Ik ben op zoek naar een leuke recentie van een stal in het liefst drente om een paard met huifkar te huren om het pinksterweekend mee rond te trekken van camping tot camping.
Wie heeft hier ervaring mee en wie weet wat de prijzen hiervan zijn
vilheide
Geplaatst: 29-05-14 11:38
Ik ken geen adressen in Drenthe maar wel in Gelderland. Aan de rand van de veluwe dus ook erg mooi qua route.
Goed adres, weet zo niet of men nog plek heeft voor die periode, prijzen staan dacht ik op de site vermeld, anders even bellen : http://www.thoefijzer.info/
cynthiar
Geplaatst: 29-05-14 11:46
Vroeger huurde wij paard en huifkar in Gees. De huifkar was mooi en de paarden braaf. Ik weet alleen niet of ze nog bestaan. Is namelijk meer dan 20 jaar geleden.
Ligt in Drenthe en je kan er huifkarren huren en rondtrekken door drenthe. Je kan volgens mij dan je eigen route uitkiezen. Ik heb het zelf niet gedaan maar zie ze regelmatig voor ons huis langs rijden en heb al regelmatig een paard van hun bij ons in het weiland gehad. Wat overigens ook niet de bedoeling was maar mensen die dan zo'n toch doen niet door hadden in welk weiland ze het paard moesten zetten.
Als je dat gaat doen vraag ik me wel af of ze een gebruiksaanwijzing geven voor je op weg gaat. Want ik zie regelmatig paarden waarvan het tuig verkeerd zit, halster verkeerd om zit of dingen om laten in het weiland wat af had moeten zijn.
cynthiar
Geplaatst: 29-05-14 11:48
Heb even gegoogled en ze bestaan nog! Thor Heste heten ze.
Misschien is dit al te laat.. Maar wie weet is andere RC 't Fjordenpaard iets. Daar kun je ook huifkarren huren en zelf besturen. Ik weet alleen niet of dat ook voor nacht kan..