Zonnebril

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Iruss94

Zonnebril

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-14 18:22

Hoi,

Weten jullie goed tips als het gaat om rijden met een zonnebril, of een goed merk? want bij mij zakt die altijd af en gaat zo zweten bij mijn neus. 8-)

Marie111

Re: Zonnebril

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 22:04

Afzakken = niet goed afgesteld.

Net als een gewone bril moet een zonnebril ook goed passen afgesteld worden.

Kun je laten doen bij een brillenwinkel.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 22:15

Goede sportzonnebril kopen, die zijn gemaakt op actieve sporten en zitten daarom vaak stevig.

Ikzelf zweer bij Oakley, maar goed, dat is ook wel weer gelijk vrij prijzig. Mijn zonnebril zit zo stevig en is zo licht, dat ik hem soms vergeet af te zetten als ik tv ga kijken.... best suf eigenlijk 8-) :')

Mijati

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 22:24

ik heb zelf een zonnebril op sterkte van pearl (huismerk), staat goed afgesteld, past mooi ook met cap. Heerlijk, vergeet zelfs dat op hem op heb.

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 22:27

Zie op wedstrijd vooral met springen van die zonnebrillen die ook met een lint achter je hoofd doorlopen. Zoals een duikbril laat maar zeggen

Man_Li

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 10:00

Zou even gaan kijken bij ski-brillen of zeil-brillen.

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 18:40

voor zeilen heb je van die neopreen (rubberen) touwtjes voor achterlangs. Soms kun je die stellen, zodat je bril glad aan je hoofd zit.
Ik heb een bril gekocht bij de decathlon. 4,95 geloof ik dat hij kostte. Heb nog nooit zo'n fijne bril opgehad.
Gewoon alles proberen dus. Loop er ook een tijdje mee rond voor je de bril definitief aanschaft. Ga bijvoorbeeld nog even bij de kleding in een sportzaak kijken, met je bril op ofzo.

Iruss94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-14 21:53

Bedankt iedereen

risky

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 22:10

Gewoon een echte sportzonnebril aanschaffen, voor 3 tientjes heb je er al op internet.
Werkt echt super, ik heb er sinds een paar weken 1 en absoluut nog geen last gehad van afzakken, mijn normale zonnebril deed dat wel ondanks dat deze afgesteld was.

louiise96

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 20:41

Of gewoon een goedkope zonnebril kopen (bij mij gaan ze tussen de paarden altijd snel kapot). Als je zelf creatief bent kan je hem zelf verbuigen zodat hij goed blijft zitten..

Sabine_vt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 21:06

Ik zou gewoon een goedkope kopen van de action ofzo, daar zitten meestal ook wel goede tussen. anders een echte sportbril kopen idd

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 21:09

In ieder geval een met kunststof glazen en geen echt glas! Glas breekt in tientallen scherven als je er mee valt, kunststof niet!

Gerhard83

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 22:49

Gewoon goede sportbril.. ski of wielrenbril...... zijn er genoeg van

Schoentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 23:13

Laat je bril stellen op je hoofd door een opticien.
Ik rijd in de zomer thuis en op concours vaak met een zonnebril en ze zakken nooit af. Ook als ik val blijven ze meestal op mijn hoofd zitten.

Ik gebruik Serengeti. Verschrikkelijk duur, maar als je er eenmaal aan begint wil je nooit meer anders.
Ik heb een Ray Ban voor de vrije tijd, omdat ik die mooier vind, maar die kan qua kijkcomfort niet tippen aan de Serengeti.
Mijn tip: begin er dus niet aan! Er zijn vast genoeg fijne brillen, die je door een opticien passend kunt laten maken. Met Polaroid heb ik ook goede ervaring. Neem in ieder geval niet te donkere glazen, want als tijdens je rondje een wolk voor de zon komt, moet je fijn kunnen blijven kijken.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 23:19

Wel uitkijken met Serengeti, veel van hun glazen zijn van glas en breken dus bij een val. Kunststof blijft heel of scheurt, maar geeft geen scherven. (Maar het kijkt wel erg prettig inderdaad. Je zou ook eens Maui Jim kunnen proberen, is de grote concurrent van Serengeti en kijkt ook echt onwijs goed).

Schoentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 23:22

Glas klopt. Wel eens een glas kapot gehad (Niet bij val, maar gewoon door lompigheid) en dat splintert niet. Het blijft aan elkaar zitten, door een soort folie.
Ik rijd (auto en paard) er nou al een jaar of 14 mee, heb er al veel versleten en vind het kijkcomfort gewoon gigantisch goed, vergeleken bij andere (goede) merken.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 23:26

Ik gebruik al 14 jaar uitsluitend Serengetti. Er zijn geen betere zonnebrillen. Nog nooit kapotte glazen gehad. Ze zijn dan ook gehard( en ontspiegeld, en mee kleurend, en gepolariseerd)

Duur,..ja..dat wel.

Schoentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 23:36

Verschrikkelijk duur, maar je wil nooit meer anders. Daar waarschuwde de opticien waar ik mijn eerste kocht mij al voor!
Ik ben nou eenmaal lomp en dan gaat er wel eens een stuk. Vaak kun je ze via Ebay wel interessant kopen, maar dan moet je het model weten. Zo koop ik wel eens dezelfde die ik heb en laat die dan een keer bij een opticien stellen.

Laatst een keer mijn oh zo coole Ray Ban opgezet op paard, die mag echt niet tippen aan mijn Serengeti's!

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 23:37

Schoentje schreef:
Glas klopt. Wel eens een glas kapot gehad (Niet bij val, maar gewoon door lompigheid) en dat splintert niet. Het blijft aan elkaar zitten, door een soort folie.
Ik rijd (auto en paard) er nou al een jaar of 14 mee, heb er al veel versleten en vind het kijkcomfort gewoon gigantisch goed, vergeleken bij andere (goede) merken.

Mwah als je banketstaaf genoeg valt kan het glas lelijk kapot gaan. Genoeg van die brillen gezien, werk bij een dealer van oa Serengeti :D

Vandaar dat ik liever als sportbril een bril met kunstof glazen adviseer (en die heeft Serengeti ook, Polarized PHD heten die glazen).

Schoentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 23:38

Kijkt dat net zo fijn?

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 23:41

Ze beloven nog fijner! Maar heb er zelf geen ervaring mee! :)
Vind zelf bruin glas niet zo prettig kijken, dus zet incidenteel een Serengeti op als ze de nieuwe collectie komen laten zien :D Maar draag ze verder nooit.

Schoentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 23:47

Haha, en ik vind grijs glas dus helemaal niks!
Misschien bij de volgende aankoop maar eens naar die kunststof glazen kijken dan en tot die tijd niet op m'n smoel vallen! ;)

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 07:40

Ik heb een Serengetti met grijze en een met bruine glazen. Vind ze beide fijn.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 07:59

Ik vind ray-ban dus echt fijner :') Zet wel eens een oude van mijn moeder op, maar gebruik toch liever mn rayban. Moet zeggen dat ik wel heel het assortiment op zet en er dan maar 1 of 2 goed vind. Of mijn wimpers komen tegen de glazen, of ik vind de glazen gewoon niet fijn.

Manon_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 17:15

Ik zou gewoon een sportzonnebril kopen