klaar of nog niet ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

marleen_a_a

klaar of nog niet ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-14 17:20

Wanneer vinden jullie dat je klaar bent om mee te doen aan een wedstrijdje ?

Ik heb mij opgegeven voor een wedstrijdje maar nu wil ik van jullie graag weten of dit een goede keuze is geweest.
-Ik kan gewoon alle gangen rijden
-paard luisterd goed
-Ik heb iemand die met mij mee gaat
-Ik kan een B proef rijden

Maar:
-mijn paard vind het moeilijk om linksom de goede gallop aan te springen. De ene dag is er geen probleem, de andere dag springt ze de helft goed aan , de andere helft niet
- mijn paard kent het niet om op wedstrijd te gaan.
-mijn paard vind andere paarden eng en wil wel eens schoppen ( ik denk dat het eng probleem een kwestie van oefenen is )
-paard is erg schrikachtig ( dit is denk ik ook een ``oefening baart kunst`` geval)

het is een onderling wedstrijdje op een manege in de buurt en er word gereden in een binnenbak ( dit scheelt al een heel stuk want ze wil buiten wel eens bakmonsters zien en ze word buiten ook erg heet).

Is dit nou verstandig geweest dat ik me heb opgegeven want je moet toch ergens beginnen , of kan ik dit beter nog niet doen ?
Tips zijn zeker welkom :)

blondy_m83

Re: klaar of nog niet ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 17:35

Hoe oud is je paard, en hoe lang al onder het zadel?

Ik ben voor het eerst gestart op de onderlinge van de vereniging toen ik pas 3 maand met haar bezig was.. Dit deed ik vooral voor de ervaring op ander terrein.. Rechtergalop aanspringen ging nog niet zoals het hoort, en nageeflijkheid was nog ver te zoeken..!

Ik ben van mening dat je gewoon lekker op wedstrijd moet gaan wanneer je het paard onder controle hebt. Om te oefenen moet je kilometers maken, en hoe eerder je daarmee kan beginnen hoe eerder het 'normaal' wordt om op wedstrijd te gaan..

Heel veel plezier en succes!

L_alice

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 19:09

Ik vind ook dat het makkelijk moet kunnen, en vooral als het een onderlinge wedstrijd is.
De meeste dingen die je opnoemd als ''problemen'' zijn oefenen, oefenen, oefenen.

44Myrthe44

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 19:12

Onderling kan altijd!
Voor officieel zou ik wel zorgen dat je paard nageeflijk loopt en in 75% van de gevallen in de goede galop aanspringt.

Peppertree

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 19:15

Doe maar wel even een rood lintje in de staart, als hij wel eens wil schoppen. Dan kunnen mensen daarom denken.

Fink

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 19:19

Ja tuurlijk, onderling zeker! Alleen maar een goede oefening :)

Merlesophie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 19:19

Eens moet de eerste keer zijn toch?
Ik zou gewoon gaan en kijken hoe het gaat. Mislukt het, weet je waar je aan moet werken :)

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 19:25

ik zou zeggen waarom probeer je het niet gewoon?
je kan het altijd proberen en als het dan toch niks is doe je het een tijd niet meer.
Ik vind dit een prima start. Als je na de wedstrijd denkt van goh wat ging dit goed lijkt het me logisch als je nog een stapje verder probeert.
Denk je nou van ik weet het niet of het ging toch best wel slecht, dan kun je zoiets als nu (ergens anders ? ) nog een keer proberen en kijken of ze de eerste wedstrijd niet gewoon een slechte dag had.
Maar heb er vooral veel plezier in!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 19:34

Het is maar een onderlinge wedstrijd, niks om je druk over te maken. En verder ben ik het met Merlesophie eens.

marleen_a_a

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-14 17:08

oke , heel erg bedankt :)
Ik rijd nu iets meer dan een half jaar met dit paar en ik rijd zelf nu 2 jaar.. Paard is 12 maar kende (tot 8 maand terug) alleen de binnenbak thuis en het weiland. en aangezien ik ook nog nooit een wedstrijdje heb gereden is dit voor beide spannend (a)

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 17:11

Leuk toch! Lekker oefenen!
Wel idd even een rode lint in de staart want je wilt geen ongelukken :)