korte manen op wedstrijd

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

danielle0409

korte manen op wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-14 18:11

ik ga morgen mijn 1 ste knhs wedstrijd rijden met mijn D-pony, zij heeft manen van ong. 10 cm die rechtop staan, ik heb al meerdere pogingen gedaan tot het knotten van haar manen maar t is me nog niet gelukt, maar nou had ik vaag gehoord dat als haar manen rechtop blijven staan, je daar gewoon mee mag starten, klopt dit? ze zijn dus wel redelijk lang en vallen niet.ik wil het langer laten groeien zodat ik het makkelijker kan knotten, dus ga t iig niet afknippen :)

Enphalu

Re: korte manen op wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 18:16

Als ze rechtop staan hoef je de manen idd niet te vlechten.

Lisa_WB

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 19:21

Alleen zodra ze gaan vallen :)

jumerenik

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 19:25

ze mogen hoeven toch ook niet gevlochten te worden als ze hangen en ongeveer een hand lang zijn en netjes rech en verzorgd. teeminste dat is mij altijd verteld :o?

Pepper32

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 19:29

Een nette geknipte boog mag hoor!
@jumerenik, Klopt, netjes in 1 lengte aan 1 kant van de hals mag ook, maar je krijgt wel punten voor de verzorging t/m de M, en mijn ervaring is dat ze losse manen minder waarderen dan wanneer je er moeite voor hebt gedaan.

jumerenik

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 19:38

Pepper32 schreef:
Een nette geknipte boog mag hoor!
@jumerenik, Klopt, netjes in 1 lengte aan 1 kant van de hals mag ook, maar je krijgt wel punten voor de verzorging t/m de M, en mijn ervaring is dat ze losse manen minder waarderen dan wanneer je er moeite voor hebt gedaan.

dat is waar. ik vind het er ook altijd wel een beetje vreemd uitzien als de menen niet geknot zijn. al knot ik voor kleine wedstrijden ook niet in.

danielle0409

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-14 20:36

ik vind het er persoonlijk ook netter uitzien als de manen ingevlochten zijn, maar de manen van mijn paard staan nog wel rechtop, maar niet verschrikkelijk netjes ofzo maar dat krijg ik niet netjes...

Pepper32

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 17:02

foto??

danielle0409

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-14 20:43

Afbeelding

eldora1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 20:45

Wat een leukerd! Is het een NF?
Volgens mij mag het gewoon zo, als ze maar recht op blijven haha

danielle0409

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-14 20:48

haar ras is onbekend, verder nooit echt aandacht aan besteed aan wat het zou zijn :) ik heb vandaag mn wedstrijd gereden met de manen los, geen commentaar op gehad en een 7 voor verzorging, rest van de wedstrijd ging niet super, maarja, volgende x beter en als we ons wp hebben gaan we springen! :P

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 20:54

Oh wat een leuk paard <3 Ik denk niet dat je dat hoeft te vlechten. Hooguit een klein stukje er af, mocht je dat nodig vinden.

Ik vind mijn eigen paard er super onverzorgd uitzien als ik ga vlechten... ik kan prima vlechten alleen met de manen van mijn IJslander lijkt het nergens op. De manen van mijn shetlander vlecht ik standaard in omdat in de knoop komt te zitten met het tuig.

Lees dat je wedstrijd al is geweest, maar een 7 is toch prima? :D

danielle0409

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-14 21:01

ja ik was heel blij met een 7! zeker in vergelijking met de rest van mijn punten :D er gingen paarden in het land ernaast rennen en dat vond mijn paard veel interessanter dan de proef, ik heb sowieso meer een springpony die tijdens zo'n( wat zij saai vind) dressuurproef , met hele andere dingen bezig is, maar we zijn weer een ervaring rijker en goed commentaar gekregen, dus nu hopen dat het de volgende wedstrijd wel lukt om een wp te halen en ik denk dat we het dan bij springen houden! dat vinden we beiden veel leuker!

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 21:06

Mijn ene Tinker start ik ook met een 'Fjordenkapsel'. Helaas schuurt zij iedere zomer door d'r ZE d'r manen weer kort. Ik heb de hoop en de strijd voor lange manen bij haar opgegeven en ieder voorjaar wordt ze gewoon weer gekortwiekt. Zo zijn haar kriebelplekjes ook beter te behandelen en ik heb tot nu toe nog geen commentaar tijdens wedstrijden gehad op haar kapsel. Zo lang het maar netjes en verzorgd eruit ziet.

Hier 2 weken geleden (wel extreem kort omdat ik het een week ervoor heb gekortwiekt van 1.5 hand breedte tot dit... groeit vanzelf wel weer aan :) )
Afbeelding

Pepper32

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 22:06

Wat een leukerd!! en die tinkie ook trouwens. Gewoon zo houden hoor, id als het rechtop blijft staan is het prima. Je kunt er zelfs een beetje een mooie boog in knippen zodat het lijkt of je nog iets meer aanleuning hebt, haah!

miss_eefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 16:04

Had jij niet toevallig bij Zadelpret gestart die dag? Je verhaal en je paard komen me zo bekend voor! ;)

danielle0409

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-14 17:23

ja dat klopt! bij stal zadelpret indd! ik heb zondag weer een wedstrijd gereden wat een stuk beter ging en daar 181 en 183 punten gereden en 1ste geworden in B pony;s en ook niet geknot:p maaar we zijn nu voorlopig weer klaar met dressuur en gaan 5 juli tijdens de drie meren competitie starten:) dat is zegmaar veel meer ons ding!

miss_eefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 23:56

Netjes hoor! Gefeliciteerd, de winstpunt die je zo graag wilde is binnen en nog eentje extra ook ;) Veel plezier met springen samen! Ik ga je in de gaten houden hoor ;)

EmmyJoycee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 00:01

Ik heb ook een haflinger met korte manen :D En die blijven ook kort, dus als ik ooit ga starten haha

Afbeelding

Veel plezier samen op wedstrijden, zal vast wel goed komen!

Horzelover9

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 19:08

danielle0409 schreef:

Echt een leuk paard, het mag gewoon zo hoor.

Mayra_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 21:56

hoi!
dankjewel voor de reacties allemaal:) dit is mijn account haha had dit topic per ongeluk op mn moeder's account geopend, dus als je me in de gaten wilt houden moet je naar dit account kijken;) /3 /3