wie weet kan ik hem stiekem toch overhalen haha.

@nishwikiet
Dat is wel minder. Maar als de rit verder leuk is, is het wel het proberen waard haha. Op welke paarden heb jij gereden daar?

Noppert

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 21:14

itsfloortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 20:13

tinkerplein

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 23:25

Bij ons kun je op pad met onze tinkers,vlakbij een vakantiepark,herberg,camping etc.Wij zitten zelf aan de rand van het bos)Noordlaren,grens Groningen/Drenthe.

Oreo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 23:59

Bij mij komt dan gelijk de vraag op "Waarom persé zonder begeleiding?" Niet om het een of ander, maar dat soort bedrijven -een uitzondering daargelaten- zijn over het algemeen nou niet de meest fijne plaats voor een paard en aan de veiligheid ontbreekt het ook nogal eens wat. Ik kan niet begrijpen dat een weldenkende manegehouder paarden meegeeft aan het eerste het beste groepje wat zich op zijn erf meld....... Dat gestuiter en gepluk op en aan die beesten, bah ik heb er helemaal niks mee.

Johnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-14 15:44

Bedankt voor jullie reacties! We gaan snel even met z'n alle de adressen bekijken.

@Oreo
Ik snap wel waarom je dat vind maar ik heb nergens gezegd dat we perse zonder begeleiding willen rijden. Het liefst wel, omdat we een aantal keer op een leuk vakantieadres zijn geweest waar dat kon. Dat beviel ons goed en dus zijn we opzoek naar iets soortgelijks. En als we dan de keuze hebben, dan inderdaad liever zonder begeleiding dan met.
En ik denk dat als je vaker paarden verhuurt wel een beetje kan zien wie er genoeg ervaring heeft en wie niet. Bijv door iemand van te voren een paar rondjes te laten rijden, kijken hoe de omgang met paarden is, kijken bij t opzadelen etc.

Rintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 15:48

http://www.vakantieachterhoek.nl/

eerst wil de eigenaar je een keertje in de bak zien rijden, de eerste buitenrit is ook onder begeleiding en als hij vindt dat het vertrouwd is dan mag je daarna zonder begeleiding naar buiten. Netjes huisje ook, en niet duur. Wat er in de omgeving te doen is weet ik eigenlijk niet :P

Toothless

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 15:50

Manege de Drift in Dwingeloo! Hartje Drenthe, je kan er kamperen, en huifkartochten of rijtochten maken van maximaal 9 personen van 2,3,4 of 5 uur! Echt geweldig

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 18:26

Persoonlijk vind ik van Bijnen geen aanrader. Eigenaar is aan het afbouwen en heeft ook niet veel paarden meer. Mijn paard stond daar vlakbij op stal en we zagen zo vaak paarden alleen voorbijkomen op weg naar huis. Ruiters in allerlei stadia van blessures er te voet achteraan. Letterlijk iedereen geven ze daar maar een paard of pony mee, echt heel onverantwoord.