Dure cap voor dagelijks gebruik

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

edice

Dure cap voor dagelijks gebruik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-14 12:08

Mijn cap is aan vervanging toe en ik wil investeren in een topkwaliteit cap.

Alleen zou je een dure cap wel als trainingscap gebruiken?
Of alleen op wedstrijd?
Ik verantwoord mijn dure spullen altijd door te denken dat ik deze bijna dagdagelijks gebruik.

Hebben jullie een dure, goedpassende, cap voor wedstrijd en een goedkoper exemplaar voor dagdagelijks gebruik?

ladypaard

Re: Dure cap voor dagelijks gebruik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 12:09

Ik ben van t : Goed vallen = nieuwe cap. Dus ga zelf altijd tot max 150, meer zou ik er dan niet aan willen geven, om ook weer direct een nieuwe te kunnen kopen als ik week erna ernstig naast mijn paard lig.

smileydees

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 12:11

Zonde als de cap vaak in de kast ligt. Lekker dagelijks gebruiken zou ik zeggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 12:11

Duur hoeft niet perse beter te zijn, als er maar een keurmerk in zit. Ik heb nu bijv de HH challenge, dit zit heerlijk en is maar 80 euro. Ik heb wel eens een CA van 320 euro op gehad en die zat me voor geen meter en vond ik veel te warm.

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 12:12

Die paar keer per maand dat je op wedstrijd gaat vs je dagelijkse trainingen, is toch zonde om zo'n enorm dure cap maar in de kast te leggen? Maar ik ben dan ook geen wedstrijdruiter. :o

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 12:13

Topkwaliteit is er ook in kleine prijs:
http://www.divoza.com/collectie/ruiter/ ... e-cap.html
De kleuren vallen wel donkerder dan op de foto's, de grijze kan ermee door als zwarte.
Kijk maar even bij de reviews om te kijken wat iedereen ervan vind. Prima voor dagelijks gebruik en erg licht. De binnenkant kan je er uit halen en wassen. Ik ben er erg tevreden mee!

is dezelfde cap als Joolien hierboven :)
Laatst bijgewerkt door laraxXxemma op 11-06-14 12:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Corellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 12:14

als je het geld kunt missen en daaraan uit wilt geven.. waarom niet ?

al is de pasvorm uiteraard het belangrijkst :)

Sette

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 12:15

Dat moet je helemaal zelf weten, ik gebruik mijn spullen gewoon, ben er wel zuinig op en ruim altijd alles netjes op. Bij ons op stal wordt er ook niks gestolen ofzo, dat hoor ik wel vaak op grote stallen. Zelf heb ik de pikeur gpa gehad in twee modellen en rij nu met een uvex die zit toch prettiger.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 12:16

Jahoor gewoon elke dag gebruiken, daar heb je de cap toch voor?

josje4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 12:19

ik heb nu een hele fijn cap waarvan je de binnenkant kan wassen :D
De cap is super licht en ik zweet er amper in!
Was wel erg duur maar tot nu heb ik nog geen hoofdpijn van gekregen.
Ik rij er dagelijks mee maar heb wel een andere cap voor springen & buitenrijden..

Oreo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 12:22

Als ik dan al verschil zou maken dan zou ik de duurste/beste voor doordeweek gebruiken. Die gebruik je dan 5x vaker dan wanneer je hem alleen voor wedstrijd gebruikt. Maar inderdaad, kwaliteit hoeft niet duur te zijn. Zelf houd ik mijn cap gewoon netjes schoon en gebruik hem 7 dagen per week, ook op wedstrijd dus.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 12:23

Heb er 1 voor wedstrijden en die is vrij warm in de zomer... Heb zelf door de weeks me dure Uvex op en gebruik ook ook met cross wedstrijden...

Je hebt helaas maar 1 hoofd :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 12:29

Joolien schreef:
Duur hoeft niet perse beter te zijn, als er maar een keurmerk in zit. Ik heb nu bijv de HH challenge, dit zit heerlijk en is maar 80 euro. Ik heb wel eens een CA van 320 euro op gehad en die zat me voor geen meter en vond ik veel te warm.

Die HH heb ik ook. Zit heerlijk en is nog mooi ook

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 12:36

Ja heb een GPA cap en rij er al 5 jaar dagelijks mee, met de wedstrijden heb ik de zelfde cap op.

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 12:40

Goede helm is zowel voor thuis als op concours van belang maar misschien juist wel voor thuis. Waar gebeuren de meeste ongelukken? Op de braafste paarden als je het niet verwacht..

Alle helmen voldoen aan een basis veiligheidseis, een minimale norm maar er zijn wel zeker betere. KEP Italia heeft op dit moment de veiligste helm die je maar kan vinden. Er zijn 5 veiligheidsnormen wereldwijd en KEP heeft ze allemaal. Daar betaal je ook voor. Maar daarnaast is KEP ook nog eens super licht en ventileert maximaal. Kijk maar eens op: http://www.kepitalia.it/ENG/KepItalia_h ... ations.asp en op http://www.kepitalia.it/ENG/KepItalia_s ... perior.asp.
Een veilige helm met hoog draagcomfort. En als laatste punt, wat niet het belangrijkste is maar wel leuk: je kan hem zo maken als je hem hebben wilt en is daardoor super hip!

Over smaak valt niet te twisten maar over een goede helm wel. Is dat je belangrijkste eis: kies een KEP-cap.

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 12:40

Ik zou gewoon een vrij dure voor de training gebruiken.

Zelf heb ik een mooie uvex gekocht die ik voor de training en voor wedstrijden gebruik.

Moonlight17

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 12:47

Heb meestal een iets duurdere cap voor wedstrijden en iets minder dure voor dagelijkse trainingen. Waarom 2 caps, wil altijd een reserve hebben liggen. Prijsverschil is meestal maar vrij klein bij mijn cappen, maar 300 euro voor een cap die ik 1x in het jaar draag vindt ik dan weer zonde. Ben zelf bijna toe aan een nieuw cap en kom op een extreem dure tot nu toe uit die me super past de samshield. Weet alleen niet of ik die durf te kopen voor die prijs en dan na 1 val weg te doen.

Tirzaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 12:55

Het is zonde om een hele dure cap maar af en toe te dragen. Juist met trainen loop je meer kans op ongelukken.

josje4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 13:39

Moonlight17 schreef:
Heb meestal een iets duurdere cap voor wedstrijden en iets minder dure voor dagelijkse trainingen. Waarom 2 caps, wil altijd een reserve hebben liggen. Prijsverschil is meestal maar vrij klein bij mijn cappen, maar 300 euro voor een cap die ik 1x in het jaar draag vindt ik dan weer zonde. Ben zelf bijna toe aan een nieuw cap en kom op een extreem dure tot nu toe uit die me super past de samshield. Weet alleen niet of ik die durf te kopen voor die prijs en dan na 1 val weg te doen.

Bij de samshield kun je de schaal laten vervangen voor onder de 100 geloof ik

Moonlight17

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 13:44

josje4 schreef:
Moonlight17 schreef:

Bij de samshield kun je de schaal laten vervangen voor onder de 100 geloof ik

Dat klinkt als een mooie oplossing zeg, misschien valt de ramp aan prijs dan toch wel mee.

Odetje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 14:20

Ik heb een dure GPA cap een goedkope racehelm <€100, gebruik ze beide even vaak en zitten ook even lekker

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 14:33

@anneruth: Kep voldoet niet aan de SNELL2001 norm en dat is de zwaarste norm voor caps dus zijn ze niet de veiligste, dat is tot op heden nog altijd de Gatehouse airflow H.S. 1 jockey skull.

Voor de rest is alles wat EN 1384 gekeurd is gewoon veilig voor dagelijks gebruik.

Ik heb verschillende Gpa caps liggen die ik dagelijks gebruik. Zeker in dit soort weer is het fijn tussen 2 paarden van cap te kunnen wisselen.

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 14:34

Ik heb alleen maar dure caps,3 GPA's en 1 Samshield.
Voor de mensen die zich afvragen waarom:ze hebben alle een andere kleur.
Gelukkig val ik altijd op mijn kont!

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 14:36

Heb nog even een kep opgehad gister in de winkel, gewoon even om te zien want ik wist dat ie duur was.
Toen zag ik dat hij niet duur was maar heel duur (kleine 1000, is niks).
Snap niet dat de prijs zo hoog kan zijn als ze de belangrijkste keuring niet hebben

Morniclum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 14:39

Samshield caps kun je na een val nalaten kijken voor een bedrag van rond de 40 euro (vraag goed naar de voorwaarden op het moment van aankoop) en indien er onderdelen beschadigd zijn, worden die gratis vervangen. Mocht de cap helemaal vervangen moeten worden, is daar een speciaal tarief voor (dit geldt sowieso voor caps ouder dan vijf jaar ivm de Europese regelgeving )

Ik zou dus voor een samshield gaan voor dagelijks gebruik want ze zijn mooi, niet persé met blingbling, veilig, comfortabel en onderg garantie!