Op vakantie

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

AnnaMoon

Op vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-14 18:41

Hoi!
Ik ga over een tijdje een week op vakantie, nu is dat heel normaal dat je af en toe op vakantie gaat, maar nou heb ik mijn pony's maar ben ik nog nooit op vakantie geweest zolang ik ze heb. Ik moet ze nu een week achterlaten met de verzorging van de dierenambu die een verzorgservice hebben. Hier ben ik dus giga zenuwachtig voor en zie ik er eigenlijk een beetje tegen op... Ik ga niet naar een ander land ofzo, gewoon naar Texel maar toch...
Heeft er iemand tips hiervoor?
xxx

boedjang

Re: Op vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 18:44

wat goed dat dat kan van de dierenambulance , hoe werkt dat? komen ze meerdere keren per dag langs om te checken en te voeren? heb je de afspraak dat ze laten weten dat het goed /of niet goed gaat? , ik zou het wel willen weten, hou altijd contact met het thuis front en ja als je ver weg bent en niet zo maar terug kan, hoef ik het niet te weten dan laat ik aan de thuisblijvers de instructies achter wat te doen in case of......
en dan loslaten , das lastig maar wel nodig.

AnnaMoon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-14 19:18

boedjang schreef:
wat goed dat dat kan van de dierenambulance , hoe werkt dat? komen ze meerdere keren per dag langs om te checken en te voeren? heb je de afspraak dat ze laten weten dat het goed /of niet goed gaat? , ik zou het wel willen weten, hou altijd contact met het thuis front en ja als je ver weg bent en niet zo maar terug kan, hoef ik het niet te weten dan laat ik aan de thuisblijvers de instructies achter wat te doen in case of......
en dan loslaten , das lastig maar wel nodig.

Ik weet niet precies hoe het werkt... Wij hadden toevallig een kaartje van die vrouw. Wij hebben geregeld dat ze 2 keer per dag komt, in de ochtend en avond. Vanwege het voeren enzo. We hebben afgesproken dat als er iets is ze direct naar mij belt, als het een noodgeval is belt ze eerst de da en dan mij maar anders eerst mij om te vragen wat we gaan doen. Ik heb ook instructies opgeschreven enzo zodat ik zeker weet dat alles duidelijk is. heb er ook bij geschreven dat sommige dingen niet nodig zijn om erbij te schrijven maar dat ik dat wel doe omdat ik overbezorgd ben. Maar goed, gewoon het beste denken dan komt het wel goed.

Tis ook vooral zovan Bram (een van mn jongens) die durf ik wel een weekje alleen te laten, die is daar niet gevoelig in, hij vind alles en iedereen leuk en lief. Maar Frodo... Die is zo gevoelig enzo... En die, ja hoe moet ik het zeggen, hij is gewoon zo zwaar gevoelig en krijgt sneller last van zijn buik. Ik wil het woord koliek niet zeggen maarja tis wel zo... :( Maar ik ga gewoon fijn vakantie vieren en vertrouwen hebben in die mevrouw van de dierenambu. die kan je neem ik aan wel goed vertrouwen! xx

Anoniem

Re: Op vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 19:04

Zal vast wel goedkomen joh! Ze hebben ervaring met paarden. Ze zijn vast in goede handen :) Misschien gedraagt hij zich juist goed!

AnnaMoon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-14 23:38

judithvr schreef:
Zal vast wel goedkomen joh! Ze hebben ervaring met paarden. Ze zijn vast in goede handen :) Misschien gedraagt hij zich juist goed!

Ja, het komt ook vast wel goed! :) Dankje!

Chezshir77

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 08:42

judithvr schreef:

Is dat zo??? Ik vraag me af of ze ervaring met paarden hebben....

Is er niet iemand die je kent uit je kennissenkring die ook mee kan kijken? Staan e gewoon op het land, of op stal? Op het land redden ze zich zowieso wel, op stal is andere koek.

AnnaMoon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-14 17:48

Ja deze vrouw die ze verzorgd heeft ook een paard dus dat komt wel goed! Ze staan op stal omdat Frodo snel koliek krijgt van gras. En ook zijn onze weides nog niet klaar om op te staan.

judithvr schreef:

Ja dat zal ook wel eigenlijk! Ik hoop het zo :)
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 16-06-14 18:32, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd, editknop gebruiken aub.