Wat neem je mee naar een Enjoy the ride..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

IriLover

Wat neem je mee naar een Enjoy the ride..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-14 14:51

..

Ik en m'n moeder willen graag a.s 9 juni,(Pinksteren) Mee doen aan de enjoy the ride in Rockanje, Dit is een rit over duin en strand en is tussen de 22 en de 25 km lang,

Heeft iemand idee's/Tips wat we allemaal mee moeten nemen?

Hemkes

Re: Wat neem je mee naar een Enjoy the ride..

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 14:55

Een kleine picknickmand, maar dat wordt moelijk om vast te houden.
Misschien is er ergens wel een cafetje waar je je paarden even neer kan zetten?

melissapupa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 14:57

hoevenkrabber, halstertouw, en je paard:D

Iejoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 15:00

ik zou een rugzakje meenemen of anders in een zadel tas doen want ik normaal meeneem op een lange buitenrit is dus een rugzak met daarin een hoevenkrabber, flesje water, appel ( voor je paard ) halster + touw en heel belangrijk je telefoon (maar dan moet je niet vergeten hem op te laden ;) (spreek helaas uit evaring)) en verder moet je denk ik gewoon kijken naar wat je allemaal krijgt als je je inschrijft als je bijvoorbeeld lunch krijgt hoef je dat niet meetenemen ;)

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 15:57

Je zult in ieder geval het paspoort van je paard bij je moeten hebben. Niet per se tijdens de rit, maar wel voor het vervoer er naar toe. En ik neem aan dat inentingen gecontroleerd worden, aangezien het een beetje de bedoeling is om te snuffelen aan 'echte' endurance.

Telefoon is handig, zet daar dan ook het noodnummer van de organisatie in als je hulp nodig hebt. Een heuptasje oid om de routekaart in te stoppen is prettig. Route staat wel aangegeven, maar een kaart is altijd handig als je toch ergens verkeerd zou rijden. Verder wil je toch ook je autopapieren en -sleutels ergens opbergen, aangenomen dat je met een trailer daarheen gaat.

Wat te drinken voor jezelf is ook fijn, halster en halstertouw vind ik persoonlijk niet zo nodig. Hoevenkrabber heb ik nooit bij me en nog nooit nodig gehad, maar als je je daar goed bij voelt, neem gerust mee.

Rugzak zou ik niet doen, dat bonkt teveel. Zadeltas alleen als je een tas voorop hebt, banaan of achtertasjes bonken ook te veel.

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 16:35

Ik heb met de enjoy the ride rit in weert in een bananentas ( als je die strak tegen het zadel bevestigd stuitert die niet) een halster, halstertouw en een flesje water, autosleutel had ik in mijn broekzak en telefoon in mijn bh.
de lunch zat bij de rit erbij in dus werd bij de pauzeplek geserveerd

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 09:37

TEN --> BRT

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 18:57

Ik heb altijd een ruitermes bij mij, zorg voor een halster en halstertouw (eventueel al om het hoofd van paard), pakje drinken voor mijzelf, snoepjes voor paard, telefoon... en dat was het denk ik zo wel. Oh, fototoestel heb ik ook bij mij :D Lunch wordt geregeld, dus echt veel hoef ik niet mee te nemen. Hoevenkrabber/ruitermes is iets wat ik ALTIJD mee heb naast een telefoon, regelmatig nodig voor steentjes etc.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 19:01

Geen rugzak omdoen, dat zit echt niet lekker!
Fijn zadeltasje of shabrak met vakken kan wel.
Ook kan een heuptas wel.

Wat neem ik mee..
Paard, met harnachement (en aan hoofdstel en zadel zo'n tonnetje van hond/kat met mijn gegevens en tel nr. van nog iemand die weet dat het mijn paard is, of sleutel label, kan ook).
hoevenkrabber of zakmes.
Telefoon, geld, ID, autosleutels.
Ik heb mooie zadeltassen voor voor op mijn paard, dus daar zit dan ook nog in, drinken en wat te eten. (eventueel touwhalstertje) Fototoestel.