ijssnuiver schreef:Was dat als reactie op mijn post Yvank?
In geval van echte nood mogen ze bij mij de paarden inslapen. Ze gaan bij mij echt geen dagen naar de kliniek. Niet alleen omdat ik dat niet kan betalen, maar ook omdat ik het vaak niet eerlijk vind tegenover paard(dat laatste hangt uiteraard wel van de situatie af waarom ze naar de kliniek zouden moeten). Maar bijv een koliekoperatie, geen haar op mijn hoofd hoor. vind ze veel te risicovol. En daarnaast, woon ik op een eiland en ben daarmee bootafhankelijk. Zoiets gebeurd altijd op een moment dat het niet uitkomt en ik een tijd moet wachten tot er weer een volgende boot gaat, ik ga niet een paard laten creperen van de pijn en dan nog eens een paar uur op de trailer zetten om ze ook nog even te laten opereren.
Dat is gewoon een keuze die ik heb gemaakt en daar mag iedereen van vinden wat die wil...
Dat had idd tegen jouw. Ik heb het ook niet over dagen creperen? Maar zoals in mijn geval ik had een probleem aan de hoeven (ontsteking in het hoefbeen) heeft totaal zo'n 1500 gekost.. Dat was toen nog geen directe aanleiding tot inslapen en dat had overigens geen DA toen ook gedaan. Pas toen het probleem erger werd en meer dingen hebben we dat gedaan.. Het is geen verwijt maar een opmerking dat een ongeluk in een klein hoekje zit... En niet alles is een reden tot inslapen maar kán wel een heel duur grapje worden.
@rina dan staat zoiets ook in je voorwaarden... kan je dat op de voorhand toch nagaan? Ik had geen breuk in het hoefbeen maar wel een kapot hoefbeen bij mijn paard.. Alles uitgekeerd en alle DA rekening betaald. Eigen toedoen in de wei zoals sanne zegt gaat om acuut trauma zoals een gebroken been oid. Bij de meeste verzekeringen staat dit in de kleine lettertjes.
Het probleem met verzekeringen is dat er vaak niet goed naar de voorwaarden wordt gekeken.. En dat men denkt voor iets verzekerd te zijn maar wat dan niet zo is..