Krassen op cap

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

snorremans

Krassen op cap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-14 18:13

Hoihoi,

Vandaag ben ik met mijn cap tegen een gootje aan gekomen/langs geschuurd. Er zitten nu een paar flinke krasjes op waar ik ontzettend van baal zeker omdat ik de cap nog maar 2 weken heb. Dit zou vast niet in de grantie vallen zeker? Zijn er nog andere tips om de krasjes weg te werken/minder zichtbaar te maken?

Het gaat trouwens om een Kep Italia cap.

Als jullie tips hebben, alvast bedankt!

Rene_vt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 22:41

Erg vervelend is dat, pas een nieuwe cap en dan al krassen.

Eigenlijk raden ze je aan als je cap een goede tik heb gekregen om hem uit voorzorg te vervangen. Als er een (kleine) beschadiging is in het beschermde structuur van de cap dan absorbeert hij bij een val de klap niet optimaal meer.

Maar als je hem wilt blijven gebruiken:
Misschien helpt de buitenkant goed schoonmaken een beetje, werkte tenminste enigzins voor mijn bekraste laarzen van tegen de bakrand schuren. Witte krassen kan je misschien een beetje bijkleuren om ze niet zo op te laten vallen.

snorremans

Re: Krassen op cap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-14 23:33

Ik baal er inderdaad flink van, zeker omdat het totaal geen goedkope cap is. Al geprobeerd schoon te maken maar de 'laag' is er bij sommige krassen echt vanaf helaas.. Morgen even langs de winkel waar ik hem gekocht heb met de vraag of hun nog een idee hebben of me eventueel er mee kunnen helpen.

Bedankt voor je bericht in ieder geval!

Sabine_vt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 21:16

Rene_vt schreef:

Eigenlijk raden ze je aan als je cap een goede tik heb gekregen om hem uit voorzorg te vervangen. Als er een (kleine) beschadiging is in het beschermde structuur van de cap dan absorbeert hij bij een val de klap niet optimaal meer.

Misschien helpt de buitenkant goed schoonmaken een beetje, werkte tenminste enigzins voor mijn bekraste laarzen van tegen de bakrand schuren. Witte krassen kan je misschien een beetje bijkleuren om ze niet zo op te laten vallen.

:j

m_d3l13fj3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 19:26

is het een cap met een bekleding, ik bedoel zo'n laagje stof of zonder?

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 19:28

Een fout van jezelf valt niet onder de garantie nee.. :+
Zou wat worden.. 'Ik ben gevallen met mijn cap, hij is niet veilig meer, ik wil graag een nieuwe!

Bmamavan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 19:33

Misschien met een krasverwijderaar voor kunststof?

snorremans

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-14 22:19

Is van kunststof, heb al een aantal dingen geprobeerd maar helaas nog steeds een aantal krassen. Met een zwarte stift of iets dergelijks durf ik niet aan, omdat de cap matt is.

Upendo: dat snap ik zelf ook dat het niet onder de garantie valt helaas, maar ik baal(de) flink omdat het om een flink bedrag ging wat ik voor de cap betaald heb. Het ging mij er meer om of de zaak waar ik hem gekocht had nog wat tips of iets zouden hebben.

nikysa90

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 22:36

wat zonde joh! en met je platte nagel hard langs de krassen duwen? dat je ze als het ware een beetje terugduwt? helemaal weg krijg je het niet, maar misschien zo het scherpe er een beetje af? misschien kan de winkel je idd verder helpen.

Manon_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 17:17

Rene_vt schreef:

:j

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 17:20

van 'zo'n duur capmerk moet toch wel een soort smeersel zijn om je cap te herstellen? misschien even hun mailen?

snorremans

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-14 17:45

Al gemaild, hun tip was om met een druppeltje dreft zachtjes over de krassen te gaan. Helaas heeft dat niks geholpen..

Ik baal er nog steeds flink van, maar kan er helaas niks meer aandoen.

puck12345

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 10:33

Misschien kun je de krassen wegwerken met nagellak?

123diezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 10:41

Das balen zeg!! M'n broertje heeft een gpa cap, en ik dacht dat de kep caps een beetje hetzelfde materiaal hebben. Deze krijg je met een nat doekje er zo weer af.