Ik heb een vraag voor een Duitse vriendin welke hier voor 2 jaar is voor haar studie.
Zij wil een paard aankopen welke 14 jaar oud is en een waarde heeft van 3000,- euro.
Omdat zij Duitse is, is zij in Duitsland verplicht om haar paard verzekerd te hebben.
Echter mag zij haar paard niet in een Duitse verzekering hebben, omdat zij zich momenteel, net als het paard, in Nederland bevindt. Wel moet het paard verzekerd worden, gezien zij een Duitse nationaliteit heeft. Dit is verplicht. Nu zijn daar een paar haken en ogen aan.
In Duitsland heb je verplicht een verzekering voor je paard. Dit houdt ook in dat wanneer je paard schade maakt aan bv een auto of een fiets of iets dergelijks, dat je dan verzekerd bent. Als persoon bestaat deze verzekering niet.
In Nederland kennen we voor dat punt echter een WA verzekering en is het natuurlijk niet verplicht je paard te verzekeren.
Omdat het paard in kwestie nu verzekerd moet worden waarbij er rekening gehouden moet worden met twee landen, vroegen wij ons af wat de handigste verzekering is voor dit paard.
De eisen van mijn vriendin zijn:
- Verzekerd voor operaties
- Verzekerd tegen schade aangebracht door of op het paard (onze WA dus vaak)
- Indien mogelijk tegen kreupelheid en ziekte, maar volgens mij is dat allemaal tot en met 12 jaar zowat.
Wie weet hier een antwoord op?