Bit met rolletjes op wedstrijd??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

rickx96

Bit met rolletjes op wedstrijd??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-14 22:04

Hallo allemaal,

Ik had even een vraag. Ik rij nu een tijdje een paard en na veel verschillende dingen te hebben geprobeerd heb ik nu een bit met rolletjes geprobeerd en dat lijkt (tot nog toe) een goeie oplossing.

Nu is er alleen een beetje de vraag of je met deze bitten ook op wedstrijd mag gebruiken? Sommige mensen zeggen namelijk van niet, maar op de site van de Ruitersportzaak staat bij verschillende bitten dat deze niet zijn toegestaan op concours maar andere bij het rolletjes bit staat niks..

Nu wil ik dit bit er niet voor altijd gebruiken, maar voor nu nog wel om weer even om weer even de boel op te pakken en weer even wat meer vertrouwen te krijgen.

Alvast bedankt :)

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 22:08

Op de site van de knhs staat een bijlage met alle bitten die toegestaan zijn op wedstrijden.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 22:08

Nee dat mag niet

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 22:11

rickx96

Re: Bit met rolletjes op wedstrijd??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-14 22:29

Oké dankjewel dat is duidelijk :)

marina62

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 23:29

rickx96 schreef:
Hallo allemaal,

Ik had even een vraag. Ik rij nu een tijdje een paard en na veel verschillende dingen te hebben geprobeerd heb ik nu een bit met rolletjes geprobeerd en dat lijkt (tot nog toe) een goeie oplossing.

Nu is er alleen een beetje de vraag of je met deze bitten ook op wedstrijd mag gebruiken? Sommige mensen zeggen namelijk van niet, maar op de site van de Ruitersportzaak staat bij verschillende bitten dat deze niet zijn toegestaan op concours maar andere bij het rolletjes bit staat niks..

Nu wil ik dit bit er niet voor altijd gebruiken, maar voor nu nog wel om weer even om weer even de boel op te pakken en weer even wat meer vertrouwen te krijgen.

Alvast bedankt :)

op de site van de KNHS staat met welke bitten je wel en niet mag rijden. Raadpleeg dit bij twijfel en voordat je op wedstrijd gaat.