er zijn al eerder vragen over dit onderwerp gesteld, maar er lijkt geen eenduidig antwoord te zijn.
Van de VWA, die ik heb gebeld, begrijp ik dat je een gezondheidsverklaring nodig hebt, ook als je op 1 dag heen en weer gaat net over de grens met Duitsland voor les. Nu heb ik hen gevraagd; wat als ik er voor kies het risico te nemen, wat gebeurd en dan als ik wordt aangehouden?
Antwoord; Geen idee!
We zijn er uiteindelijk uitgekomen dat de Duitse VWA net als ik NL rond rijdt en je kan controleren, en de politie zou dit ook kunnen doen (hoewel de vraag is of zij op de hoogte zijn van dat je een gezondheidsverklaring nodig hebt), maar wat er gebeurd als je geen gezondheidsverklaring hebt (paard in beslag genomen en dan?) en hoe hoog de boete dan is dat weet niemand en is ook nergens bij de VWA terug te vinden.
Persoonlijk vindt ik dit vreemd, waar kan ik deze informatie vinden? Moet ik dan naar Duitsland bellen en weten zij het dan wel als onze eigen VWA het niet weet?
Mocht iemand hier een antwoord op hebben, met onderbouwing, dan hoor ik het heel graag
!Alvast bedankt!