Trailer niet meer gebruiken

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Diane_

Trailer niet meer gebruiken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-14 20:40

Hoi bokkers,

Ik heb een vraag waar ik het antwoord na enig zoeken nog niet heb kunnen vinden, vandaar dat ik jullie hulp even inschakel. :)

Er staat bij ons op het land een trailer, ding is oud, verrot, niet meer geschikt om paarden in te vervoeren. We gebruiken hem nu als opslag voor onze spullen.

Tot nu toe hebben we hem telkens een jaar geschorst. Nu willen we hem echter helemaal uit de verzekering halen en dat ding gewoon total loss laten verklaren, zodat je ook niet meer de kosten voor het schorsen betaald. De enige optie die ik dan op de site van het RDW kan vinden is de trailer laten demonteren bij een RDW erkend bedrijf. Maar ik wil hem niet laten demonteren, ik wil hem gewoon op de wei laten staan en blijven gebruiken als opslag. Weet iemand of dit mogelijk is en hoe we dan moeten handelen? Of moeten we hem dan toch telkens opnieuw laten schorsen?

Bedankt alvast voor jullie meedenken! :)

Zooist

Re: Trailer niet meer gebruiken

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 20:43

Ik weet niet, maar je hoeft voor een trailer geen belasting te betalen voor zover ik weet.
En de verzekering kun je gewon opzeggen. Is ook niet verplicht.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 20:46

1) verzekering heeft niets met de RDW te maken.
2) schorsen bij de RDW doen je voor wegenbelasting - dat hoef je niet voor een trailer te betalen, dus dat slaat nergens op.

Wat is nu je probleem?

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 20:47

Ibbel schreef:
1) verzekering heeft niets met de RDW te maken.
2) schorsen bij de RDW doen je voor wegenbelasting - dat hoef je niet voor een trailer te betalen, dus dat slaat nergens op.

Wat is nu je probleem?

Zelfde...
Belasting betaal je niet, dus schorsen?
Verzekering, doe je wel of niet eigen keuze.

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 20:48

Gewoon lekker laten staan. Bijzonder dat je hem kan schorsen, aangezien er geen wb voor betaald hoeft te worden en geen verzekering. Het enige waar je bang voor kunt zijn is dat je kentekenplaten eraf worden gehaald en hergebruikt worden, maar dat is wel erg ver gedacht.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 22:06

je plaat kan je er zelf ook afhalen en thuis bewaren.

Schorsen hoef je toch ook niet te verlengen? edit: even nagezocht en wel dus, sorry.
Gewoon uit de verzekering halen zal wel weer een beetje lastig worden omdat ze tegenwoordig verzekering controleren aan de hand van het kentekenregister en je volautomatisch je (veel te hoge) prent thuisgestuurd krijgt.
Ik zou het RDW eens bellen met je vraag, denk dat die je een duidelijker antwoord kunnen geven.

ynid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 23:14

Als je niet meer wil betalen voor een bepaald kenteken moet je de kentekenpapieren opsturen naar de RDW met de mededeling dat het ding gesloopt wordt en natuurlijk de kentekens er af halen zodat ze niet op een verkeerde manier gebruikt kunnen worden. Maar ik vind het net zoals de anderen verbazingwekkend dat je ieder jaar een trailer zou moeten schorsen.Daar hoef je nl niet voor te betalen. ik denk dat je het toch verwart met een auto die geschorst moet worden. Dat moet ik nl ook ieder jaar doen en dat gaat dan om een auto. Wij hebben ook een keer een motor laten slopen en moesten toen de papieren opsturen naar het RDW zodat deze uit het register gehaald zou worden. Een tijdje daarna krijg je nog een bevestiging daarvan.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 23:16

Een verzekering is niet verplicht dus waarom zouden ze hem controleren adhv kentekenregister??
Een trailer is normaliter automatisch verzekerd voor WA als hij achter een verzekerde auto hangt. Als hij in een wei staat kan hij ook geen schade aanrichten. Je zou m alleen wel kunnen afmelden bij het RDW als zijnde total loss.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 05:52

Karreman

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 12:18

Polly schreef:
je plaat kan je er zelf ook afhalen en thuis bewaren.

Schorsen hoef je toch ook niet te verlengen? edit: even nagezocht en wel dus, sorry.
Gewoon uit de verzekering halen zal wel weer een beetje lastig worden omdat ze tegenwoordig verzekering controleren aan de hand van het kentekenregister en je volautomatisch je (veel te hoge) prent thuisgestuurd krijgt.
Ik zou het RDW eens bellen met je vraag, denk dat die je een duidelijker antwoord kunnen geven.

Ik denk dat de adviezen hier op dit forum waardevoller zijn dan wanneer je die mutsen van de klantenservice van de rdw belt. Ik heb daar iig geen goede ervaringen mee.
Een trailer is NIET houderschapsbelasing-plichtig, is wa verzekerd via het trekkend voertuig (Eventueel all-risk bijverzekeren kan maar is niet verplicht) en een verplicht apk keuring voor aanhangers komt er nu definitief niet. Dus je kunt hem gewoon laten staan tot in lengte van jaren

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 16:44

Wij gebruiken al jaren de oude trailer als schuilstal/opslag. Heb het ding nog nooit geschorst. Eerst stond hij op de wei bij vrienden in Nederland als schuilstal, nu staat hij op ons terrein als hooi/stro opslag. Kenteken zit er gewoon nog op maar dat is niet te zien want we hebben de klep altijd naar beneden.

ChelseavdW

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 19:51

Gewoon uit de verzekering halen ;)