oefenwedstrijden en vraagje

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Esmeehappy25

oefenwedstrijden en vraagje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-14 19:51

hooi iedereen,
ik wil heel graag gaan starten met wedstrijden maar wil eerst een oefenwedstrijd rijden om te kijken of we er echt klaar voor zijn. Heeft iemand een idee waar ik kan vinden waar deze wedstrijden vaak gehouden worden? ik woon in Elst tussen Arnhem en Nijmegen heeft iemand in deze buurt al een keer een oefenwedstrijd gereden? Zou je op oefenwedstrijd in voledig tenu moeten rijden en bij een rijvereneging aangesloten moeten zij? sorry voor de vele vragen hahah.
Mijn paard is ook heel erg gehecht aan een paard bij mij op stal ze gaan het liefst niet van elkaar weg en als de ene weg gaat gaat de andere helemaal tekeer ik weet zelf niet wat ik eraan moet doen en het zou ook kunnen dat als ik dan op oefenwedstrijd ga dat het heel slecht gaat door dat het andere paard er niet bij is.... heeft iemand een idee voor een oplossing?
Groetjes Esmée :D
hoefjes van Daisy /3

Annemiek184

Re: oefenwedstrijden en vraagje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 21:24

Je kunt kijken op www.startlijsten.nl naar officiele wedstrijden in de buurt. Meestal zijn er bij de officiele wedstrijden ook de BB klasse. Hierin kun je in rijden zonder dat je lid bent van een vereniging. Je moet dan wel lid zijn van de KNHS (als je bij een FNRS manege rijd dan ben je al lid..). In de BB klasse rijd je een B proef. Verdere info:
https://www.knhs.nl/paard-en-kids/meedo ... rubrieken/

Sjira

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 14:27

Je kan bijna overal in de buurt een oefenwedstrijd rijden, gewoon aangeven op het formulier. Je kan van tevoren ook even naar de locatie mailen of het mogelijk is. In Zevenaar is het overigens erg fijn om een oefendressuur te rijden :)

Je moet idd wel lid zijn van de KNHS.

Diddykong

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 15:37

Hi ik heb geen verstand van oefenwedstrijden (ik ben zaterdag maar gewoon gestart in de b, eens moet de eerste keer zijn ;)) maar eventueel wel een tip voor de verlatingsangst. Mijn paard heeft het niet zo erg, maar wel een beetje. Wat ik zou doen, ook om stress bij jezelf te besparen, is eens op een andere lokatie rijden. Dan kun je daar kijken hoe ze reageert op vreemd terrein en zonder haar maatje. Meestal zijn ze wel rustig zodra het maatje echt uit het oog is zeg maar. Ik zou zelf het maatje thuis laten, ik denk dat het nog meer onrust geeft als je haar ook meeneemt op de trailer en dan een proef moet rijden. Mijn paard zou alleen maar lopen te hinniken en omdat ze dan antwoord krijgt daar onrustig van worden. Ik ben lid geworden van een rijvereniging en kon daar op lokatie lessen om dit te trainen, heb ik veel aan gehad. Je hebt dan veel meer tijd om spanning ed op te lossen dan op wedstrijd. Ook zou ik er aan werken dat de 2 paarden minder aan elkaar kleven door toch te proberen vaker alleen weg te gaan, bijv op buitenrit of zo of ze toch uit elkaar halen om te poetsen en dan weer bij elkaar en dit steeds verder uitbouwen. Dit is wel een probleem wat je beter nu al op kan lossen. Maar ook voor de grootste klevers op stal gold toch dat als de trailer uit zicht was, de rust vaak snel terug keerde.

Esmeehappy25

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-14 20:44

dittaswart schreef:
Hi ik heb geen verstand van oefenwedstrijden (ik ben zaterdag maar gewoon gestart in de b, eens moet de eerste keer zijn ;)) maar eventueel wel een tip voor de verlatingsangst. Mijn paard heeft het niet zo erg, maar wel een beetje. Wat ik zou doen, ook om stress bij jezelf te besparen, is eens op een andere lokatie rijden. Dan kun je daar kijken hoe ze reageert op vreemd terrein en zonder haar maatje. Meestal zijn ze wel rustig zodra het maatje echt uit het oog is zeg maar. Ik zou zelf het maatje thuis laten, ik denk dat het nog meer onrust geeft als je haar ook meeneemt op de trailer en dan een proef moet rijden. Mijn paard zou alleen maar lopen te hinniken en omdat ze dan antwoord krijgt daar onrustig van worden. Ik ben lid geworden van een rijvereniging en kon daar op lokatie lessen om dit te trainen, heb ik veel aan gehad. Je hebt dan veel meer tijd om spanning ed op te lossen dan op wedstrijd. Ook zou ik er aan werken dat de 2 paarden minder aan elkaar kleven door toch te proberen vaker alleen weg te gaan, bijv op buitenrit of zo of ze toch uit elkaar halen om te poetsen en dan weer bij elkaar en dit steeds verder uitbouwen. Dit is wel een probleem wat je beter nu al op kan lossen. Maar ook voor de grootste klevers op stal gold toch dat als de trailer uit zicht was, de rust vaak snel terug keerde.

Heel erg bedankt! ik denk dat ik hier heel veel aan ga hebben! ben gister voor de eerst keer een stukje aan de hand aan de wandel met haar geweest en zodra het maatje weg is ging het idd beter! op buitenrit gaan we af en toe ook alleen en dan voel ik wel heel veel spanning bij haar dus dat ga ik veel oefenen en een keer rijden op ander terein om alles te oefenen! super bedankt!

Esmeehappy25

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-14 20:45

Sjira schreef:
Je kan bijna overal in de buurt een oefenwedstrijd rijden, gewoon aangeven op het formulier. Je kan van tevoren ook even naar de locatie mailen of het mogelijk is. In Zevenaar is het overigens erg fijn om een oefendressuur te rijden :)

Je moet idd wel lid zijn van de KNHS.

Dankjewel! volgens mij ben ik al ingeschreven bij de KNHS dat ga ik zelf een even controleren

Esmeehappy25

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-14 20:46

Annemiek184 schreef:
Je kunt kijken op http://www.startlijsten.nl naar officiele wedstrijden in de buurt. Meestal zijn er bij de officiele wedstrijden ook de BB klasse. Hierin kun je in rijden zonder dat je lid bent van een vereniging. Je moet dan wel lid zijn van de KNHS (als je bij een FNRS manege rijd dan ben je al lid..). In de BB klasse rijd je een B proef. Verdere info:
https://www.knhs.nl/paard-en-kids/meedo ... rubrieken/

Ik heb gekeken op de site en ben een hele hoop wijzer geworden veel wedstrijden gevonden! dankjwel!

Esmeehappy25

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-14 21:59

nou binnen kort gaan ik en daisy op vreemd terein en lessen bij een ruitercentrum in de buurt heb er heel veel zin in!