Plan: ruitervakantie in het buitenland... En nu?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

lycil8

Plan: ruitervakantie in het buitenland... En nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-14 12:53

Hi,

Ik en een vriendin hebben spontaan besloten om op ruitervakantie te gaan deze zomer. We zijn 19 en 20 jaar en rijden minimaal ons halve leven paard :).

Ons budget is niet zo groot, de vakantie zelf mag rond de 500 euro kosten, dus we kwamen er al op uit dat het waarschijnlijk een vakantie in België, Duitsland, Tsjechië of Polen of iets dergelijks wordt (Frankrijk of een ander zuidelijk land mag natuurlijk ook! Maar is vaak helaas te duur). Het is de bedoeling dat we een week weg zijn en dat we er met de trein of niet al te duur vliegticket er kunnen komen. Daarbij willen we het liefst een trektocht maken maar dit hoeft niet persé, als we maar voldoende uren per dag lekker weg kunnen met de paarden (minimaal 4/5 uur).

Verder niet onbelangrijk: wat moeten we allemaal meenemen en eventuele andere voorbereidingen treffen?

Ik ben ook heel benieuwd naar jullie ervaringen en misschien hebben jullie nog wel andere aanraders/tips :)

lycil8

Re: Plan: ruitervakantie in het buitenland... En nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-14 20:28

Ik zou het heel leuk vinden als jullie me wat tips konden geven of wat dan ook! :)

ElanJV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 13:22

WiskyBokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 13:51

www.elranchocriollo.com is misschien iets voor jullie. :)
Zit je de hele dag op het paard, je luncht in het bos. Midweek kost 495 euro p.p.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 13:59

lycil8 schreef:
Ik zou het heel leuk vinden als jullie me wat tips konden geven of wat dan ook! :)

De beste tip: bedenk dat alle waar naar z'n geld is!!

Ik zou eerder kiezen voor minder dagen dan inleveren op kwaliteit. Een week (7 dagen, 6 nachten)volledig verzorgt met paarden weg, bij fatsoenlijke kwaliteit, kost 1000 euro, linksom of rechtsom! De valkuil zit 'm vaak in de kosten die niet meegenomen zijn zoals bijvoorbeeld (avond)eten en drank. Let er dus heel goed op wat er wel en niet in de prijs zit, dat voorkomt een hoop "verrassingen" achteraf.

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 14:18

Kijk eens op www.jask.com: Tinkers in Polen. Ze doen daar sinds een tijdje ook trektochten. De prijzen staan op de site (of op www.tinker.pl)

lycil8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-14 21:08

Hihi alle sites hebben we al gehad (a) Maar we letten inderdaad goed op wat er allemaal bij de reis in zit. Toch is het in het oosten goedkoper, goedkoper leven, eten enz daar.

We zijn nu op blackjackranch.eu aan het kijken dat lijkt ons wel wat! Iemand daar ervaring mee? Iets in de ardennen lijkt mij persoonlijk wel leuk, lekker door de beekjes en kleine bospaadjes enzo.

Hebben jullie nog tips voor onderweg en wat we allemaal echt bij ons moeten hebben?

bora

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 16:38

www.domainedumenil.be van 24 t/m 29 aug het ardennen verkenningsarrangement. evt verlengt met het weekendarrangement ervoor of erna. Een super adres en fijne paarden

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 17:48

Oh Equisud is trouwens ook erg gaaf! In de pyreneeën in Frankrijk.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 19:15

lycil8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-14 10:33

Het wordt Blackjack ranch in Duitsland :) moeten nog even overleggen over het vervoer en dan gaan we boeken!

Iemand nog tips over wat we mee moeten nemen?

Ninthe23

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 12:23

Nou ja, al je eigen rijbenodigdheden, maar dat lijkt me logisch. Qua kleding zou ik van zomers tot winters meenemen, voor het geval het kouder wordt in de avonden, een vest bijvoorbeeld. Maken jullie ook tochten 's avonds, want extra dikke sokken voor in je laarzen zijn dan misschien ook handig? Rijlaarzen of chaps en gewone schoenen? Zonnebrand, hoedjes, zwemkleding, handdoeken, toiletspullen en wat te lezen voor als je niet met de paarden bezig bent, een beetje zoals een gewone vakantie dus. En een fotocamera, een kleintje, dan kun je ook mooie foto's maken tijdens tochten bijvoorbeeld! Alvast heel veel plezier!! :) En kijk ook even of je zelf voor slaapspullen moet zorgen, of dat dat daar aanwezig is (lakens en dekens en kussens), want anders moet je dat ook zeker niet vergeten!

sil

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 21:57

hallo,
wellicht heb je het al zien staan maar geef je toch ff de link van onze evenement! Is wel in oktober ( herfstvakantie) maar wellicht past dit super in je budget aangezien het een all-inclusive paardrijvakantie is. de link is:http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=127&t=1794146&p=90090387#p90090387 of kijk op www.freedomranch.nl of facebook via freedom ranch

sil

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 21:58

oeps link werkt niet nieuwe poging:http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=127&t=1794146

sil

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 21:59

Nouja nog niet... wie kan mij helpen de link te plaatsen

alvast bedankt gr sil

Farah_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 15:36

(Nederlandse) vrienden van mij hebben een prachtig paarden bedrijf in Tsjechië. Je kunt zoveel rijden als je wilt: www.deoudewatermolen.nl

aatjuh12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 16:04

waar je aan moet denken voor echte dag/trektochten is misschien zadeltassen om regenkleding of wat te drinken in te doen.. als je je af en toe weleens open rijdt is naadloze onderbroeken wel een idee.. en misschien een bontje voor op het zadel, omdat de zadels in het buitenland niet altijd even goed zijn als we hier vaak gewend zijn

sil

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 16:42

Wij organiseren ruiter vakanties in normandie Frankrijk, slechts 5 uurtjes van nederlandse grens en in een prachtige omgeving!
Voor oktober hebben we een speciale aanbieding, meer info vindt je op de website:

www.freedomranch.nl

wil je meer info mail ons op freedomranch@hotmail.com of via een pb!

groet sil

lycil8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-14 23:08

Dankje aatjuh12 voor de tips! We hebben inmiddels al een vakantie geboekt in Duitsland bij Blackjack Ranch. Ik heb er heel veel zin in en duim voor goed weer!

sil

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 20:35

Nog 9 weekjes en dan is het zover!
De ruitervakantie in westernstijl in normandië, Frankrijk.
Overweeg je nog om deel te nemen aan deze fantastische week, vraag dan snel een inschrijfformulier aan, of stuur je inschrijfformulier retour als je die al had ontvangen van ons, want er zijn nog maar enkele plaatsen vrij!
Kijk voor meer info op www.freedomranch.nl

freedom ranch.... ben je nog geen vrienden met de Freedom Ranch? meld je dan nog ff aan en wordt vriend met de Freedom ranch en blijf op de hoogte van alle ontwikkelingen en speciale aanbiedingen. Help mij om van de Freedom ranch een begrip en een succes volle vakantie te maken! mijn dank is groot! gr sil

lycil8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-14 23:23

Het topic mag van mij gesloten worden, vrijdag gaan we op vakantie.
Thanks voor de info allemaal!