jolly bal

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ElineGC

jolly bal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-14 17:41

hallo, ik weet dat er hier al topics over zijn maar die zijn van vroeger, 2 jaar geleden :') :')

Ik wil misschien een mega jolly bal voor mijn shetlander kopen, ik heb een aantal vrager hierover.
ik wil het eerst proberen met een fitness bal van de aldi die kan 100 kilo dragen. mijn shet is denk ik 75 kilo maar als hij erin gaat bijten knapt hij dan? ik wil namelijk niet dat hij super bang ervan word.

als die bal dan knapt is het dan als een balon of loopt hij langzaam leeg?
als ik dan wel een echte jollybal koop welke grootte kan ik dan het best doen? hij is ongever 85 cm vanaf schoft.
moet je er persé een hoes omheen doen?

als hier wel een lopend topic over is dan graag sluiten.
gr gurde

dravergekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 17:43

Fitnessbal hier liep gewoon langzaam leeg toen één van onze pony's hem kapot beet.

aeolusnr1

Re: jolly bal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 19:59

Ze bijten het echt niet zo vlug stuk hoor, zeker niet wanneer ze behoorlijk opgepompt zijn.
Zo'n fitnesbal is zeer zeker geschikt.
Mocht hij toch stuk gaan tjaaaa dan loopt hij idd gewoon leeg, niet echt een groot probleem dus.
Wat het gewicht van je shet betreft, zo'n beestje weegt echt wel meer dan wat jij zegt, minstens het dubbele, maar zo'n shet gaat niet op zo'n bal zitten rondspringen hé dat zijn leuke spelletjes voor mensen paarden doen dat niet echt op die manier hé, dus die bal is echt wel geschikt en veel goedkoper ook wel.
succes ermee.
Maar maak je er niet te veel illusies bij echt veel er mee gaan spelen tjaaa soms lopen ze er eens achter, duwen hem wat verder met de neus tot hij ergens onbereikbaar onder de omheiningdraad terecht komt.
Maar echt veel spelen, nee het zijn geen mensen hé.

dravergekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 20:04

Dan is die van mij zeker een heele vreemde want die laat zich er bovenop storten :')

Afbeelding

ElineGC

Re: jolly bal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-14 21:40

bedankt voor de reacties, mijn shet is nog een jaarling. hij werd zo geschat door een paardenkenner. niet mijn beoordeling maar zeker niet het dubbele