Bodyprotector

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Bmamavan2

Bodyprotector

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-14 10:23

Ben nu even aan het twijfelen geraakt over de maat van de bodyprotector van mijn dochter.
Ze heeft een bp van easy rider en deze is aangemeten bij een ruitersportzaak.
Hij zit overal goed maar achter op haar rug is hij wat lang, en raakt hij het zadel.
Echter het onderste stuk kan ze omklappen waardoor de lengte wel goed is.
Maar nu was ik aan het bedenken dat als ze valt ze daar dus een extra dik gedeelte in haar rug heeft en of dat dan juist niet meer kwaad dan goed doet?
Hoop dat mijn beschrijving duidelijk is, zal anders straks een foto maken.

Iemand goede ervaringen met het aanmeten van een bp in een ruitersportzaak in NB, omgeving Eindhoven?
Zowel voor kinderen als voor volwassene?
Ruyters voor Ruiters (Nuenen) heeft een beperkte keus en daar komt die van mijn dochter vandaan.
EJ vindt ik de keus en begeleiding summier.
Bij het Gareel in Schijndel zag ik er veel maar heb ik ze niet gepast.
Ingrid van Berlo? Drunens ruiterhuis, in Sterksel? CVS?

Mandy73_unes

Re: Bodyprotector

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 12:55

Ik heb ook al eens gehoord dat je het onderste gedeelte kunt laten inkorten. Ze hebben toch een bepaalde lengte bij een bepaalde maat en als dan de rug niet zo lang is maar de maat wel goed...dan is dat misschien een goed idee! Misschien naar een goed naai-atelier brengen. Niet te kort natuurlijk :):)

Felicxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 15:32

Toen ik een nieuwe bodyprotector kreeg werd mij vertelt dat het omklappen van de onderkant heel gevaarlijk is. Zelfs gevaarlijker dan helemaal zonder bodyprotector rijden. Het is dus misschien verstandig om terug naar de winkel te gaan en vragen wat je kunt doen :)

MerelV

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 15:39

Ros in nistelrode heeft deskundig en vriendelijk personeel! Misschien daar proberen? Ik heb zelf de racesafe, die is er ook in een korte rug maat. Ben er super tevreden over!

m_d3l13fj3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 17:43

body protectors die niet helemaal zitten zoals ze horen (wat dus bij deze zo is) zijn heel erg gevaarlijk en totdat je een betere hebt zou ik dan ook niet met deze gaan rijden.
en dat inkorten zou ik persoonlijk ook niet doen want wie zegt dat die dan goed zit (tenzij je het door iemand laat doen die hier verstand van heeft)

ChelseavdW

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 16:08

Ik denk dat het beter is om misschien te zoeken naar een bodyprotector die ook achteraan goed past :)

Manon_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 17:18

Volgens mij kun je dat laten inkorten ja :j

XMandylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 17:19

Ik dacht dat je het ook in de lengte kon verstellen?