camera voor op je cap bij de trekpleister voor maar 30 euro

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tuittuit

camera voor op je cap bij de trekpleister voor maar 30 euro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-14 11:24

Ik heb een camera bij de trekpleister weg die in de aanbieding was voor maar 30 euro.
Dacht dat ga ik proberen *\o/* en gister heb ik hem geprobeerd met mijn doggie , want hij kan tot 10 m onder water :D en ik vind het een super ding *\o/*
Kijk hieronder voor een filmpje *-:) , voor het geld vind ik het super, dacht misschien ligt er nog ergens 1 in de winkel voor mensen met een low-budget dan beveel ik hem aan :D
Hij kan zowel foto's maken als filmen en neemt ook nog geluid op.
Je moet alleen wel een geheugen kaartje kopen, deze kost 25 euro bij de Dixons heb ik hem weg geloof ik weg, dus totaal 55 euro.
Dacht misschien leuk ideetje :-)

Afbeelding

hier op mijn cap bevestig, dit kon niet met de bandjes dus 2 boutjes erin gedaan, dus moet 2 kleine gaatjes boren, maar hier zie je niks meer van omdat er een plakker tussen gaat en het huisje er boven op.
Je kan alles eraf halen op het huisje na, dit is een plat plaatje wat achter blijft dus niet uitsteekt, ja mijn schroefjes wel.
Afbeelding

Afbeelding

FriesWytske

Re: camera voor op je cap bij de trekpleister voor maar 30 euro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 11:26

En zoals jij hem hebt geplaatst, vind ik het levensgevaarlijk. Zo blijf je dus gemakkelijker ergens achter haken. Bovendien moet je je cap niet gaan vernielen omdat je zo graag een camera op je cap wilt hebben. Want dat heb je dus gedaan door er gaatjes in te gaan boren.

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 11:30

Om nog maar niet te praten over een valpartij met koprol. brrr.. maar veel plezier ermee.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 11:31

verography schreef:
Om nog maar niet te praten over een valpartij met koprol. brrr.. maar veel plezier ermee.

Daarom vind ik het ook levensgevaarlijk.

Cheese

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 11:32

Vind de camera zoals jij hem geplaatst hebt inderdaad ook gevaarlijk.
De KNHS heeft zelfs zijn richtlijnen over het plaatsen van een cap camera aangepast.
Hij moet voor de veiligheid voorop de cap en mag niet uitsteken.
Boutje in je cap draaien lijkt me ook niet bevorderlijk voor de werking er van.
Daarvoor is een cap niet gemaakt / niet op getest ;)

Tuittuit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-14 11:33

FriesWytske schreef:
En zoals jij hem hebt geplaatst, vind ik het levensgevaarlijk. Zo blijf je dus gemakkelijker ergens achter haken. Bovendien moet je je cap niet gaan vernielen omdat je zo graag een camera op je cap wilt hebben. Want dat heb je dus gedaan door er gaatjes in te gaan boren.

tja zo ieder zijn ding,die 2 gaatjes maken volgens mij niks uit voor de bescherming, zoals je ziet zitten er allemaal lucht gaten in mijn cap en heb het op/in zo'n luchtgat gedaan ( hier zit gaas in ivm vliegjes in je cap), dus is overnagedacht.
Als ik achter een tak blijf hangen dan breekt die camera echt wel af, zit op een kort schroefdraadje bevestigd dus ben ik absoluut niet bang voor.

Er zijn ook mensen die zonder cap rijden, ga daar maar een topic over beginnen -O-
Dit was gewoon leuk ter info bedoeld, ik ben er blij mee en misschien andere ook *\o/*

Roquen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 11:35

Inderdaad niet erg verstandig om gaatjes in je cap te boren!

Je moet je cap zien als een soort van eierschaal, zolang hij heel is is het relatief stevig, zodra er een barstje (of een gaatje) in zit dan heb je maar één val nodig en je hele cap is gescheurd en biedt dus geen bescherming...

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 11:36

Staat niks voor niks een keurmerk in de caps. En daarbij is het niet de bedoeling dat je gaatjes er in boort. Dan krijg je automatisch extra haarscheurtjes er in. En is je cap geen goed beschermingsmiddel meer. Je moet niet voor niks je cap na een aantal jaren vervangen.
Tja, dat vind ik ook levensgevaarlijk. En meld dat ook als ik in zo'n topic reageer.

En dit is dus foute info. Maar het is jouw hoofd en jouw lichaam. Succes ermee, maar niet gaan zeuren als je straks ernstig gewond raakt doordat je niet goed valt en de cap stuk gaat. En dus geen bescherming aan je hoofd bied.

Cheese

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 11:37

Ik wil je best een artikel laten lezen over hoe een cap gemaakt / getest wordt?
Een cap camera kan de werking van een cap wel degelijk beïnvloeden!
Bij een harde val wordt ook aangeraden om je cap te vervangen. Hij is van 'binnenin' kapot.
Daarnaast word jij denk ik eerder gekilled als de camera blijft haken achter een tak.
Riempje van de cap zit wel om je nek he :P

Persoonlijk denk ik dat zonder cap rijden nog minder gevaarlijk is dan zo rond te rijden.

Maar he, ieder is verantwoordelijk voor zijn eigen veiligheid. Veel plezier er van.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 11:38

Bovendien mag je van de KNHS niet eens zo met een camera in een parcours rijden. Die moet je voorop je cap hebben.

Tuittuit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-14 11:38

Sushilla88 schreef:
Inderdaad niet erg verstandig om gaatjes in je cap te boren!

Je moet je cap zien als een soort van eierschaal, zolang hij heel is is het relatief stevig, zodra er een barstje (of een gaatje) in zit dan heb je maar één val nodig en je hele cap is gescheurd en biedt dus geen bescherming...

Dus je wilt beweren dat als jij je cap in je handen hebt of op een kasje/stoel hebt liggen en hij op de grond valt je gelijk naar de winkel rent en een nieuwe cap koopt !!!!!!
Zo ja goed bezig zo nee einde onderwerp, want volgens de regels zou je dit ook moeten doen !!!

Voor de wet is met cap rijden geeneens verplicht dus !!!!

Nogmaals dit gaat niet over veiligheid of wat dan ook, alweer spijt dat ik dit hier heb neergezet, mensen kunnen blijkbaar alleen maar klagen-zeuren -O-

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 11:40

Als jij dit zeuren vind. Wij vinden dit gewoon waarschuwen waar een cap voor bedoelt is.

Cheese

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 11:40

Absoluut niet om te klagen/te zeuren hoor!

Volgens mij willen alle bokkers je alleen waarschuwen en dat is goed bedoeld. ;)
Je kunt net zo goed de camera met een touwtje op je hoofd binden nu want de cap
zelf heeft zijn functie als cap verloren. Hij beschermd niet meer.

Roquen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 11:42

Ja, inderdaad, dan ga ik een nieuwe cap halen! Ik heb maar 1 hoofd en daar wil ik nog jaren mee doen!

Het kan wel zijn dat het niet verplicht is volgens de wet, maar ik (en andere met mij) wilde je waarschuwen voor de gevaren. En eventueel ook andere mensen behoeden voor dit soort acties, dadelijk denkt iemand (zonder daar bij na te denken) dat hij hem ook wel op die manier vast kan maken.
Niet verstandig dus!

Maar veel plezier met je camera hoor!

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 11:45

Wat een leuke camera voor dat geld. :)
Als je de camera zo bevestigd krijg je dan ook alles goed in beeld,of kan de camera een beetje omlaag knikken?Lijkt me nml leuk als je een klein gedeelte van het paard mee filmt tijdens een rit.

Vind het wel lollig uitzien een camera op de kop :') hahaha
Ik wens je vast veel filmplezier toe. +:)+

Caro18

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 11:48

Even on topic....voor 30€ ziet het er inderdaad goed uit. Zal binnenkort kijken of er nog eentje te scoren valt. Thx

Tuittuit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-14 11:51

funnyhorses schreef:
Wat een leuke camera voor dat geld. :)
Als je de camera zo bevestigd krijg je dan ook alles goed in beeld,of kan de camera een beetje omlaag knikken?Lijkt me nml leuk als je een klein gedeelte van het paard mee filmt tijdens een rit.

Vind het wel lollig uitzien een camera op de kop :') hahaha
Ik wens je vast veel filmplezier toe. +:)+

Ja je kan hem naar voren kantelen en ook van links naar rechts draaien zeg maar, alle kanten op dus *\o/*
Ik heb hem met schroefjes gedaan, maar er zitten 2 touwtjes bij dat je hem op je cap voorop kan bevestigen, alleen dit is voor een race fiets helm gemaakt denk ik dus deze zijn te kort voor mijn cap (missen de extra grote gleuven die een race fiets helm hebben).
Dus dan moet je als je hem voorop wilt hebben zelf langer maken.
Ik heb hem ook bovenop, omdat je cap anders toch wat naar voren gaat zakken, is een licht dingetje maar dat irriteert dan toch.

Ik heb hem nog niet geprobeerd op het paard, ga vandaag even op de fiets, zodat ik inderdaad de juiste hoek kan bepalen :D , maar je kan hem dus in alle standen en hoeken zetten :D

Tuittuit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-14 11:52

Caro18 schreef:
Even on topic....voor 30€ ziet het er inderdaad goed uit. Zal binnenkort kijken of er nog eentje te scoren valt. Thx

dit is juist wel gericht over het Topic *\o/* *\o/* *\o/* , toch blij dat mensen het dus ook een leuk idee vinden *\o/*

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 11:53

Niemand zegt dat het geen leuk idee is. Maar zoals jij hem hebt bevestigd is fout. Dat geven de meesten hier aan.

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 11:54

Dan is het helemaal leuk als je alle kanten op kunt draaien.
Ik ben benieuwd hoe je eerste filmpje word,wil je dat hier ook delen?

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 11:55

FriesWytske schreef:
Niemand zegt dat het geen leuk idee is. Maar zoals jij hem hebt bevestigd is fout. Dat geven de meesten hier aan.

En niemand zegt dat jullie het ook zo moeten doen!
Pff wat een gezeur weer! -O-

Cheese

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 11:55

BravoT schreef:
Caro18 schreef:

dit is juist wel gericht over het Topic *\o/* *\o/* *\o/* , toch blij dat mensen het dus ook een leuk idee vinden *\o/*

On topic:

Goedkoop kan duurkoop worden als je hem zo bevestigd :)

Mensen geef a.u.b. wat meer geld uit aan een camera die je goed kan bevestigen :D
Tenzij je eigen hoofd je niet veel geld waard is natuurlijk haha.

Tuittuit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-14 12:12

funnyhorses schreef:
Dan is het helemaal leuk als je alle kanten op kunt draaien.
Ik ben benieuwd hoe je eerste filmpje word,wil je dat hier ook delen?

De bovenste is een filmpje, als je aanklikt speelt die af, zo lijkt het een foto :D

!

Tuittuit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-14 12:14

[quote=]

On topic:

Goedkoop kan duurkoop worden als je hem zo bevestigd :)

Mensen geef a.u.b. wat meer geld uit aan een camera die je goed kan bevestigen :D
Tenzij je eigen hoofd je niet veel geld waard is natuurlijk haha.[/quote]

En je hoeft hem niet zo te bevestigen als ik, kan ook met bandjes die er bij zitten, heb ik hierboven in een eerder bericht bij vermeld !! Graag eerst goed lezen voor commentaar :D

smurfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 12:17

Mooie camera. Ga het tegen mijn man zeggen. Die wil er een op zijn fiets helm.

Tja typisch bokt dat ze over je cap beginnen.

Leven en laten leven hoor