Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Ik vond de jury overigens heel terecht in haar beoordeling, maar ik kan me voorstellen dat een knap exterieur nog wel eens mee kan wegen in de beoordeling.. elinebakker schreef:Ik heb vorig weekend nog geschreven bij een L2 ring (ca 30 combinaties) en mij viel het juist op dat de meeste HTK paarden niet correct worden gereden. Vrijwel alles was scheef of stijf (of zelfs kreupel, paard had 'moeilijke hoeven', werd vervolgens nog naast ons in de springring verder gereden..) De 'mooiere' dressuur gefokte paarden waren daarintegen veel losser en rechter. Het zal natuurlijk niet altijd zo zijn, maar dat viel mij opIk vond de jury overigens heel terecht in haar beoordeling, maar ik kan me voorstellen dat een knap exterieur nog wel eens mee kan wegen in de beoordeling..
Mousmous schreef:Sizzle, uitstrekken is natuurlijk wel verruimen. Alleen niet versnellen. Bij een uitgestrekte draf verruimt het paard tot zijn maximale kunnen.
Seltje schreef:Ik heb ook al een paar keer op mijn protocol zien staan dat ik die ponypassen eruit moet rijden. Vraag alleen af hoe de jury daaraan komt, ok, mijn merrie heeft zenuwachtige tripelpassen op stressmomenten, maar ze is volbloed BWP, zit nergens pony in, en is echt wel 1m60 groot.
Natuurlijk moet ik die stresspassen eruit rijden, maar vraag me echt af waarom de jury zo vaak over pony spreekt, ik rij wel degelijk met een paard... Dus denk toch echt wel dat sommige jury's met 'vooroordelen' jureren. Maar ik rij wedstrijden voor mijn plezier en om ervaringen op te doen dus vind het niet erg. Denk dat ik volgende keer maar is met de jury ga praten, en ga uitleggen, dat ik niet eens met een pony rijd.
Goeie sarcastische post! neem aan dat je hem zo bedoeld.
, maar gemiddeld genomen klopt het prima. cowgirlsam schreef:Def jouw voorbeeld van jouw pony slaat ook wel een beetje op die van mij.
Maar ik vraag me wel eens af of er niet meer naar de paarden gekeken moet worden, een paard wat van zichzelf wat minder ruim loopt in bv een arbeidsstap en vervolgens bij een middenstap een duidelijke verruiming van achteruit laat zien hoort toch gewoon een voldoende te krijgen?
En als er idd fysiek niet meer in zit maar de gevraagde oefening wordt correct en wat minder spectaculair getoond is dat toch ook prima?
in de wedstrijdsport