Ik heb al informatie opgezocht maar ik vind het moeilijk om alles samen te vatten.
Ik heb tot nu toe wel onderlinge wedstrijden op mijn manege gereden, maar het waren geen officiële wedstrijden van KNHS of zoiets.
Kan iemand me helpen met wat allemaal nodig is en wat de regels ongeveer zijn, waar je wedstrijden kunt vinden enz. enz.!
Alvast bedankt
Daar staat alles uitgelegd.
Ik had me voorgenomen dat als ze erg nerveus was, ik desnoods voor de laatste oefening zou afgroeten, en dan de 2e proef zou vragen of ik gewoon wat mocht rijden om de spanning eruit te halen en dan afgroeten. Maar dit was niet nodig dus. Ach en b is voor beginners, je mag fouten maken hoor. Winterfell sprong aan in de verkeerde galop bijvoorbeeld in de eerste proef. Ik heb wel een tip om de eerste keer niet op gras te starten. Je hebt dan namelijk geen bakrand en dit is moeilijker. De 1e keer moet je het niet te moeilijk maken, deze wedstrijd was gewoon in een buitenbak. Je kunt ook een oefenwedstrijd rijden, weet niet helemaal hoe het werkt, ik dacht dat je wel een startkaart moet hebben, maar dan tellen de punten niet of zo. Misschien geeft je dat minder spanning? Je rijdt dan een gewone b proef en zo kun je in elk geval vast ervaring opdoen. En bedenk hoe supertrots je bent omdat je het maar mooi gedaan hebt! Het helpt thuis met rijden ook, je wordt namelijk kritischer naar jezelf omdat je nu eigenlijk op 1 hulp een reactie wil. Ik weet natuurlijk niet hoe het bij jullie zit, maar ik merkte bij mezelf dat ik wel eens dacht och volte is niet helemaal rond ach... Terwijl ze dan eigenlijk niet goed op je been reageert. Ik ben wel strenger geworden sinds in train voor een dressuurproef en hierdoor gaat het rijden ook beter.
van de proef geen foto's, mijn ouders waren bang ons af te leiden hahaha