Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

kohtje schreef:Natuurlijk is een rusthuis niet heel goedkoop. je geeft nm de verantwoording uit handen.
Ze nemen de zorg van je over.
kohtje schreef:Natuurlijk is een rusthuis niet heel goedkoop. je geeft nm de verantwoording uit handen.

amie1965 schreef:kohtje schreef:Natuurlijk is een rusthuis niet heel goedkoop. je geeft nm de verantwoording uit handen.
Zit de kosten van medische zorg er ook bij inbegrepen? En zaken zoals hoefsmid, tandarts, medicatie?
Dan is het wel begrijpelijk.
Als dat niet zo is onderscheiden ze zich niet echt van (een groot aantal) pensionstallen.

Jessix schreef:Ik vind de Paardenkamp in Soest een heel fijne plek. Als ik mijn 30 jarige niet thuis zou hebben zou ik hem daar wel toevertrouwen.
Ibbel schreef:Jessix schreef:Ik vind de Paardenkamp in Soest een heel fijne plek. Als ik mijn 30 jarige niet thuis zou hebben zou ik hem daar wel toevertrouwen.
Dat is een charitatieve instelling hè, die leven van donaties. Dat is iets anders dan bedrijfsmatig een pensioenstal runnen. Nog afgezien van de wachtlijst van Soest...
Ibbel schreef:De kosten zijn vooral het arbeidsloon. Als ze allemaal apart eten moeten, soms met medicijnen, soms slobber omdat ze slechter eten, dekens op in de winter, en in de zomer tegen de vliegen. De een moet geweekt hooi, de ander liever voordroog, de volgende kan alleen nog lucerne wegwerken. Als iemand daar echt een dagtaak aan heeft en er z'n brood mee moet verdienen...
ProudJustify schreef:Ik heb mijn merrie een aantal jaar in een rusthuis gehad en wel degelijk veel goedkoper dan haar ergens in pension zetten.
Ze stond daar 24/7 buiten in een kudde van maximaal 7 paarden. Er was een schuilstal aanwezig en in de winter onbeperkt hooi. Super zorg voor de paarden, als er ook maar iets mis was werd ik gelijk op de hoogte gebracht en werd er gezorgd voor de juiste zorg. Ook toen ik haar afgelopen december heb moeten laten inslapen hebben deze mensen alles netjes geregeld en, omdat het wel een eind uit de buurt van mijn woonplaats was, zijn ze tot het eind bij haar gebleven.
Het kan dus wel, een super plekje voor je oudje voor niet zo gek veel geld
Voor mij was de keuze van een rusthuis beter dan haar thuis houden, thuis was weidegang in de winter niet altijd mogelijk en daar werd deze merrie erg sjaggie van, dus toen gezocht naar een optie waar ze wel het hele jaar zelf kon kiezen of ze binnen of buiten wilde staan.
Brendaaaa schreef:Ibbel schreef:De kosten zijn vooral het arbeidsloon. Als ze allemaal apart eten moeten, soms met medicijnen, soms slobber omdat ze slechter eten, dekens op in de winter, en in de zomer tegen de vliegen. De een moet geweekt hooi, de ander liever voordroog, de volgende kan alleen nog lucerne wegwerken. Als iemand daar echt een dagtaak aan heeft en er z'n brood mee moet verdienen...
Ik snap best dat het allemaal geld kost hoor, maar whats in for me? Ik bedoel wat voor voordeel heeft het dan om je senior in een rusthuis te zetten....
Brendaaaa schreef:Ibbel schreef:De kosten zijn vooral het arbeidsloon. Als ze allemaal apart eten moeten, soms met medicijnen, soms slobber omdat ze slechter eten, dekens op in de winter, en in de zomer tegen de vliegen. De een moet geweekt hooi, de ander liever voordroog, de volgende kan alleen nog lucerne wegwerken. Als iemand daar echt een dagtaak aan heeft en er z'n brood mee moet verdienen...
Ik snap best dat het allemaal geld kost hoor, maar whats in for me? Ik bedoel wat voor voordeel heeft het dan om je senior in een rusthuis te zetten....