corientjuhh schreef:Heb nog een hals deken liggen maar is dat niet slecht voor de manen
Hoor en zie geregeld afgeschuurde manen door die halsdekens
De halsdeken is 200 of 300 grams kan altijd wel de hals terug vouwen
Maar een staldeken onder de 100grams leggen is dat ook optie als t kouder word?
Want wil echt geen dik in gepakte pony hebben anders is die straks niks meer gewend en blijf je aan de haal met de dekens
Denk dat je snel genoeg doorhebt als een paard t koud heeft?
En moet je halsdeken op een geschoren paard doen? Nee toch?
En als t echt heel erg guur word kan ik altijd vragen of pony dagje binnen kan blijven
Maar dan echt sneeuwstormen en hele koude temperaturen :p in nederland word t toch niet vaak -5 of kouder overdag snachts staat ze toch binnen.
Kijk mocht t -10 worden ofzo kan ze echt wel dagje binnenblijven, en t is toch geen week -10. Vaak maar 1 pf 2 dagen
ja bij die halsdeken ligt er net aan welke kwaliteit en hoe lang de manen van jouw paard zijn..
ja het is ook een optie om een staldeken er onder te leggen.
maar je kunt niet om de week wisselen van deken .. dus of je het snel genoeg door hebt dat denk ik van wel. ja klopt ze kan opzich wel een dagje binnen blijven als het echt gaat sneeuwen en echt koud wordt. ook voor haar eigen veiligheid omdat het dan meestal ook heel glad is... ik weet niet ze of ze hoefijzers draagt maar mij lijkt het sowieso niet verstandig om je paard buiten te doen met hoefijzer.