Verzekering?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

mimipony

Verzekering?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-14 09:47

Heyhey,

Ik zit op mezelf heel erg te denken om een shetlandpony aan te schaffen.
Ik heb al heel wat naar de kosten gekeken. Op zich valt dit best nog wel mee. Maar stel nu dat de pony iets voorheeft, ik denk nu in het ergste geval aan een operatie of zo. Is er dan een mogelijkheid om die dure operatie terugbetaald te krijgen? Hetzelfde met de dierenarts; stel nu dat ie onverwacht ziek wordt, bestaat er dan een soort ziekenbond die wat terugtrekt? Of betaal je steeds de volledige pot zonder iets terug te trekken?

Dankje!

nine1987

Re: Verzekering?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 09:51

Je kunt verzekeren, maar je moet goed overwen of het dat waard is.. Als je ALLES wil verzekeren,kost dat een aardige duit..

Mijn fries is verzekerd voor een waarde van €4500.-, b-ziektekosten, diefstal en bliksem/hemelvuur.. Hiervoor betaal ik maandelijks €35.75 bij efo paardenverzekeringen..

Wil jij het uitgebreide pakket (alles dus) moet je pony klinisch en rontgenologisch goedgekeurd zijn en dan mag je flink gaan dokken voor de maanfpremie.. Denk niet dat dat rendabel is voor een shetlander..

Maargoed, hier kan jij uiteraard anders over denken..

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 13:00

mimipony schreef:
Heyhey,

Ik zit op mezelf heel erg te denken om een shetlandpony aan te schaffen.
Ik heb al heel wat naar de kosten gekeken. Op zich valt dit best nog wel mee. Maar stel nu dat de pony iets voorheeft, ik denk nu in het ergste geval aan een operatie of zo. Is er dan een mogelijkheid om die dure operatie terugbetaald te krijgen? Hetzelfde met de dierenarts; stel nu dat ie onverwacht ziek wordt, bestaat er dan een soort ziekenbond die wat terugtrekt? Of betaal je steeds de volledige pot zonder iets terug te trekken?

Dankje!

Jij bent van België, als ik je taalgebruik zie?
Let er in dat geval op dat adviezen van Nederlandse Bokkers niet klakkeloos te projecteren zijn op jouw situatie.