witte benen (roze huid) tegen de zon beschermen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Nouvel

witte benen (roze huid) tegen de zon beschermen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-14 21:05

Mijn paard heeft 2 witte voetjes die ik wil beschermen tegen de zon vanwege overgevoeligheid.
Ik heb hiervoor de Rambo Flyboots aangeschaft.
Maar die doet hij echter na een paar uur zelf uit... :+

Buiten dat dat niet zo handig is trekt hij daarbij de wondjes die ik juist wil beschermen weer open... -O-

Heeft iemand nog andere handige opties om gevoelige paardenbenen in de wei/paddock tegen de zon te beschermen?

Zonnebrand is nog even geen optie vanwege de open wondjes.

Tancreda4

Re: witte benen (roze huid) tegen de zon beschermen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 21:04

Sudocreme? Of uierCREME?? Dat laatste gebruikte ik vroeger altijd bij mijn mok gevoelige verzorgpaarden. Stond op; beschermd tegen invloeden van buiten als wind regen en zon. Maar dan moet je ook echt de CREME hebben en niet de zalf, want dat brandt in. Maar eerlijk is eerlijk, ik heb het al in geen jaren meer gebruikt en het was in mijn 'begin fase' van paarden, dus misschien zit ik er wel naast. Maar Sudocreme is wel een wonder middel. Dat gebruik ik ook voor mokplekken tegen zon te beschermen.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-14 07:58

Bedankt voor je reactie!

Dat zou straks misschien wel een optie zijn, maar op dit moment kan en mag ik niks anders op smeren dan de zalf van de dierenarts, dus voor nu wordt dat even lastig...

rominique

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 22:45

Water vaste zonnebrand creme

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 10:35

Als het wondje dicht is, idd sudocreme. Dat is wit en reflecteert de zon. Werkt vaak beter dan welke zonnebrandcreme dan ook ( die zijn vaak na een paar uur uitgewerkt).

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-14 13:05

Ik smeer nu 's morgens voor hij naar buiten gaat zonnecreme factor 50 voor de gevoelige/allergische huid, en dat gaat tot nu toe goed.

Ik zal de sudocreme onthouden!