Ruiterfitness oid.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Gitana

Ruiterfitness oid.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-14 17:16

hoi :D

Omdat ik een tijdje geen zadel had, heb ik niet kunnen rijden (ongeveer 2 maanden)
Heb mijn paardje goed bijgehouden met training en longeren, dus dat was allemaal top
Ook dacht ik mezelf goed bij te hebben gehouden qua training met joggen en lichte krachttraining.

Maar nu ik gisteren en vandaag weer gereden heb, merk ik dat ik niet genoeg heb gedaan in die tijd :+
Best wel spierpijn, in mijn rug en benen vooral :')

Wat doen jullie als jullie eventjes niet kunnen rijden?
Of had ik gewoon meer moeten joggen en dergelijke :+

doemaar

Re: Ruiterfitness oid.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 17:26

Met paardrijden train je spieren gewoon anders en dat voel je jaa

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 17:26

Ik doe dan niks anders dan normaal, ik sport al 5x per week bij de sportschool :+ Ik heb nooit echt lang niet kunnen rijden, maximaal 2 weken ofzo (als je op vakantie mee telt, zon 3,5 week).
Volgens mij is t vrij normaal om spierpijn te krijgen als je een tijd niet hebt gereden. Je gebruikt namelijk spieren die je normaal niet gebruikt, en tja hoe train je dat.. Geen idee.
Ik merk t al als ik een weekje niet gereden heb, en ik rijd langer dan een uur ofzo. Ik heb alleen last van/ rond mn liezen. Waarschijnlijk doordat ik op een breed paard met boomloos westernzadel rijd :+ of als ik een x zonder zadel ga rijden merk ik t ook wel..
Als je niet zo veel sport buiten paardrijden, zou ik gewoon wat krachttraining gaan doen ofzo.

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 17:28

Ik volg even. Zelf rij ik niet regelmatig, en heb iedere keer (zelfs na een halfuurtje rustig rijden) verrekt veel spierpijn. Heb dinsdag amper halfuur gereden, en is de eerste dag dat ik enigszins normaal kan stappen (paard is wel iets te breed voor mijn smalle bouw, scheelt er ook aan natuurlijk)

Gitana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-14 17:31

Bedankt voor jullie reacties,
Ik zat ook al te denken om eens te gaan kijken bij ruiterfitness, maar volgens mij is dat vrij duur :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 17:31

Kijk is op gepaardmeteenlach.nl :j

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 20:34

Inderdaad kijken op gepaardmeteenlach.nl :j

Zelf heb ik het geluk gehad na 3 maanden niet te rijden op te stappen en te rijden zonder enige spierpijn. Heb wel veel in de sportschool gezeten in die tijd, voornamelijk benen, buik en rug getrained, op verschillende manieren. Misschien heeft dat toch het verschil gemaakt.