Tips gevraagd occasion dealer(s) omgeving Utrecht/Gelderland

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Myke

Tips gevraagd occasion dealer(s) omgeving Utrecht/Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-14 10:00

Hoi,

Langzamerhand ben ik op zoek naar een occasion 1,5 paards trailer geschikt voor B-bewijs, totale maximale richtprijs ligt rond de 1500 euro. Er zal 1 pony op komen te staan.

Ik wil mij liever eerst vooraf oriënteren en laten informeren welke mogelijkheden er zijn, welke merken er zijn, wat de voordelen van de ene trailer t.o.v. de andere zijn, waar ik bij aanschaf van een occasion trailer op dien te letten, etc.

Ben op zoek naar ervaringen en adressen van occasion dealers in de omgeving Utrecht en Gelderland. Wie heeft er een nuttige tip? Voor een goede tip/ervaringen ben ik bereid om verder te reizen. Dan behoren de omgeving Zuid/Noord-Holland/Noord-Brabant ook nog tot het zoekgebied.

PB mag eventueel ook. Alvast hartelijk bedankt! :j

Groet, Myke

Marvel

Re: Tips gevraagd occasion dealer(s) omgeving Utrecht/Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 10:03

Weet je al wat voor materiaal je wil?
Hout kan gaan rotten, maar dat is te vervangen.
Polyester is redelijk licht, maar vervangen van een kapot deel kost veel geld.
Aluminium is licht en slijt niet snel, maar vaak zijn de weinige beschikbare occasssions vrij prijzig.

Myke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-14 10:14

Dat zijn al goede vragen om bij stil te staan. Dank je wel!

Ik vermoed dat ik op hout uitkom, wil wel een trailer welke gewoon direct rijdbaar is en technisch in orde is. Polyester is inderdaad duur in de vervanging, dus eigenlijk gaat daar niet de voorkeur naar uit. In de loop van de tijd/jaren wat houtwerk vervangen van zijwanden, etc. Daar houd ik rekening mee in mijn zoektocht en is ook prijsafhankelijk van hetgeen wordt aangeboden.

Aluminium zou mijn voorkeur hebben, maar we dromen voorlopig even verder :o Vandaar ook de max. indicatie richtingprijs 1500 euro.

M_Vainqueur

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 10:19

Bij een occasion houten (evt met plastic laag) trailer zou ik goed opletten op gaten/gaatjes in het plastic (hieronder gaat het rotten, heel snel) en opletten of aan de binnen en buitenkant de kitranden er goed uitzien, het liefst zonder beschadigingen/onderbrekingen. Want ook daar komt water doorheen en gaat onder het plastic het hout rotten. Verder kan ik Hado Midden Nederland aanbevelen als trailer dealer (Bockmann maar tweedehands ook andere), die denken goed mee in wat voor een trailer je wil voor welke prijs en kunnen je dan direct vertellen of dat gaat lukken (bij hun) of niet. Succes met je zoektocht!

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 10:20

En kan je de trailer zelf ook onder een dak zetten? Want als hij altijd buiten staat icm regen wordt hout wellicht minder interessant.
Ik zou sowieso een kenner meenemen naar welke dealer dan ook. Ik zou zelf namelijk geen verstand hebben van de staat van het hout.
Qua merken zou ik kiezen voor weijer, humbauer of bockmann.
Dealers kan ik je niet mee helpen, want ik kom niet uit jou omgeving.

Jelle_Steur

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 22:20

Laat sowieso een aankoopkeuring doen bij een BOVAG erkend aanhangwagenbedrijf,mocht je particulier kopen. Je komt dan later niet voor verrassingen en extra kosten te staan. Er word dan goed gekeken naar de technische staat zoals; banden/remschoenen/remkabels/koppeling/vloer/etc

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 10:35

Mijn stalhouder heeft een bedrijf voor aanhangwagens, trailers en speciaalbouw en heeft regelmatig leuke 2dehands trailers. Hij zit in Maasdijk, is ZH: http://www.basmaasdijk.nl/

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 09:56

Voskamp Hall in Eerbeek :)

blackstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 18:48

Zuidzijde in Goudriaan.
Goed en betrouwbaar adres, zij kunnen je vast wel helpen met je zoektocht.

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 22:57

poeh mijn ervaring is dat je bij een goede occasiondealer niet kunt slagen voor dat bedrag,voor een trailer die nu eenmaal goed in orde is betaal je echt wel meer. wellicht dat je bij een particulier meer geluk hebt

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 09:14

studiemiep schreef:
poeh mijn ervaring is dat je bij een goede occasiondealer niet kunt slagen voor dat bedrag,voor een trailer die nu eenmaal goed in orde is betaal je echt wel meer. wellicht dat je bij een particulier meer geluk hebt

Maar ook daar een behoorlijk grote kans op kat-in-de-zak. Wil je serieus eisen stellen aan de kwaliteit van je trailer, verdubbel minimaal je budget.......

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 20:58

@ikke,je hebt gelijk hoor maar bij een dealer is het echt kansloos voor 1500 euro......, particulier is ook verdomd lastig met dat budget (want de meeste mensen ruilen hun trailer in als ze bv een nieuwe kopen)...

Ik heb mijn trailer ook ingeruild bij aankoop van een nieuwe, durfde dat ding uberhaupt niet aan een particulier te verkopen...(ivm wat mankementen) en je wilt als oud eigenaar toch niet dat iemand anders zijn paard door bv de bodem heen zakt...