Buiten rijden op Texel!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Inney

Buiten rijden op Texel!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-14 15:12

Hallo bokkers!

Momenteel zit ik voor mijn stage op Texel. Maandag ga ik weer naar huis, maar Pinksteren ben ik er weer. En 2 maanden in de zomervakantie, juli en augustus.
Tjah, en als je bij de zee zit, gaat het wel kriebelen natuurlijk!

Graag zal ik willen horen of er maneges/stallen aan te raden zijn. Ik houd niet van enorme groepen en gaan met die banaan.
En natuurlijk het liefst ook niet te duur omdat ik wel vaker zal willen gaan en ik natuurlijk stage loop, en dus vrijwel geen loon heb.

Of misschien een Texelse bokker die een buitenrijmaatje zoekt voor de dagen dat ik vrij ben? :D haha

Mandydb

Re: Buiten rijden op Texel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 15:14

Ik blijf eventjes volgen. Ik ga deze vakantie ook naar Texel toe en ik wil ook nog wel heel graag gaan paardrijden, haha.

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-14 11:07

Niemand?:(

Nikkay

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 11:10

Hm, ik heb zelf een aantal keer gereden bij Kikkert, er is daar heel veel mogelijk als je er naar vraagt. De groepsritten zijn soms aardig vol, maar volgens mij verschilt dat ook wanneer je gaat, maar ik denk dat dat overal wel zo is. Je zou eens moeten bellen om te kijken wat er mogelijk is. Ook is het zo dat het toch aardig prijzig is, maar ik denk dat ook dat overal wel zo is. Zeker bij de maneges, misschien is het dan toch een betere optie om een Texelse bokker met paarden op te zoeken ;) Ik wil je wel aanraden om op tijd te kijken, als je vroeg bent is er nog veel mogelijk, maar het zit heel erg snel allemaal vol en dan heb je geen keuze meer, dat is zonde. Veel succes!

sannerody

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 11:14

Ik rijd altijd bij manege kikkert! (De koog)
Ik vind het een erg leuke manege met leuke paarden, ook rijd ik soms bij jan plezier, dat zijn allemaal van die trekpaarden

Nizzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 11:16

zover ik weet zijn er maar 2 maneges op Texel waar je ritten kunt maken.. en er is nog een plek waar je op trekpaarden kan rijden volgens mij.

manege elzenhof
ik ben ooit heel lang geleden hier geweest voor een strandrit, maar weet er nog weinig van (behalve dat me paard de golven eng vond :+ )

manege kikkert

Happie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 17:58

Naast Manege Kikkert (die ik persoonlijk de leukste vindt)en Elzenhof is er ook in de krim nog een kleine manege die buitenritten verzorgen. Veel plezier in elk geval nog op Texel

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 18:14

elzenhof heeft volgens mij best grote groepen.. ik heb bij de kikkert gereden en met de strandrit is het bij hun wel echt een beetje gaan met die banaan op het strand.

Sardis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 18:21

Er zijn 4 maneges/paardenverhuur op Texel waar je strandritten kan rijden.

1. Manege Elzenhof waar ik eigenlijk altijd rij. Ik zou voor Elzenhof gaan als je liever een wat beheerste strandrit wil hebben.
2. Manege Kikkert, hier heb ik eigenlijk alleen vroeger gereden, maar het schijnt dat de strandritten hier wel wat pittiger zijn.
3. De Jan Plezier, hier rij je op Belgische trekpaarden in kleine groepjes op het strand. Hier heb ik nog maar één keer kunnen rijden (helaas) vanwege de prijs, maar hier vind ik de strandritten absoluut het leukst!
4. Ruitercentrum de Krim, ook hier heb ik alleen vroeger ponyritjes gereden, geen idee hoe het daar dus is. Wel weet ik dat je alleen in de Duinen galoppeert, niet op het strand

ElanJV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 13:24

De Jan Plezier! Geweldig! :D 17 mei heb ik hier gereden. Alleen wel prijzig maar zo gaaf en voldoet verder aan je eis van niet een te grote groep.

nathalie2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 19:29

Manege Elzenhof ben ik 2 jaar terug geweest. Was leuk voor een keertje, alleen wel jammer dat alle paarden hetzelfde karakter hadden. Ook waren er grote groepen, dus voldoet niet echt aan je eisen..

Misschien Manege Kikkert? Veel mensen zijn daar enthousiast over, lijkt me ook erg leuk!

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 19:33

Ik ben jaren op Texel op vakantie geweest, altijd bij de Kikkert gereden.
Paarden zijn daar best pittig. Als je rustig wil zou ik naar de Elzenhof gaan.

Happie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 09:48

@Tilmar bij manege Kikkert hebben ze van alles maar vooral ook een hoop lieve en brave paarden.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 09:50

Jessica24 komt van Texel dus zij zal je vast alles kunnen vertellen. :)

dropveterr

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 09:57

Ik rijd ieder jaar een strandtit bij ruitercentrum de Krim, heel gezellig en leuke paarden! Duurt 2uur.

Heb ook een van 3 uur gereden bij manege Elzenhof maar is wel aardig vol, wel heel gaaf

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 09:59

Happie schreef:
@Tilmar bij manege Kikkert hebben ze van alles maar vooral ook een hoop lieve en brave paarden.

Nou, dan moet je wel een wandelritje of beginnersrit gaan doen. Ik ben een paar keer erg hard gegaan, ook in het bos.

Die haflingers en fjorden van de Elzenhof zijn toch een stuk kalmer volgens mij. Ik vind het wel cool zo hard, maar mijn dochter was een keer mee op een pony en die was toch wat wit om de neus.

Ik mocht zelfs op nieuwe paarden rijden, zo vaak was ik er al geweest. Dat ging helemaal hard :D

Happie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 10:10

@Tilmar sowieso zijn beginnersritten natuurlijk langzamer alleen stap en draf. Maar ook bij de ervarenritten lopen er genoeg paarden en pony's mee die rustig en "braaf" zijn. Het hangt natuurlijk een beetje af van welke tijd je in het seizoen komt en wie er mee gaat als begeleiding. Op welke paarden hadden jullie gereden?

Jessica24

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 10:10

Hallo Inney, Kikkert en Elzenhof zijn inderdaad de maneges op Texel.
Aan de Cocksdorp zit er ook nog een waar ze paarden en pony's verhuren voor naar het strand.
Vanuit de Jan Plezier kun je met Belgische Trekpaarden op stap. Ook onder het zadel.
Wat de kosten precies zijn durf ik niet te zeggen.
Busritten zijn wel goedkoper als strandritten.
Misschien leer je via je werk op Texel wel iemand kennen met een paard.
Dat is toch altijd het leukst.
Ik reed zelf veel over het Hoge Berg gebied.
Zijn nog heel veel oude landweggetjes bewaard gebleven tussen de weilanden.
Dan kom je weinig verkeer tegen.
Je kunt eventueel ook kijken bij Kikkertsparadise.
Dat is een fjordenfokker waar je ook kunt rijden.
Dan kom je wel over de hoge berg.
Is echt de moeite waard.

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 10:41

Happie schreef:
@Tilmar sowieso zijn beginnersritten natuurlijk langzamer alleen stap en draf. Maar ook bij de ervarenritten lopen er genoeg paarden en pony's mee die rustig en "braaf" zijn. Het hangt natuurlijk een beetje af van welke tijd je in het seizoen komt en wie er mee gaat als begeleiding. Op welke paarden hadden jullie gereden?

Ik reed eerst altijd op Spirit, een roan ruintje, superleuk dier! En ik ben een keer op Stoes (halve fries) naar het strand geweest, die had toen een tijdje stilgestaan ivm drukkingen. Pffffff die ging hard.
En het laatste jaar mocht ik op Venna (als ik het goed heb) dat was een nieuwe vos en die snapte nog niet helemaal dat als de voorganger langzamer ging dat zij ook langzamer moest gaan omdat je er anders bovenop knalt.
Maar misschien heb ik geluk gehad dat ik altijd nogal vlotte ritten gereden heb. Toeval kan het eigenlijk niet zijn, want ik ben er 5 jaar achter elkaar geweest. En ik rijd al best lang, dus ik weet wel het verschil tussen een sloom ritje en een vlot ritje.

Happie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 11:13

Stoes en hard hihi... dat is dan vanwege het stilstaan geweest inderdaad :) Strandrit gaat inderdaad wel hard een stuk in rengalop. In de uursrit in het bos ga je in handgalop. Ik geloof meteen dat je het verschil weet tussen een sloom ritje en een vlotte rit :D