Hoe krijg ik de vliegen bij mijn paard weg?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Brittje01

Hoe krijg ik de vliegen bij mijn paard weg?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-14 16:57

Hallo allemaal,

Ik vroeg me af of jullie mij advies en tips konden geven over het volgende. Mijn paard gaat 's morgens lekker naar het land en 's avonds weer naar binnen, maar hij wordt helemaal gek van alle soorten vliegen, dazen en muggen. Hij stond altijd met een met vliegenspray ingespoten vlegendeken, en zijn buik en benen nog extra ingespoten. Maar hij wordt nog steeds helemaal gek! Hij kreeg altijd al kale schouders van het deken, maar nu heeft hij er in 8 dagen tijd 3 kapot gemaakt... Ook als ik hem heb ingesprayd, gaat ie heel snel rollen, de draak. Ook geef ik al een week of 3 knoflookpoeder over zijn eten, maat hier zie ik nog totaal geen resultaat van...

Om een lang verhaal kort te maken, zit hij nu natuurlijk flink onder de bultjes en schijven. Maar het grootste probleem vind ik dat hij er zo gek van wordt, dat vind ik zielig...

Dus lieve mensen HELP?!?!?

coldsummers

Re: Hoe krijg ik de vliegen bij mijn paard weg?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 16:59

Vliegenspray kopen :')
Je kan vliegenspray kopen die echt enorm stinkt, weet de naam niet. Maar helpt ook tegen de dazen, heeft bij mijn paard enorm geholpen.

y12345

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 17:01

een zebraprintdeken? het schijnt te helpen maar ik heb er zelf geen ervaring mee.

of citroenspul ik weet niet precies hoe dat heet.

coldsummers

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 17:02

Balthazar3 schreef:
een zebraprintdeken? het schijnt te helpen maar ik heb er zelf geen ervaring mee.

of citroenspul ik weet niet precies hoe dat heet.

Ja die dekens. Vind je zelf echt lelijk maar inderdaad, ze helpen wel.

janahxginger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 17:06

Mijn paardje werd er vorig jaar ook gek van en schuurde hem. Dus bleek hij allergisch te zijn aan een insect.

De zebradekens hebben ze bij ons op de manege. En werkt ook goed.

luffwinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 17:10

Paardenparfum is een goede vliegenspray en in combinatie met vliegedeken hebben ze hier geen last.

Brittje01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-14 22:42

Oke, maar hoe werkt zo'n zebradeken dan precies? Zebra's zijn toch paardachtige? Lijkt mij dat ze dan ook geprikt worden door allerlei beestjes...

Waar kan ik op zo'n goedkoop mogelijke manier een zebradeken kopen/bestellen? Wat zijn daarin de betere dekens?

In combinatie met vliegenspray? Welk merk?

Tips alsjeblieft!!

Bijna wanhopig... Arm paardje

Alvast bedankt iedereen!

dravergekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 11:57

Als je pony steeds z'n dekens sloopt zou het mischien ook een optie zijn om de zebra strepen met vee-merkstiften erop te tekenen.

Loopt ook een topic over op bokt.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 12:09

Heeft je paard een schuilstal op de wei? Mijn ene paard heeft er ook enorm last van, dus die gaat gedurende de dag in de schuilstal staan, daar komen de insecten opvallend minder. Tegen de avond/nacht komt hij er weer uit om te grazen.

(hij heeft ook gewoon deken en kap aan maar komt alsnog niet uit de stal)

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 12:13

Brittje01 schreef:
Oke, maar hoe werkt zo'n zebradeken dan precies? Zebra's zijn toch paardachtige? Lijkt mij dat ze dan ook geprikt worden door allerlei beestjes...

Ze worden juist niet geprikt vanwege het strepenpatroon. Die dekens werken vooral goed tegen dazen.

Tegen vliegen kun je ook appelazijn in de waterbak doen. Je paard ruikt dan niet meer lekker voor een vlieg. De verhoudingen zou je even moeten googlen. Appelazijn is ook nog eens gezond voor je paard, in tegenstelling tot knoflook.

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 10:48

Koper schreef:
Brittje01 schreef:

Ze worden juist niet geprikt vanwege het strepenpatroon. Die dekens werken vooral goed tegen dazen.

Tegen vliegen kun je ook appelazijn in de waterbak doen. Je paard ruikt dan niet meer lekker voor een vlieg. De verhoudingen zou je even moeten googlen. Appelazijn is ook nog eens gezond voor je paard, in tegenstelling tot knoflook.

Zou 1 maal daags appelazijn door het voer ook helpen?
Of gaat het erom dat ze steeds wat binnen krijgen?

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 12:21

Ja dat helpt ook maar dan moet je je paard er heel langzaam aan laten wennen. Het ruikt en smaakt nogal sterk. Als je begint met een paar druppeltjes per dag kun je het opbouwen. Je kunt 't het beste vlak voor je voert over het voer doen, aangezien het vrij snel vervliegt (waar je in water geen last van hebt)

TessaHa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 16:47

mijn pony heeft dit ook stipje