Ik wil graag zelf een zadelkast maken. Maar ik twijfel over het materiaal. Zou een oude stevige kledingkast kunnen? Zijn er meer mensen die zelf een zadelkast gemaakt hebben? En hoe zien jullie kasten eruit?
Nevaeh
Geplaatst: 01-06-14 18:26
Ik heb voor 20 euro een kast gekocht bij de kringloop en er samen met mijn vader een stevige achterplaat in gemaakt. Werk prima en stukken goedkoper als een 'echte' zadelkast.
Vjestagirl
Geplaatst: 01-06-14 18:27
Je kunt zeker n oude kledingkast gebruiken, hou alleen ff rekening met 'muisvrijheid'.
Als je handig bent.. zelf een maken van steigerhout. Of iemand laten maken. Ziet er mooi uit en is niet duur. En je kan hem zo maken zoals je zelf graag wil.
Jet
Geplaatst: 02-06-14 08:36
Ik zou er wel rekening mee houden dat het op stal vaak vochtig is en dat een gewone kledingkast daar niet lang tegen bestand is. Het zou zonde zijn als jij maar een jaartje plezier hebt van een kast waar je toch geld aan hebt uitgegeven. De kast van Mi Amore heb ik net uitgebreid bekeken, dat is wel een hele mooie geworden!
je kan er zelf een maken, van verschillende soorten hout of één kopen en zorgen dat je zadel ofwel op een bok staat ofwel dat de plaat waar je zadelhanger tegen komt verstevigt wordt let er ook op dat planken niet gaan doorhangen van het gewicht
en verder opletten voor vocht, muizen, ...
ThePast03
Geplaatst: 02-06-14 19:23
Zoals hierboven al genoemd wordt zijn er meerdere topics over dit onderwerp. Hier dus een slotje.