Ik heb nu ongeveer 2 weken een wintec zadel in gebruik en zag dat mijn gaiters (rectiline en petrie) beide bij de naad waren doorgesleten. Dit kan alleen maar door mij zadel komen. Het stuk waar het is door gesleten schuift langs de onderkant van het zadel.
Wat voor chaps gebruiken jullie bij een wintec zadel en slijten niet.
Ik heb wel een sterke voorkeur voor hard leren gaithers. Echter moeten dan alle naden meer naar de achterkant/buitenkant van mijn been liggen zodat ze het zadel niet raken.
Je bent dus eigenlijk opzoek naar chaps waarbij de naad niet aan de zijkant zit. Door het schuren gaat deze naad dus stuk. Ik heb zojuist eens gekeken bij de chaps van Divoza. De enige chap welke ik kan vinden waar de naad niet echt aan de zijkant is, is ook meteen een dure van Animo :S. http://www.divoza.com/collectie/ruiter/ ... chaps.html
Oh dan heb ik het inderdaad niet goed begrepen, sorry!
Es_ther
Geplaatst: 03-06-14 15:30
Ik heb ook Ariat. Ariat heeft kunststof aan de binnenkant waardoor je zadel ook minder slijt.
belle_boef
Geplaatst door de TopicStarter: 03-06-14 15:31
Ess_Ramona schreef:
Ik heb ook Ariat. Ariat heeft kunststof aan de binnenkant waardoor je zadel ook minder slijt.
Welke ariat?
Libbylove
Geplaatst: 03-06-14 15:32
Is die achterste naad versleten dan? Ik heb ook een Wintec zadel en dit soort chaps, maar heb geen last van de slijtage. Misschien ligt het aan je beenligging? Als je je tenen naar buiten draait ligt je kuit namelijk verder tegen het zadel aan.